Käsittämättömintä tuossa maskien käytössä on minun mielestäni se, että sitten kuitenkin esimerkiksi tuolla jääkiekko-otteluissa se käyttöaste on jo romahtanut, joka on siis mielestäni vain hyvä asia. Siellä istutaan kuitenkin se yli 2 tuntia vieri vieressä, niin jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä siitä, että kummassa paikassa se mahdollisten virusten tarttuminen on todennäköisempää?
Ei minulla mitenkään sulakkeet siitä pala, jos ihmiset tuolla niitä maskeja vieläkin käyttää kaupoissa jollain yli 95% käyttöasteella, mutta kummastelen vain tätä epäloogisuutta. Jos nyt ihan oikeasti mennään tuonne ihmisten pään sisäiseen ajatusmaailmaan ja tunteiden alueelle, niin se sosiaalinen paineko tuon aiheuttaa, että ei haluta leimautua? Ja että kun lähes kaikki muutkin käyttää, niin sitten sitä ei rohjeta itse ottaa naamalta pois?
En minä ole yhtään sen viisaampi tai parempi ihminen, kun en itse sitä enää käytä (paitsi nyt, kun kävin tosiaan flunssassa ruokakaupassa), mutta ilmiö on vain jotenkin kovin eriskummallinen. Monta kertaa on ketjussa tullut jo sanottua, että ainakin minun mielessäni maskit ovat kriisiajan symboli. Ja kun hallitus ja terveysviranomaisetkin ovat jo ruvenneet selvästi viestimään sitä, että kriisi alkaa olla ohi, niin mikä tässä enää mättää? Ja eikös sitä maskisuositustakin ihan selvästi jo lievennetty. Pitääkö oikeasti jonkun Niinistön tulla pitämään televisioon puhe ihmisille, että nyt saa suorittaa?
"Maskiin on jo niin tottunut, että se menee automaattisesti jo päälle" on kyllä semmoinen kommentti, että kun itse joutuu koko työvuoron tuota aina käyttämään, niin siinä kyllä rupeaa jo vähän kirosanoja tulvimaan mieleen, että on meitä täällä tosiaan joka lähtöön. No onhan siihen tottunut kieltämättä joo, mutta ei nyt todellakaan siinä määrin, että niitä nyt ihan vain huvin ja urheilun vuoksi olisi perusteltua käyttää näin giganttisissa määrin.