Kyllähän Häkkäsen eilisen A-Studio esiintymisen loppuun olisi kuulunut mic drop, sen verran suvereenisti hän esiintyi. Sopivasti turhautunutta ylimielisyyttä muiden paskanjauhamista kuunnellessa, mihin tavallisen kansan on todella helppo samaistua. Lindtman puhui, muttei sanonut oikein mitään. Lisäksi Häkkänen selitti koko prosessin niin, että vähän yksinkertaisemmankin ihmisen pitäisi tajuta, mistä koko asiassa on kysymys ja missä mentiin metsään. Ja loppuun vielä Häkkäseltä inhimillinen toteamus, että syyllisiä on turha etsiä, mutta asiat pitää hoitaa. Tähän pystyy varmasti valtaosa kansastakin samaistumaan, vaikka olisi miten paljon hallituksen puolesta tai vastaan.
Itse tervehdin erityisesti HUSin tartuntojen laskua lämmöllä. Tähän saumaan tarvitsisimme vielä ehkä vähän luontoäidiltäkin jeesiä säiden suhteen: aurinkoa ja vähän lämpöä, jotta ihmiset haluaisivat lähteä ulos hoitamaan "pakolliset" sosiaaliset kontaktinsa, muttei kuitenkaan liian lämmintä, jolloin jengi menisi puistoihin juomaan pussikaljaa ja eväsretkille.
Epäilen myös, että osa porukasta aikoo treffailla ystäviään pitkien pyhien aikana ja vaikka pyrittäisiinkin olemaan vastuullisia ja varovaisia, tuolla on suuri joukko oireettomia tartuttajia ja "vahinkotartuntoja" tulee jonkin verran pyhien jälkeen. Seuraavan viikon aikana voi siis tulla muutamia yksittäisiä nousupäiviä, mutta en usko kuitenkaan mihinkään systemaattiseen tartuntojen ryöpsähtämiseen ja takapakkiin.
Olen ajatellut, että jos tämä huhtikuu ja Vappu vielä jaksettaisiin ottaa iisisti, sen jälkeen olisi kaikilla helpompaa. Toki viranomaiset voivat tämänkin toivon vielä viedä päättömillä tuomiopäivän pelotteluillaan. Hyvä puoli tässä on se, että aika tuntuu menevän ainakin omalta osaltani todella nopeasti. Älkää käsittäkö väärin, en haluaisi lusia tätä yhtään pidempään kuin on pakko, mutta omassa päässäni aikamääre "vuosi" on paljon pidempi aika kuin miltä tämä viimeinen vuosi on nyt tuntunut. Mutta ehkä mieli ja alitajunta toimivat näin suojellakseen minua?