Minä en halua uskoa, että suomalaiset ovat niin tyhmää kansaa, että valtaosa ei näkisi tämän bluffin läpi. Tauti on vakava, ja niin siitä pitää kohdella, mutta en vain näe miten tämä jatkuva pelottelu, liiottelu ja jopa suoranainen valehtelu oikeasti auttaa. Valitettavasti nämä toistuvasti täysin överin vituiksi menneet mallinnukset (ennusteet), ja jatkuvat "Tsekin tie, uppoava laiva" -kommentit ovat aiheuttaneet suuren loven luottamukseeni Suomen terveysviranomaisia kohtaan. Ennen koronaa luottamus oli vuoren varmaa, mutta nyt tuntuu että siellä on melkoisia puuhastelijoita koko tupa täynnä. Helvetin sääli, sillä kyllä minä haluan lähtökohtaisesti luottaa, mutta nämä tekevät sen melko vaikeaksi.
Tiedän jo tämänkin ketjun ja oman lähipiirini perusteella, että hyvin monilla on samanlaiset tuntemukset. Tämä valittu tie on siis mielestäni huono ja vaarallinen, sillä viranomaisiin luottava kansa on huomattavasti vahvempi tälläisten tilanteiden tullen noin yleensä. Olen varma, että suomalaiset toimisivat koronarajoitusten suhteen vähintään yhtä tunnollisesti, jos heille ollaan rehellisiä tilanteesta ja syistä.