Aamulehti tiesi, että nuorten sisäpalloilusta on tullut 11 tartuntaa ja useampaan joukkueeseen, eli ei pelkästään saman joukkueen sisällä. Lajia ei haluta paljastaa. Näistä on odotettavissa lähiviikkoina perheen sisäisiä jatkotartuntoja, eli paskalla tuurilla Pirkanmaalla päästään takaisin kiihdyttämään.
THL: Suomessa taas yli 100 uutta koronatartuntaa | Demokraatti.fi
Taas eräänlainen tapa kirjoittaa uutisotsikko ja saada tilanne kuulostamaan pahalta.
"TAAS!", "YLI 100 TARTUNTAA!"
Taas eräänlainen tapa kirjoittaa uutisotsikko ja saada tilanne kuulostamaan pahalta.
Muutos on tosiaan todella radikaali. Olin tässä kesäloman alkuun juuri muutaman päivän käymässä Porissa, ja kylläpä olivat maskit kadonneet katukuvasta, kun maskisuositusta ei enää ole. Sanoisin, että keskustassa sisätiloissa enää alle 50% ihmisistä piti maskia, viimeksi kun kävin noin 1,5 kuukautta sitten niin 95% piti maskia..
Tässäpä paska-aviiseille valmiita otsikoita loppukesäksi:"TAAS!", "YLI 100 TARTUNTAA!"
Viime vuonna tähän aikaan sairaalassa olooihin ei tainnut kuulua terveyskeskusten vuodeosastoilla olevia, joten sen myötä luvut eivät ole vertailukelpoisia. Sairaalahoidossa olijoiden määrä näköjään pudonnut eilisestä seitsemällä mutta tehohoidossa olevien noussut kolmella.Verrattuna vuoden takaiseen tilanteeseen niin sekä sairaaloissa että tehohoidossa on nyt enemmän potilaita. Tilanne on siltikin todella hyvä ja yhä paremmaksi muuttuva, mutta ehkäpä tälläiset datapointit kuitenkin tuovat tiettyä suhteellisuudentajua.
Itse olen huomannut semmoisen ilmiön, että illalla kaupoissa ihmiset käyttää vähemmän maskeja kuin aamupäivällä/päivällä. Tämä varmasti johtuu siitä, että illalla kaupassa käyvät ihmiset on keskimäärin nuorempia. Tämä korostuu erityisesti jos menee myöhäisillalla tai yöllä vaikka huoltoasemalle. Siellä maskeja ei ole juuri kellään, kun taas aamulla ruokakaupassa käydessä lähes kaikilla.Näissä tosiaan taitaa vaikuttaa nuo suositukset ja toisaalta ryhmäpaineet. Esimerkiksi täällä Valkeakoskella suurinpirtein itse olen ainut joka ei enää käytä maskia ja sitten taas Jyväskylän suunalla on suuntaus ollut pitempään että yhä vähemmän ainakin iltaisin kaupoissa näkynyt. Veikkaan että moni ei uskalla pienellä paikkakunnalla ottaa maskit pois ennenkuin muutkin.
Tämä on sanottu ennenkin, mutta ansaitsee monta toistoa. Suuret kiitokset näistä raporteistasi, jäätävän hyvää työtä! Jos satun muistamaan (tuskin satun), niin tarjoan sinua ehdolle Suureen Journalistipalkintoon. Olisinpa hoksannut viime talvena. Näkisin, että Suomen paras korona-analyysi ansaitsisi ihan julkisen tunnustuksen, vaikkei sitä tulekaan saamaan. Saapahan ainakin tämän.Malliesimerkki siitä, mikä sai aikoinaan minut seuraamaan tartuntoja itse.
