Boldaus oma. Tähän varmaan jokainen armeijan käynyt pystyy vastaamaan viidessä sekunnissa. No, olisi sillä ainakin komedia-arvoa, jos noin tehtäisiin.
No vantaalla ollaan eri mieltä:
Vantaa pyysi puolustusvoimilta virka-apua koronan vuoksi
Itse olen siis saanut tuollaisen puhelun, minkä soitti ymmärtääkseni joku sairaanhoitaja. Hän on siis käynyt neljä vuotta koulua, että osaa soittaa puheluita ja käydä seuraavan keskustelun:
- moi epidemialogian laitokselta n.n. Koitan selvittää erästä tartuntaketjua ja jussi_j niminen henkilö on ollut tämän nimiessä ravintolassa. Onko tuttu paikka?
- on ja tiedän tapauksen koska potilas ilmoitti minulle suoraan 10 päivää sitten olevansa sairas
- joo, on ollut vähän hankalaa kun olet kuudes jussi_j kenelle soitan kun ei ollut muuta tietoa kun nimi ja ravintola
- haluatko, että kerron suoraan esim. broidini numeron, jolle varmaan olet soittamassa, niitäkin on varmaan ainakin kuusi samannimistä
- kyllä kiitos
Luettelin joitain numeroita joita tiesin. Kaverilta joka oli sairastunut, ei oltu kyselty mitään muuta kuin nimiä.
Sano yksi syy miksi suomea puhuva apina ei selviäisi tuosta? Tiedä toki byrokratian ja varmaan apina ei saa pääsyä johonkin tietojärjestelmään, mutta nythän tarvittaisiin lähinnä puhelinluettelo ja tieto mahdollisesti altistuneille, että ovat altistuneita.