Toiset taas lyövät lekkeriksi, ”eivätkä pelkää mitään”, vaikka olisi tervettä pelätä edes ihan vähän. Edes sen verran, että noudattaa ohjeistuksia. ”Jos tässä nyt loppu tulee, mihin en todellakaan usko, mutta vahva jos, niin minä elin ainakin täysillä loppuun asti eikä kukaan määräillyt minua”.
Minusta tuntuu, että nämä ihmiset on kuitenkin aika marginaalissa. Kannattaa muistaa se, että netissä ei saa ihmisen aivoituksista aina ihan täysin kiinni, ja mukaan tulee helposti heitettyä omaa tulkintaa. Ei välttämättä saa livenäkään. Esimerkiksi tuo kursivoitu lause, jonka tuossa olet kirjoittanut, niin en minä tuollaista täältä palstalta tunnista juuri ollenkaan.
Minusta täällä jatkoajassa nämä ihmiset, jotka siis aivan oikeasti eivät välitä mitään mistään, niin heitä ei ole täällä juuri ollenkaan. Ehkä muutama, mutta eivät todellakaan ole mitään valtavirtaa. Mekin, jotka olemme pahinta hössötystä täällä kritisoineet, olemme toistuvasti sanoneet, että noudatamme kyllä rajoituksia sillä tavalla, kuin koemme sen itse tarpeelliseksi. Moni on kertonut noudattavansa niitä ihan juuri sillä tavalla, kuin niitä on ohjeistettu noudattaakin, mutta ei silti voi ymmärtää tätä pahinta koohotusta, joka tämän viruksen ympärille on pystytetty. Emme viis veisaa kaikelle ja ole totaalisen välinpitämättömiä. Välillä aina tänne minun näppäimistöni taakse tulee sellainen vaikutelma, että tällä tavalla meitä kuitenkin tulkitaan. Noh, ehkä vika on osittain omamme.
Kohta pitäisi mennä ruokakauppaan, ja koska tiedän sen olevan kaikkein pahinta ruuhka-aikaa, niin laitan maskin naamalle. Johonkin toiseen aikaan taas, jos se on puolityhjä, ja tiedän, että siellä pystyy pitämään helposti etäisyyksiä ihmisiin, niin en käytä maskia. Tämä on sitä suhteellisuudentajua, jota olen itse koettanut soveltaa.