Katso tämän päivän YLE:n ykkösaamu. Ohjelma voisi muutenkin olla sinulle ja monelle muulle tänne kirjoittavalle opettavainen.Mihin heidän sanomisiinsa viittaat tarkalleen?
Katso tämän päivän YLE:n ykkösaamu. Ohjelma voisi muutenkin olla sinulle ja monelle muulle tänne kirjoittavalle opettavainen.Mihin heidän sanomisiinsa viittaat tarkalleen?
Eikös WHO lähinnä kritisoinut Brittien ajatusta siitä, että hommattaisiin tuo lauma -immuniteetti antamalla ison osan kansasta sairastua?Tämä on Ison-Britannian malli, jotta WHO on kritisoinut avoimesti. Erona Suomeen on ollut kuitenkin se, että kansalaisille on alusta saakka kerrottu, mihin pyritään.
WHO kaiketi torjuu suurta uhkaa ja kannustaa teräviin ja pitkäaikaisiin toimiin. Suomessa ja Iso-Britanniassa taas luotetaan siihen, että teoria toimii myös käytännössä ja että ajoitukset osuvat kohdilleen.
Suomi ja britit pelaavat suurella riskillä, kun taas WHO on valmis uhraamaan esimerkiksi talouden riskien pienentämiseksi.
Meinaan, että olisiko mahdollista välttää se toinen aalto, jos ensimmäinen aalto saadaan tukahdutettua voimakkailla toimilla?
Katso tämän päivän YLE:n ykkösaamu. Ohjelma voisi muutenkin olla sinulle ja monelle muulle tänne kirjoittavalle opettavainen.
Ehkä Kiinalla oli joulukuussa ne avaimet käsissään, mutta kävi niinkuin kävi. Tällä hetkellä ei hyvänen aika ole enää mitään keinoja estää virusta kiertämästä maapalloa moneen kertaan mennen tullen mutatoituen siinä matkallaan.
Jos terveydenhuolto olisi laitettu nyt nousukaudella kuntoon, ei olisi pakko pysäyttää koko maata ja perua elämistä sekä liiketoimintaa seuraavilta kuukausilta. Silloin voitaisiin vaan jatkaa normaalissa päiväjärjestyksessä yhteiskunnan pyörittämistä ja hoitaa hoitoa tarvitsevat tehokkaasti kuntoon.
Eli Kiinaan tulee uusi isompi ongelma tästä vaikka puolen vuoden päästä?
Eikös WHO lähinnä kritisoinut Brittien ajatusta siitä, että hommattaisiin tuo lauma -immuniteetti antamalla ison osan kansasta sairastua?
Olisi syytä varautua siihenkin, ja pitää varautumisaste korkeana. Joka tapauksessa virus palaa Kiinaan (tai tuskin on sieltä kadonnutkaan kunhan riittävän vähälukuisena lymyilee tällä hetkellä). Ei siellä suurin osa ole ollut vielä pöpön kanssa missään tekemisissä, eli ei heillä mitään immuniteettia tälle ole.
JA EDELLEEN me ollaan tekemisissä uudenlaisen viirusmuodon kanssa, jonka pitkäaikaisista vaikutuksista ei ole MITÄÄN tutkimustietoa.
Ottaen huomioon, että meillä oli juuri pääministeri joka ilmoitti ettei hänen hallituksensa tule kuuntelemaan asiantuntijoita, niin ei ole meillä varaa nauraa.
Niin no etkö itse kirjoittanut hyökkäävää viestiä? Sanonpahan vain, että en ole kovin huolissani itseni pärjäämisestä vaikeampina aikoina, mutta sinun kaltaisien olen joilla asenne on tuo. Minä pidän itse omaa rooliani kriiseissä merkittävänä, koska kuulun tämän maan ruokahuollon piiriin. Minä autan kyllä naapurini tai läheisimpäni ohi pahimman jos oikeasti tulisi hätä, eikä kyse olisi rahasta.
Ethän sä voi noin sanoa. Kohta joku tulee kertomaan, että olet järkyttävän itsekäs ihminen, kun liikut julkisilla paikoilla, vaikka sinullakin voi olla koronatartunta. Nämä samat ihmiset käyvät sitten päivittäistavarakaupoissa (joissa käy vähän enemmän ihmisiä kuin uimahalleissa tai elokuvateattereissa) hamstraamassa vessapaperia, vaikka heillä ei olisikaan mitään muuta ostettavaa. Vähintään rikesakko pitäisi tulla jokaiselle, joka poistuu kotoaan johonkin muualle kuin päivittäistavarakauppaan.Olipas rauhalliset aamu-uinnit hallilla muksujen kanssa. Ja Finnkinolta kun katsoin niin saleissa on tilaa joten taidan viedä likat katsomaan Heinähattua ja Vilttitossua.
