Ei muuta kuin sairaanhoitajat putkaan kaikki.
Vasta toista kuukautta sitten sai lukea kuinka hoitohenkilökunta ei tarvitse yhtään lisää palkkaa, kun itse oltiin nuoria ja kuolemattomia, eikä henkilökohtainen hoidon tarve ollut näköpiirissä. Äkkiä se ääni kellossa muuttuu, varsinkin Jatkoajassa.
Et tainnut ihan ymmärtää minua. Putka ei missään nimessä ole riittävä rangaistus lakon puuhamiehille siinä vaiheessa kun pandemia ja kansainvälinen kriisi on päällä. Minun oikeustajuni mukaan sotilaskarkuruuteen verrattavissa olevaa toimintaa ja tuomiot sen mukaan. Pitkäksi ajaksi häkkiin.
Ylivoimaisesti suurin osa sairaanhoitajistakin ymmärtää ettei keskipalkkaisessa ammatissa työskentelevien palkankorotus just nyt heti ole niin tärkeä asia että sen takia tulisi laiminlyödä velvollisuudet ja aiheuttaa valtavaa inhimillistä kärsimystä ja kuolemia. Kenties yrittämällä yrittämällä saataisiin joku poppoo lakkoilemaan jos sitä organisoidusti ajettaisiin, mutta siinä tapauksessa moraalittomat lakon puuhamiehet joutaisivat tiilenpäitä lukemaan, kuten yllä totesin.
Muutenkin sairaan ja naurettavan välimaastossa nämä juttusi. Mutta hei, olisihan se hyvä ruveta elämään tuolla mentaliteetilla muutenkin. Kun menet leikkaukseen tai sinulta diagnosoidaan kiireellistä hoitoa vaativa sairaus, lääkäri kysyy laitetaanko sairaalalaskuun nolla lisää vai otetaanko yhteyttä hautausurakoitsijaan! "Eilen et olisi ollut valmis maksamaan mitä vaan lääkärille mutta niin ne tilanteet muuttuu".
Pandemia, epidemia ja niistä johtuva kansainvälinen ja kansallinen kriisitila on jossain määrin verrannollinen sotatilaan. Harmaan eri sävyjä on molemmissa. Jopa
@Grainger tajunnee että mikäli täyttä liikekannallepanoa joskus vielä tarvitaan, käytännössä ilmaiseksi 100-200k nuorta miestä lähtee vaarantamaan henkensä, eivätkä periaatteessa edes vapaaehtoisesti. Asevelvollisuushan on lakisääteinen siinä missä sairaanhoitajan ammatti valinta. Pitäisiköhän noiden sotilaiden kääntää piiput kotirintamaan päin ja todeta että "rahat tai henki, muuten ei puolusteta teitä"?
Sairaanhoitajat tekevät todella arvokasta työtä ja arvostan sitä suuresti. Minusta siitä voisi maksaakin rahtusen enemmän. Tällaiset graingerismit ovat kuitenkin suorastaan oksettavia.