Mites täällä muut viettävät elämää? Henk. koht. tuplapiikki saatuna ja onneksi kesällä oli mahdollisuus festareihin ym. ja jälkikasvun kanssa huvi- ja vesipuistoihin. Tuli nautittua elämästä kunnolla. Syksyllä sitten sama meininki minne sitten pääseekin risteilyistä, keikoista, lätkäpeleistä sun muista lähtien. Kuppiloiden yöelämässä päässee vierailemaan taas sitten ensi kesänä jos hallitus suo. Tsemppiä myös kaikille "kotona kyyhöttäjille" . Omalla tavalla siistiä sekin. Jokainen taaplaa tyylillään.
Meidän vanhojen ihmisten kaupungissa rokotteet etenivät niin hitaasti, että 41-vuotiaana ensimmäinen piikki tuli kesäkuun puolivälissä ja kakkospiikki tulee puolentoista viikon päästä, kun meillä ei tuo aikaistaminen ole mahdollista. Tuo on vähän vaikuttanut touhuihin.
Kesälomaa pidin viikon kesäkuussa, ja sen vietin mökillä. Toinen loma, kestoltaan kolme viikkoa, on käynnissä nyt, ja siitä ensimmäinen viikko meni taas mökillä. Toinen viikko sitten taas appivanhemmilla kyläillessä. Nyt matkalla kotiin, jossa muutama päivä vielä rennosti ennen sorvin ääreen paluuta.
Tässä lomalla on ollut paritkin sukujuhlat, jotka on vietetty ihan normaalisti, kuin pandemiaa ei olisi. Toki tuolla isommassa oli 90% kahdesti rokotettuja, ja loput kertaalleen, niin eipä tuossa ollut mitään syytä olla jo elämättä normaalisti.
Kesällä on tullut paljon retkeiltyä ja harrastettua lähimatkailua. Baarireissut ja erilaiset massatapahtumat olen jättänyt suosiolla vasta kakkospiikin jälkeiseen aikaan. Pari kertaa olen käynyt rauhallisella terassilla, kuten myös kahvilassa. Ja julkisilla kulkemisen olen pitänyt niin minimissä kuin mahdollista.
Sairastuminen ei kertaalleen rokotettuna ole enää pelottanut, mutta karanteenin pelko etenkin ennen lomaa oli se, mikä sai vielä elämään matalammalla profiililla. Loman jälkeinen viikko mennään myös samalla asenteella, ettei kakkospiikin ajankohtaa joutuisi säätämään.
Todennäköisesti syys- ja lokakuu tulee vielä mentyä vähän rauhallisemmin, kun kyseessä ovat viimeiset hyvät ulkoilukuukaudet, ja nykyään ei enää pysty täysin luottamaan, että välttääkö toisellakaan piikillä karanteenia, kun linjaukset ovat kiristyneet. Mutta marraskuussa alkaa sitten kulttuuri- ja ravintolailtojen kausi.