Siis jos on täysin oireeton, niin miksi ihmeessä ei saisi treenata?
Siksi koska covid virus on kehossa häiritsemässä, vaikka ei oireita aiheuta. Testit kannattaa saada negaksi ennen rehkimistä.
Siis jos on täysin oireeton, niin miksi ihmeessä ei saisi treenata?
Minä kysyn nyt ihan rehellisesti sanottuna tyhmyyttäni, että miten se voi häiritä, jos se on täysin oireeton?Siksi koska covid virus on kehossa häiritsemässä, vaikka ei oireita aiheuta.
Ensi viikolla päivitettävän koronastrategian painopistettä on siirrettävä, Marin sanoo MTV Uutisten haastattelussa. Pääministerin mukaan koronapassi aiotaan palauttaa käyttöön päivitystyön jälkeen.
Pääministeri Sanna Marinin mukaan työkalut kulovalkean tavoin leviävän omikronvariantin hillitsemiseksi ovat nykylainsäädännön puitteissa käytetty.
Pääministerin mukaan koronapassi on tarkoitus palauttaa käyttöön, ja siihen liittyvät lakimuutokset ovat valmistelussa. Marinin mukaan passista tulisi tehdä itsenäinen väline niin, ettei sitä pelkästään käytettäisi rajoitusten kiertämiseen. Myös kolmannet rokotukset ja koronatestien rooli vaikuttavat passiin.
Minä kysyn nyt ihan rehellisesti sanottuna tyhmyyttäni, että miten se voi häiritä, jos se on täysin oireeton?
Siksi koska covid virus on kehossa häiritsemässä, vaikka ei oireita aiheuta. Testit kannattaa saada negaksi ennen rehkimistä.
Mutta niiden kehoja, jotka tietämättään kantavat oireettomana virusta, virus ei häiritse?
Ja näin saadaan aikaan ... mitä?Sanna Marinin mukaan keinot epidemian hillitsemiseksi on nyt käytetty ja strategian painopistettä muutettava.
Marin toivoo, ettei valmiuslakiin tarvitse turvautua ja sanoo, että toimiin ryhdytään vain, jos se on aivan välttämätöntä.
– Itse näkisin, että valmiuslain puolelta saatettaisiin tarvita keinoa hoitotakuuajoista luopumiseen ja hoidon priorisoimiseen, Marin arvioi mahdollista käyttöönottoa.
Pääministerin mukaan koronapassi on tarkoitus palauttaa käyttöön, ja siihen liittyvät lakimuutokset ovat valmistelussa. Marinin mukaan passista tulisi tehdä itsenäinen väline niin, ettei sitä pelkästään käytettäisi rajoitusten kiertämiseen. Myös kolmannet rokotukset ja koronatestien rooli vaikuttavat passiin.
– On arvioitava sitä, voiko passin käytön kiertää testauksen kautta. Tällöin ihmiset, jotka eivät ole saaneet rokotusta voivat altistua taudille, Marin sanoo.
Pääministeri Marin MTV Uutisille: Keinot korona-aallon hillitsemiseksi on käytetty – "Koronastrategian painopistettä on siirrettävä"
Ravintolakokonaisuutta valmistellaan ja olemme jo nyt niissä maksimeissa, jotka nykylainsäädäntö mahdollistaa, pääministeri Sanna Marin kertoo MTV Uutisille.www.mtvuutiset.fi
Marinin mukaan passista tulisi tehdä itsenäinen väline niin, ettei sitä pelkästään käytettäisi rajoitusten kiertämiseen. Myös kolmannet rokotukset ja koronatestien rooli vaikuttavat passiin.
No sitten passia vain tulille ja nopeasti. Eihän tässä ole mitään järkeä, että kukaan ei pääse mihinkään tapahtumiin tai pelejä katsomaan sen vuoksi että joku rokottamaton saattaa saada muuten tartunnan. Pidetään ne paikat auki nyt vaikka sitten edes sillä passilla jonkin aikaa, kun ei tätä omikronia pois täältä muutenkaan saada.Eli rokotepassia siellä taidetaan harkita.
Ammattilaiset toteavat että kyseinen tauti pitäisi poistaa vaarallisten listalta kokonaan ja sairastaminen jatkossa kuten flunssassakin. Miksi siihen jotain passia nyt tarvitaan enää?No sitten passia vain tulille ja nopeasti. Eihän tässä ole mitään järkeä, että kukaan ei pääse mihinkään tapahtumiin tai pelejä katsomaan sen vuoksi että joku rokottamaton saattaa saada muuten tartunnan. Pidetään ne paikat auki nyt vaikka sitten edes sillä passilla jonkin aikaa, kun ei tätä omikronia pois täältä muutenkaan saada.
En nyt hirveästi odota tämän hallituksen uudesta passista. Todennäköisesti se on jotain tyyliä saat mennä ravintolaan arkisin 7-18 mutta siellä ei saa alkoholia kuin 16 asti.No sitten passia vain tulille ja nopeasti. Eihän tässä ole mitään järkeä, että kukaan ei pääse mihinkään tapahtumiin tai pelejä katsomaan sen vuoksi että joku rokottamaton saattaa saada muuten tartunnan. Pidetään ne paikat auki nyt vaikka sitten edes sillä passilla jonkin aikaa, kun ei tätä omikronia pois täältä muutenkaan saada.
