Nyt on kyllä pakko kumota parikolmeneljä bisseä ja alkaa pohtia, minne terassille sitä kesäkuussa menisi ensimmäisenä.
Ota ihmeessä, kyllä sen ansaitsee. Tekisi itsekin mieli, mutta eipä ole olutta tällä hetkellä täällä kotosalla, ja kauppaan ei enää ehdi. Ota siis yksi puolestani.
Itse olen tehnyt huvikseni arvioita, miten tautitilanteen kehitys menee. Malli huomioi tämän hetken tartunnat, kehityksen viikon sisällä, rajoitusten kestämisen tuon toiset kolme viikkoa sekä arvion rokotettujen määrän vaikutuksesta R-lukuun nykyvauhdilla.
Ei tiedettä, ei taidetta, ei viihdettä vaan omaa pöljää ajanvietettä. Mutta todettakoon, että viime päivien kehitys on mennyt niin komeaan suuntaan, että tuon arvioimat näkymät touko-, kesä- ja heinäkuulle ovat ottaneet suorastaan huikean loikan parempaan suuntaan.
En ota mitään vastuuta tämän toteutumisesta, mutta kyllä minä alan hiljalleen uskoa upeaan kesään, tai ainakin sen jälkipuoliskoon.Sen verran olemme kuitenkin sillä kuuluisalla veitsenterällä tuossakin, että vain pieni muutos tartunnoissa, tartuntaluvussa tai rokotevauhdissa, ja kehitys näyttää heti ihan toiselta.