Lätty-ylämummo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- IFK
Mitä silloin muutaman viikon jälkeen siis tapahtuu? Virusta on nolla Suomessa ja voidaan poistaa kaikki rajoitukset? Mulla on sulle tuolla auton perässä nahkatakkeja myytävänä...
Olet tässä nyt tänään kommentoinut, että ihmiset jotka saavat omansa massarokotusvaiheessa eivät voi muuttaa omaa toimintaansa mitenkään rokotus + 3vko jälkeenkään, koska se olisi käytännössä muiden ihmisten murhaamista. Kovasti se kuulosti siltä, että rajoittaa pitäisi.
Takkitilanne ok, mutta kiitos tarjouksesta.
Oma ajatteluni kulkee niin, että rokotus antaa itselleni suojan taudin vakavaa muotoa vastaan, mutta ei suojaa 100% tartunnan saamiselta. Voin saada siis rokotettuna tartunnan, jota levitän tietämättäni. Siksi pitäisin oleellisena, että tartunnat koitettaisiin painaa mahdollisimman alas, mikä oleellisesti pienentäisi minun riskiäni saada tartunta rokotuksesta huolimatta. Rokotuksilla tuo tartuntojen lasku viime kesän tasolle kestää vähintään 6kk. Siksi pitäisin fiksumpana sitä, että homma hoidettaisiin omatoimisesti nyt 2vk omalla kontaktiselibaatilla.
En ole ottanut kantaa siihen etteikö rokotteen saaneet voi muuttaa omaa toumintaansa, sillä uskon nyt rokotettavien olevan hyvinkin pidättyväisiä kontakteissaan.
Olen sen sijaan ottanut kantaa näkemykseen, että rokotteen saaneella ei ole mitään syytä 'himmailla' koska 'sairaalaan joutumisen riskiä ei ole.'
Minun mielestäni juuri nyt rokotetullakin on riski levittää tartuntoja. Mikä meni väärin?