Itse olen ollut viime päivien valmiuslain väläyttelyn kanssa nimenomaan siinä käsityksessä, että kun tässä sairaaloiden ja etenkin tehohoidon ylikuormitusta edelleen pelätään, niin valmiuslaki halutaan voimaan juurikin siltä osin, että hoitotakuusta voidaan luopua ja näin varmistaa terveydenhuollon kantokyky (ja samalla määrätä terveydenhuollon henkilökuntaa tehokkaammin). Hoitotakuusta kun ei voi luopua ilman poikkeusolojen julistamista..Sanna Marinin mukaan keinot epidemian hillitsemiseksi on nyt käytetty ja strategian painopistettä muutettava.
Marin toivoo, ettei valmiuslakiin tarvitse turvautua ja sanoo, että toimiin ryhdytään vain, jos se on aivan välttämätöntä.
– Itse näkisin, että valmiuslain puolelta saatettaisiin tarvita keinoa hoitotakuuajoista luopumiseen ja hoidon priorisoimiseen, Marin arvioi mahdollista käyttöönottoa.
Vastaukset noihin kysymyksiin varmaan saadaan sitten, kun hallitus julkistaa tuon päivitetyn strategiansa.
Paras vaihtoehto tietenkin on se että kaikkialle pääsisi ilman mitään passeja tai muitakaan rajoittavia tekijöitä, jos minä saisin päättää niin ilman muuta. Mutta parempi vaihtoehto tietenkin on sekin, että jonkin aikaa passi toimisi moottorina näille tapahtumille ja tilaisuuksille, kuin tämä nykyinen kaikki kärsii-malli että kukaan ei pääse minnekään rokotustilanteesta huolimatta ja katsomot pysyvät tyhjänä.Ammattilaiset toteavat että kyseinen tauti pitäisi poistaa vaarallisten listalta kokonaan ja sairastaminen jatkossa kuten flunssassakin. Miksi siihen jotain passia nyt tarvitaan enää?
Ammattilaiset toteavat että kyseinen tauti pitäisi poistaa vaarallisten listalta kokonaan ja sairastaminen jatkossa kuten flunssassakin. Miksi siihen jotain passia nyt tarvitaan enää?
Valtava määrä ihmisiä kantaa koronaa oireettomana. NHL:ssä porukkaa testataan ymmärtääkseni useita kertoja viikossa, siksi pelaajia päätyy protokollaan.Toivottavasti ei. Harva testailee huvikseen kuitenkaan, ellei ole syytä.
Minä kysyn nyt ihan rehellisesti sanottuna tyhmyyttäni, että miten se voi häiritä, jos se on täysin oireeton?
Tässä juuri jännään omalla kohdallani "ketjua", jossa tilanne on juuri tämä. Useampi todettu positiivinen tartunta, joista vain yhdellä pientä yskää. Vietin eilen pitkän tovin aikaa itselleni hyvin läheisen ihmisen kanssa(Teimme hänen muuttoaan). Tänään kyseinen henkilö oli tehnyt pikatestin, joka hänen työssään otetaan ilmeisesti lähes päivittäin.. Posiahan se näytti :D. Kävi tänään koronatestissä ja tulosta toivotaan huomiselle.. Mä oon tästä touhusta edelleen ihan ulapalla. Miten vaikuttaa minun toimiin? Kaksi rokotetta löytyy, mutta onko karanteeni silti edessä? Luultavasti olen huomenna viisaampi.Valtava määrä ihmisiä kantaa koronaa oireettomana. NHL:ssä porukkaa testataan ymmärtääkseni useita kertoja viikossa, siksi pelaajia päätyy protokollaan.
En nyt ymmärrä, meistä kaikki törmää päivittäin lukemattomiin viruksiin ja kantaa kehossaan valtavan määrän haitallisia bakteereita, kuitenkaan kaikki ei ole sairaana kaiken aikaa, koska meillä on usein toimiva immuunijärjestelmä.
Se passin käyttö perustuu EU-lainsäädäntöön, joten sen poistamisestakin pitää käydä EU-tasolla keskustelu. Ei pelkästään Suomessa. Mutta varmaan sitten kun kaikki EU-maat poistavat koronaviruksen yleisvaarallisten tautien listalta, passia ei enää tarvita.
Mutta mieluummin otan sen vaihtoehdon, että passi on oma rajoitustoimensa jos sillä voidaan pitää paikat auki siihen asti kunnes kaikki EU-maat ovat poistaneet koronaviruksen yleisvaarallisten tartuntatautien listalta. Tämä kaikki kiinni-malli on ihan perseestä.
Juuri näin.Ammattilaiset toteavat että kyseinen tauti pitäisi poistaa vaarallisten listalta kokonaan ja sairastaminen jatkossa kuten flunssassakin. Miksi siihen jotain passia nyt tarvitaan enää?
Valtava määrä ihmisiä kantaa koronaa oireettomana. NHL:ssä porukkaa testataan ymmärtääkseni useita kertoja viikossa, siksi pelaajia päätyy protokollaan.
En nyt ymmärrä, meistä kaikki törmää päivittäin lukemattomiin viruksiin ja kantaa kehossaan valtavan määrän haitallisia bakteereita, kuitenkaan kaikki ei ole sairaana kaiken aikaa, koska meillä on usein toimiva immuunijärjestelmä.