Niin, itsekin olen kritisoinut Tesla-Jonia täällä suhteellisen kovaan ääneen, joten vastataan tähän. Korostan, etten kiellä näissä uutisisssa esiintyvien oireita. Tesla-Joni nyt on siinä rajoilla, taustansa tietäen.
Se, mikä edelleen jaksaa ihmetyttää,
@Denverin Munasyndi n tavoin, on se, ettei tosiaan näihin uutisiin tunnu löytyvän long covid -potilaita, joilla on testein todettu tartunta. Tai itse en näihin uutisiin ole juurikaan törmännyt.
Samoin ihmetyttää, miten kaikkialla mediaa ja lääkäreitä myöten, ollaan varmoja, että esimerkiksi tämä Henrik sairasti nimenomaan koronaa, kun meilläkin pyörii muitakin viruksia ja bakteereita, jotka saattavat aiheuttaa vastaavia pitkäaikaisia oireita. Esimerkiksi nuorten urheilijoiden taudiksi tituleerattu mykoplasma:
Mykoplasma muistuttaa oireiltaan pitkittynyttä flunssaa ja menee yleensä ohi muutamassa viikossa. Osalle monenlaisia oireita aiheuttava ja pitkittynyt mykoplasma voi aiheuttaa pahoja jälkitauteja ja vaatii jopa sairaalahoitoa.
yle.fi
Huomionarvoista on myös se, että kuten koronassa, myös mykoplasmassa taudin todentaminen on jopa lääkäreille vaikeaa, sillä taudin toteamiseen käytetyt testit antavat epävarmoja tuloksia. Eikä läheskään kaikkia lähdetä edes testaamaan.
Mykoplasma tarttuu kuten muutkin hengitystieinfektiot.
Ja tämä ei edelleenkään tarkoita sitä, etteivätkö nämä long covid -potilaat sairastaisi koronaa, minulla ei sen arvioimiseen kompetenssi riitä. Enkä myöskään missään nimessä kiellä, etteikö koronasta voisi aiheutua pitkäaikaista haittaa, tietenkin voi. Miksi se siinä suhteessa eroaisi muista hengitystieinfektioista? Mutta sanon edelleen vain sen, että kun joka paikassa on korona jatkuvasti esillä, tartuntalukuja ja kuolleisuuslukuja lyödään silmille joka mediasta, kahvipöydissä ja lounaskuppiloissa puhutaan vain koronasta ja sen oireista, Tesla-Jonia haastatellaan joka saatanan lehdessä, niin onko se mikään kauhea ihme, että pienimmästäkin nenän valumisesta ollaan varmoja, notta nyt se korona iski tännekin. Eikä se ole myöskään mikään ihme, että lääkäritkin näitä koronadiagnooseja ilman positiivista testiä antavat, ihmisiähän hekin ovat ja samoin alttiita median ja ympäröivän maailman vaikutuksille kuin kuka tahansa meistä.