Eipä tuo ainakaan sairaalaluvuissa taida vielä hirveästi näkyä:No siis on rummuttanut jo pitkään rajoitusten lopettamisesta ja "Freedom Daystä" 21.6., ei halunnut itse edes ilmoittaa asiasta parlamentissa, mistä sai murhaavat haukut puhemieheltä. Ei todellakaan olisi helpolla tehnyt tätä lykkäystä. Britannia on selvästi vaikeuksissa intialaisen variantin kanssa.
Tämä on sanottu ennenkin, mutta ansaitsee monta toistoa. Suuret kiitokset näistä raporteistasi, jäätävän hyvää työtä! Jos satun muistamaan (tuskin satun), niin tarjoan sinua ehdolle Suureen Journalistipalkintoon. Olisinpa hoksannut viime talvena. Näkisin, että Suomen paras korona-analyysi ansaitsisi ihan julkisen tunnustuksen, vaikkei sitä tulekaan saamaan. Saapahan ainakin tämän.
Sehän näissä onkin ollut hyvä, että vaikka ne ovat olleet vain yhden maallikon mielipiteitä, niin sen maallikon mielipiteen tukena on ollut perustelut ja numerot, joten toinen maallikko on voinut ottaa silmän omaan käteen ja miettiä, että onko noissa johtopäätöksissä mitään järkeä. Lähes kaikki toimittajat ovat maallikoita suurimmassa osassa asioista, joista raportoivat. Aika harva avaa ajattelunsa perusteluja riittävästi, että järkeilyä voi arvioida. Suurin osa ei ymmärrä edes laittaa linkkiä lähteeseensä.Mutta todella kiva, jos näistä on teille ollut iloa. Missään nimessä näitä ei kuitenkaan pidä ottaa kuin yhden maallikon mielipiteenä ja tulkintana kehityksestä mediassa kerrottujen tilastojen ja uutisten perusteella.
Siinä mielessä oli ihan avartava kokemus tämän koronaviruksen kannalta, että konkreettisemmin ymmärtää sen, että miten noiden rajoitusten tarkempi noudattaminen on tuolla ollut varmasti koko pandemian ajan tärkeää. Sen viruksen saamisen mahdollisuus on niin hiton paljon suurempi, ja jos tuolla asuisin, niin ihan takuulla olisin miettinyt itsekin paljon tarkemmin menemisiäni ja tekemisiäni.
Tartunnoilla ei vaan oikeasti ole enää väliä jos kerran yli 70-vuotiailla ei ole enää tartuntoja käytännössä ollenkaan.Aamulehti tiesi, että nuorten sisäpalloilusta on tullut 11 tartuntaa ja useampaan joukkueeseen, eli ei pelkästään saman joukkueen sisällä. Lajia ei haluta paljastaa. Näistä on odotettavissa lähiviikkoina perheen sisäisiä jatkotartuntoja, eli paskalla tuurilla Pirkanmaalla päästään takaisin kiihdyttämään.
Lähtökohtaisesti ei kukaan, ne on tarkoitus nykyään olla tilastoimatta.Kuinkahan moni vielä sairaalassa olevista 43 potilaasta on sellaisia, että ovat sairaalassa muutenkin ja ovat sen lisäksi sattuneet saamaan koronan?
Näissä tosiaan taitaa vaikuttaa nuo suositukset ja toisaalta ryhmäpaineet. Esimerkiksi täällä Valkeakoskella suurinpirtein itse olen ainut joka ei enää käytä maskia ja sitten taas Jyväskylän suunalla on suuntaus ollut pitempään että yhä vähemmän ainakin iltaisin kaupoissa näkynyt. Veikkaan että moni ei uskalla pienellä paikkakunnalla ottaa maskit pois ennenkuin muutkin.
Toiseksi tärkein mittari eli sairaalahoidossa olevien määrä otti komean pudotuksen alaspäin kun luku pieneni seitsemällä eli 14 prosenttia. Kuinkahan moni vielä sairaalassa olevista 43 potilaasta on sellaisia, että ovat sairaalassa muutenkin ja ovat sen lisäksi sattuneet saamaan koronan?