Kyllä, olen kanssasi samaa mieltä. Kyseenalaistamista pitäisi siis ennen kaikkea tehdä enemmän niiden asiantuntijoiden, jotka sen kokevat aiheelliseksi. He asioihin kuitenkin voivat vaikuttaa eniten. Lasse Lehtonen on esimerkiksi antanut viime viikkoina parit hyvät kommentit aiheen tiimoilta. Hyvin toimivassa yhteisössä ja yhteiskunnassa jäsenten (kansalaisten) kuuluukin pystyä luottamaan annettuihin ohjeisiin ja tämän jälkeen toteuttaa niitä. Yksittäinen maskinkäyttäjä kantaa vaan vastuunsa nyt eikä siitä pidä hänelle lällätellä.Kyseenalaistaminen on aina hyvästä, oli asia mikä hyvänsä. Itse en tuota kyseenalaistamista niinkään pidä ongelmana, vaan helvetin lapsellista vittuilua, joita jotkut kohdistavat maskeja edelleen kuuliaisesti käyttäviin. Se ei ole tervettä kyseenalaistamista, vaan ihan silkkaa lapsellisuutta.
Ja täsmennetään vielä, että minusta järkevä linja olisi maskeille koko maassa sellainen, että mitään laajaa pakkoa tai vahvaa suositusta ei olisi missään nyt. Siis ei sellaista julkisten kulkuneuvojen kaltaista virallisempaa pakkoa eikä erittäin vahvaa esim kauppoihin ulottuvaa suositustakaan, joka käytännössä näyttäytyy pakkona. Tehdä siis selvä linjaus, ettei sitä vaadita kaikilta kaikkialla, mutta käyttäminen on toki ok, mikäli yksilö niin haluaa.
Eli käyttäköön kuka tarpeelliseksi kokee, mutta ei vaikuta rationaaliselta vaatia sitä kaikilta.
Ehkä olen treenannut väärin sitten. Toistoa on kuitenkin tullut nyt reilu puoli vuotta niin kankaisten kuin mustien ja sinistenkin kertakäyttömaskien kanssa. Siltikään en ole päässyt ns mukavuusalueelle rillien kanssa.Treenauksen puutetta, varsinkin hengitystekniikka on tärkeää. Ne mustat maskit ovat pääsääntöisesti jämäkämpiä ja olen pitänyt 2-3h putkeenkin ilman, että lasit huurustuvat yhtään. Oli sitten silmälasit tai aurinkolasit.