Olen välillä miettinyt tätä ketjua ja sitä valtavaa tuskaa ja ahdistusta ja sitä volyymiä ja intensiivisyyttä, millä asiaa täällä seurataan. Ei voi olla terveellistä roikkua tuskaisesti jokaisessa sontalehden uutisessa ja järjettömän kärjistetyssä haastattelutulkinnassa ja mitä kaikkea ärsykettä tässä nyt päivittäin on, tai vieläpä jossain ärsyttävissä helvetin somekommenteissa, jotka osuvat siihen kiukkusuoneen. Kannattaisiko pitää virus-, uutis- ja somepaastoa?
Itse seurasin päivittäin tilannetta viime vuoden maalis-huhtikuussa ja sen jälkeen kun tuli ilmeiseksi, etteivät pahimmat uhkakuvat toteudu niin siitä pitäen olen pitänyt etäisyyttä tilanteeseen ja elänyt kohtuullisen normaalisti omaa yksityistä elämääni. Ei ole meillä tässä maailmassa edes kusiaisen valtuuksia ja paljon pahemmmistakin kriiseistä on tämä maa selvinnyt.
Itse seurasin päivittäin tilannetta viime vuoden maalis-huhtikuussa ja sen jälkeen kun tuli ilmeiseksi, etteivät pahimmat uhkakuvat toteudu niin siitä pitäen olen pitänyt etäisyyttä tilanteeseen ja elänyt kohtuullisen normaalisti omaa yksityistä elämääni. Ei ole meillä tässä maailmassa edes kusiaisen valtuuksia ja paljon pahemmmistakin kriiseistä on tämä maa selvinnyt.