Clubittaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Jokerien illan pelissä maskiprosentti ehkä 10. Kyllä ne nopeasti lähtivät naamalta, kun pakko poistui.
Liigakaukaloissa on ollut samaa luokkaa kauden alusta asti.Jokerien illan pelissä maskiprosentti ehkä 10. Kyllä ne nopeasti lähtivät naamalta, kun pakko poistui.
Siis täh? Onko oikeasti ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet rokotteita ja odottavat, että rokotetut yhä jättäisivät normaalia elämäänsä elämättä? Minä olin siinä käsityksessä, että rokotevastaiset on niitä, joihin tauti ei tule, tulee lievänä tai koko tauti on huijausta. Tai jotain noita. Mutta oikeasti siis joillekin ensisijaisena suojautumiskeinona olisi rajoitukset rokotusten sijaan. Uskomatonta.Kaksi rokotetta ottaneena ainakin itse elelen ihan normaalimeiningillä. Tänään keskusteltiin töissä työkaverin kans että vois lähtiä baariin kun on molemmilla tuplapiikit. No siihen tupsahtaa kolmas osapuoli joka sanoo, että voitte te silti levittää koronaa ja hänellä ei oo rokotteita(ei oo ottamassa edes kuulemma). No minä siihen että sehän ei oo mun ongelma koska ilmaiset rokotteet on jaettu ja jaetaan edelleen. No tämä henkilö ihan silmin nähden suuttuu tästä. Voi voi!
Sama rouva sitten äsken tuli autolla jostain - maski naamalla. Kyllä minä vähän itsekseni päätä pyörittelin kun nurkan taakse olin mennyt.Kyllä nuo on niin hätävarjelun liioittelua kuin vain voi olla. Hyvin on ihmisten pelottelu onnistunut.
Joillakin menee vaan liiallisuuksiin tuo maskitouhu. Samanlaisia havaintoja olen itsekin tehnyt silloin tällöin.Sama rouva sitten äsken tuli autolla jostain - maski naamalla. Kyllä minä vähän itsekseni päätä pyörittelin kun nurkan taakse olin mennyt.
Uskomatonta toimintaa rokotevastaisilta ihmisiltä. En voi ymmärtää tätä touhua "sivistysvaltiossa" . Eläköön omassa kuplassa, mutta älkööt tulko häiritsemään muiden ihmisten normaalia elämää.Siis täh? Onko oikeasti ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet rokotteita ja odottavat, että rokotetut yhä jättäisivät normaalia elämäänsä elämättä? Minä olin siinä käsityksessä, että rokotevastaiset on niitä, joihin tauti ei tule, tulee lievänä tai koko tauti on huijausta. Tai jotain noita. Mutta oikeasti siis joillekin ensisijaisena suojautumiskeinona olisi rajoitukset rokotusten sijaan. Uskomatonta.
Hyvin vastattu @arska07
Monesti olen huomannut, että eri virastot ja muut vastaavat toimipaikat vaativat maskien käyttöä. Jos ei maskeja mukana niin niitä on saatavilla ilmaiseksi.Joillakin menee vaan liiallisuuksiin tuo maskitouhu. Samanlaisia havaintoja olen itsekin tehnyt silloin tällöin.
Niin noissahan ei ole oikein vaihtoehtoja, jos aikoo niissä asioida. Mutta jos yksin istuu omassa autossa ja ajaa, niin onkohan se silloin ihan tarpeellinen.Monesti olen huomannut, että eri virastot ja muut vastaavat toimipaikat vaativat maskien käyttöä. Jos ei maskeja mukana niin niitä on saatavilla ilmaiseksi.
Monesti olen huomannut, että eri virastot ja muut vastaavat toimipaikat vaativat maskien käyttöä. Jos ei maskeja mukana niin niitä on saatavilla ilmaiseksi.
Maski naamalla ja ilman kypärää?Lisäksi olen muutaman kerran havainnut näitä maski naamalla pyöräilijöitä edelleen. Onhan se nyt varmaan järkevää ajaa maski naamalla kun virus voi hypätä puskasta nieluun hetkenä minä hyvänsä. Varustuksesta ja sijainnista päätellen en usko näiden olevan myöskään siirtymässä esim. kaupasta toiseen muutamaa kymmentä metriä vaan ovat olleet todennäköisimmin työmatkalla.