Eli on tässä hyviäkin juttuja ilmennyt
Ethän sä voi noin sanoa. Kohta joku tulee kertomaan, että olet järkyttävän itsekäs ihminen, kun liikut julkisilla paikoilla, vaikka sinullakin voi olla koronatartunta. Nämä samat ihmiset käyvät sitten päivittäistavarakaupoissa (joissa käy vähän enemmän ihmisiä kuin uimahalleissa tai elokuvateattereissa) hamstraamassa vessapaperia, vaikka heillä ei olisikaan mitään muuta ostettavaa. Vähintään rikesakko pitäisi tulla jokaiselle, joka poistuu kotoaan johonkin muualle kuin päivittäistavarakauppaan.
Nää on kyllä karuja tarinoita. Hieman toki uskottavuus karisee kun sanotaan, että on kahlattu läpi ainakin 10 000 sivua raportteja ja analyysejä. =)
Mä oon todennut että osalle ihmisistä on ihan turha jankuttaa näitä suosituksia ja ohjeistuksia, koska aina löytyy porukastamme näitä jotka ajattelee et " Kyllä varmaan menen!" tai " Ei kosketa mua, koska pakkohan on päästä leffaan."Ethän sä voi noin sanoa. Kohta joku tulee kertomaan, että olet järkyttävän itsekäs ihminen, kun liikut julkisilla paikoilla, vaikka sinullakin voi olla koronatartunta.
Minähän keskustelin ihan eri käyttäjän kanssa, jolle vastasin, koska hän oli lainannut viestiäni.
Kerron nyt sitten mitä tarkoitat tuolla "minun kaltaiseni" ja miksi olet huolissani pärjäämisestäni?
Nimenomaan näin. Sen takia onkin ollut melko humoristista lukea, kun jotkut haukkuvat somen välityksellä tuntemattomia ihmisiä siitä, että he poistuvat kotoaan. Jos henkilöllä on koronatartunta, niin eiköhän se helpommin tartu esimerkiksi siellä päivittäistavarakaupassa kuin esimerkiksi lähes tyhjässä elokuvateatterisalissa. Jokainen toimikoon parhaaksi katsomallaan tavalla ja kunnioittakoon toisten päätöksiä. Se on sitten eri asia, jos selvästi kipeänä lähdetään nykytilanteessa julkisille paikoille.Jokainen toimii näissä omien periaatteiden mukaisesti.
Kriisin vakavuus alkaa valjeta täälläkin. Pysykää turvassa ja vahvoissa hengen voimissa näinä koettelemuksen aikoina, palstaveljet, -siskot ja -muusukupuoliset. Tulemme yhdessä selviämään tästä.
Tämä on Ison-Britannian malli, jotta WHO on kritisoinut avoimesti. Erona Suomeen on ollut kuitenkin se, että kansalaisille on alusta saakka kerrottu, mihin pyritään.
WHO kaiketi torjuu suurta uhkaa ja kannustaa teräviin ja pitkäaikaisiin toimiin. Suomessa ja Iso-Britanniassa taas luotetaan siihen, että teoria toimii myös käytännössä ja että ajoitukset osuvat kohdilleen.
Suomi ja britit pelaavat suurella riskillä, kun taas WHO on valmis uhraamaan esimerkiksi talouden riskien pienentämiseksi.
Jos henkilöllä on koronatartunta, niin eiköhän se helpommin tartu esimerkiksi siellä päivittäistavarakaupassa kuin esimerkiksi lähes tyhjässä elokuvateatterisalissa.
Mitä ne Peltola ja Järvinen sitten tarkalleenottaen sanoivat ja mistä toimista? Jos heidän mielestään Suomi ylireagoi, tuleeko kahden asiantuntijan näkemyksen ohittaa aika monen muun vähintään yhtä kovan asiantuntijan näkemys? Jos, niin miksi?
Itse törmäsin ainakin eilen henkilöön, joka osti kaupasta pelkästään ostoskärryllisen vessa- ja talouspaperia. Olikohan hänen pakko mennä silloin kauppaan?Ei noita nyt voi verrata. Toiseen on pakko mennä ja toiseen ei. Ja elokuvahemmo joutuu menemään myös kauppaan. Ja jos se menee näihin kumpaankin niin kokonaisriski kasvaa.