fat of the land
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Varmaan on ja osaan kyllä hakea apua, jos koen sitä tarvitsevani. Kiitos kuitenkin vilpittömästä huolenpidostasi, joka ei sisältänyt minkäänlaista sarkasmia tai verhoiltua piikittelyä, kuten tämä virke.Eikös noihin ole jotain auttavia puhelimia ym. jos ahdistus nousee liian kovaksi? Monella alkaa varmaan kattilassa kiehumaan yli. Itseäni ehkä turhauttaa tämä taudin ympärillä vellovat toimet ja puheet enemmän kuin itse tauti. Eikä siihen ole auttanut edes ministereiden "Jaksetaan vielä hetki,yhdessä!" puheet. Li Andersson ei ole sentään vielä astunut esiin "Pelolle ei saa antaa valtaa!" kyltin kanssa.
Kyse on minun näkökulmasta se, että keväällä kun ihmiset meni paniikkiin ja hamstrasi pastaa ja paskapaperia, se aiheutti itselläni sen että reagoin voimakkaasti muiden paniikkiin, kuten varmasti moni muukin meistä laumaeläimistä.
Nyt kyseessä on sellainen pelko siitä, että kumpi ehtii ensiksi korona vai rokote, vai auttaako tämä sulku ja ihmisten tottelevaisuus, että laskeeko riskitaso. Mielestäni se on aiheellinen ja realistinen pelko.
Kuitenkin, ymmärrän sen että riski henkilökohtaisella tasolla on pienempi kuin tilastollinen riski. Siis tiedän olevani ns. Paremmassa suojassa kuin ilman maskia oleva virolainen raksamies tai pienessä asunnossa asuva somali. Silti, pelon kanssa eläminen ei ole että minulla on 0.002% mahdollisuus sairastua, vaan se on kuin ammattikoululaisen todennäköisyys voittaa lotossa, joko voittaa tai ei eli 50/50.
En kuitenkaan elä poterossa maski naamalla tai pelottele lapsiani, vaan se on business as usual with masks, social distancing, handwashing and shit. Sairastun jos se niin on, mutta en aio tehdä sitä koronalle helpoksi.