Monesti olen huomannut, että eri virastot ja muut vastaavat toimipaikat vaativat maskien käyttöä. Jos ei maskeja mukana niin niitä on saatavilla ilmaiseksi.
Monet yksityiset yritykset myös suosittelevat (tai jopa edellyttävät) tuota siksi, että ilman maskipakkoa osa ihmisistä jäisi tulematta paikalle. Riippuu sitten täysin yrityksen toimialasta, et onko maskipakolla positiivinen tai negatiivinen vaikutus oletettuun asiakasmäärään. Näin selvitti minulle eräs pitkän linjan yrittäjä eilen, kun juttelin kahvikupin ääressä näistä (ilman maskeja molemmat).
Itse pidän taas FFP2-maskia huomattavasti miellyttävämpänä kuin tuota perusmaskia. Perusmaski heiluu naamalla ja nousee helposti silmille. FFP2-maski taas pysyy suhteellisen jämäkästi paikoillaan, vaikka päätä joutuisi heilauttelemaan edestakaisin. Hengittämisessä eri maskien läpi en taas ole huomannut eroja.
Mutta tuo vain omakohtaisena kokemuksena. Riippuu varmasti pärstän muodoistakin, että miten tuo rätti pysyy naamalla.
Niin noissahan ei ole oikein vaihtoehtoja, jos aikoo niissä asioida. Mutta jos yksin istuu omassa autossa ja ajaa, niin onkohan se silloin ihan tarpeellinen.
m
Kyllä on jonnekin syvälle perseeseen iskostunut maskien käyttö. Itiksen Cittarissa ei mitään vaikutusta maskisuosituksen lievenemisellä. Vaimon kanssa ollaan about ainoat ilman maskia.
Pitkä on tie…
Itse olen pikku pätkiä ajellut useastikin pandemian aikana maski naamassa, kun olen ollut siirtymätaipaleella seuraavaan paikkaan. Ei kai noita ole tarkoituksenmukaista turhaan lääppiä tai vaihtaa pois ja uutta tilalle muutaman minuutin takia. Ja onhan se nyt siistiä saada joku päivittelemään, että "onpas tuokin hullu, kun yksikseen ajelee maski naamalla". Ja niin olenkin.Niin noissahan ei ole oikein vaihtoehtoja, jos aikoo niissä asioida. Mutta jos yksin istuu omassa autossa ja ajaa, niin onkohan se silloin ihan tarpeellinen.
Itse olen pikku pätkiä ajellut useastikin pandemian aikana maski naamassa, kun olen ollut siirtymätaipaleella seuraavaan paikkaan. Ei kai noita ole tarkoituksenmukaista turhaa lääppiä tai vaihtaa pois ja uutta tilalle muutaman minuutin takia. Ja onhan se nyt siistiä saada joku päivittelemään, että "onpas tuokin hullu, kun yksikseen ajelee maski naamalla". Ja niin olenkin.
Kyllä on jonnekin syvälle perseeseen iskostunut maskien käyttö. Itiksen Cittarissa ei mitään vaikutusta maskisuosituksen lievenemisellä. Vaimon kanssa ollaan about ainoat ilman maskia.
Pitkä on tie…
Onko tämä siis jollain tapaa huono asia?Kyllä on jonnekin syvälle perseeseen iskostunut maskien käyttö. Itiksen Cittarissa ei mitään vaikutusta maskisuosituksen lievenemisellä. Vaimon kanssa ollaan about ainoat ilman maskia.
Pitkä on tie…
Onko tämä siis jollain tapaa huono asia?
Itse käytän maskia edelleen kaupoissa, jos vain muistan ottaa sellaisen mukaan. Syy on ihan siinä, että maski ei haittaa kauppareissuani käytännössä ollenkaan.
Sen sijaan urheilutapahtumissa en pidä, ellei ole pakko, sillä pitkäaikaisesti käytettynä maski tuntuu epämukavalta.
Yleensä ihmisten käyttäytymiselle on jokin järkevä syy. Maskien kohdalla tod.näk juuri mainitsemani, eli kun maskin käyttäminen on pieni vaiva, niin sillä halutaan viestiä kunnioitusta muita kohtaan ja ehkä myötävaikuttaa marginaalisesti pandemiatilanteeseen.