Via Dolorosa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна
"– Tulossa voi olla ennennäkemätön koronapiikki, joka näkyy tammikuussa sairaalahoidossa, ellei nyt ryhdistäydytä ja jätetä isoa joulujuhlaa pitämättä"
Kohta tulee ohjusta tonttiin. Ei voi mitään.
Juuri tälläisten paskauutisten takia minun äitini on täysin piloille peloteltu, vaikka hän asuu vajaan 700 ihmisen tuppukylässä peltojen keskellä, missä ei koko helvetin pandemian aikana ole ollut ensimmäistäkään tartuntaa. Kertoi taannoin, kuinka joulu on ehdottomasti pidettävä porrastetusti (siskon ja minun perheeni), koska korona tulee muuten satavarmasti, mikäli olemme siellä samaan aikaan. Koitin tuloksetta kertoa, ettei sillä ole pienintäkään väliä, vaikka tulisimme yksi kerrallaan sinne joululoman aikana viettämään joulua.
Ymmärrän kyllä varsin hyvin äitiäni. Hän ei lue internetin keskustelupalstoja, missä voisi olla myös vaihtoehtoisia ajatuksia koronasta, vaan hän on keväästä saakka joutunut/saanut lukea näitä maailmanlopun ennustuksia mediasta koronasta kaikenmaailman Lasse Lehtosilta ja kumppaneilta, jonka tähden se oma käyttäytyminen on mennyt täysin överiksi. Edes käytännössä autioituneeseen jäähalliin, missä oli vähintään sadan metrin turvavälit, hän ei uskaltanut oman lapsenlapsensa peliä saapua katsomaan.
Ennen kuin joku alkaa jeesustelemaan koronan tappavuudesta ikäihmisten parissa ja kuinka se leviää täysin huomaamatta, niin haluaisin korostaa sitä asiaa, että hän vieläkin asuu käytännössä Jumalan selän takana, missä ei ole tartunnan tartuntaakaan ollut.
Vituttaa tämänkin tähden tämä valittu mediakäyttäytyminen niin suunnattomasti, koska vaarallisempana näen, että stressin tähden hänelle käy jotain.
Ja ei, en tiedä mitä sen joulun kanssa on tapahtumassa. Sen kuitenkin tiedän, että minä tai siskoni, taikka meidän perheet eivät ole olleet kylillä nuolemassa ovenkahvoja, vaan kyllä tässä niin vastuullisesti on toimittu, kuin mahdollista täällä koko maailman koronakriisipesäkkeessä, Satakunnassa.