En tiedä miten vaalit siellä järjestetään, mutta täällä taitaa olla ainakin 5 taikka 6 äänestyspaikkaa raumalaisille. Viimeksi eduskuntavaaleissa oma äänestyspaikka löytyi alakoulun aulasta. Jo silloinkin, väljä tila, lappu käteen, sisään koppiin, lappu tiskille ja kotiin kävellen. Koko operaatio vei karkeasti sanottuna n. 2.5 minuuttia ja tämä kaikki siis aikana ennen koronaa. Jos silloin jo oli järjestelyt ns. kohdillaan, niin luulisi ettei ainakaan nykyisissä vaaleissa ole huonommin järjestetty "koronaturvallisuutta" vai miksi sitten sitä haluaa sanoa.
Miten sä uskallat kaupassa käydä? Ihan retorinen kysymys. Siellä kuitenkin lappaa ihmisiä parhaimmillaan tuhatmäärin päivässä ja jokainen hiplaa ja häplää niitä vitun tomaatteja omenoita kuitenkin tautisilla käsillään.
Ps. Olen menossa äänten laskiaksi vaaleihin. Jos joku painaa lähtökohtaisesti mieltä turvallisuudessa, niin kerro ihmeessä, niin välitän viestiä eteenpäin miten voitaisiin toimia, vaikka eri vaalipiirissä ollaankin.
En itse asiassa tiedä, kun en ole vielä tässä kaupungissa äänestänyt. Riippuu myös siitä, että miten nuo äänestyspaikat sijaitsevat ja ovat auki. Eli ehitiikö niissä käymään kuinka, vai pitävätkö niitä kiinni heti virka-ajan jälkeen. Aiemmassa kotipaikassani sijainnit ja aukioloajat olivat vähän huonot, niin äänestin aina Tampereella työpäivän jälkeen, ja jonotus tuli siellä tutuksi. Mutta pikkukaupungissa on varmaan helpompaa. Joskus olen äänestänyt ennakkoon pienillä paikkakunnilla, kun olen sopivasti ollut niissä käymässä ennakkoäänestyksen aikaan, ja niissä on itse asiassa ollut jopa jonoa, mutta syy on ollut enemmänkin kai siinä, että ajankohta on ollut sellainen, että porukkaa on kertynyt.
Itse en ole käynyt kaupassa itse asiassa hetkeen. :D Tähän ei ole ollut syynä kuitenkaan paniikki, sillä olen minä työpaikalle körötellyt julkisilla reilu puoli tuntia suuntaansa, ja siellä altistumisriski on toki suurempi. Avovaimo on kauppareissut hoitanut ihan siitä syystä, että hän kulkee päivittäin töiden jälkeen kauppojen ohi, ja hän pääsee niihin paljon kätevämmin. Itselläni tuo vaatisi erillistä kävelyreissua, ja mielummin hoidan kävelyni metsässä tai läheisessä maalaismaisemassa. Menot toki tasataan, etten sentään siipeilijä ole. :)
Ihan hyvää haastoa meikäläiselle. Samoin myös
@Clubittaja. Ja
@K.A.H esitti myös ihan aiheellisen kysymyksen. Kaipa tässä alkaa itselläkin olla pinna jo kireällä tämän paskan takia. Vituttaa jo pelkästään sekin, että päättäjät tuntuvat riitelevän keskenään, ja osa kansasta tuntuu olevan täysin väsynyt ja välinpitämätön koko touhuun. Ja minusta se on tässä tilanteessa, kun olemme kuitenkin hyvin lähellä helpotusta, hyvin typerää. No, pitää vähän tarkastella omia ajatuksiaan, niin eiköhän se suhteellisuudentaju vielä palaa. En minä kuitenkaan ihan kellariin lukittautunut ole, vaikka etupäässä etätöissä olenkin, vaan on meillä käynyt esimerkiksi vieraita kyläilemässä nyt kolmena viikonloppuna putkeen. Turhat liikkumiset ihmismassoissa minimiin ja maski päässä silloin kun sitä suositellaan, niin sillä pääsee jo pitkälle.
Vaalien suhteen tarkastelen tilannetta. Olisihan se helvetin typerää jättää äänestämättä, mutta onneksi siitä ei kuitenkaan aiheudu kenellekään teistä vahinkoa, kun asutte ymmärtääkseni ihan toisissa vaalipiireissä. :)