Ruotsissa on jo pitkään ollut selvästi tiukemmat rajoitukset voimassa kuin Suomessa.
Tämä ei liittynyt viestini sisältöön kyllä mitenkään.
Ruotsissa on jo pitkään ollut selvästi tiukemmat rajoitukset voimassa kuin Suomessa.
Niin tuossa 10-24 ilmaantuvuudessa on sellaisiakin maakuntia jotka on jätetty kiihtymisvaiheen ulkopuolelle perustasolle. Ei kelpaa selitykseksi Pirkanmaasta.
Itse olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että aasialaiset pitävät maskia ettei tartuta omia flunssiaan.Aasiassa käytetään pandemian ulkopuolelle maskeja pääasiassa ilmansaasteiden takia. Suomessa on maailman puhtain ilma, joten tämä on varmasti se perimmäinen kolkka, jossa maskien käytöstä ei ole yhteiskunnallisesti kokemusta.
Aasialaiset käyttävät myös esimerkiksi Lapin matkailussa maskeja. Tämä johtuu heille liian puhtaasta ilmasta. Ihmisen keho reagoi siirryttäessä hengittämään maailman puhtainta ilmaa saastuneen sijaan.
Itse olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että aasialaiset pitävät maskia ettei tartuta omia flunssiaan.
Ruotsissa tauti ehti karata niin laajalle, että tiukatkaan rajoitukset eivät oikein saaneet sitä enää kuriin.
50 hengen kokoontumisrajoitus on ollut lähes alusta asti, ja joku vanhainkodin vierailukielto. Onko muita? En noita näkisi kovin tiukoiksi rajoituksiksi.
Ymmärrän että koronatilanne on vakava, mutta kyllä tämä on täysin kohtuuton toimenpide ja kohdistuu aivan liikaa yhdelle alalle. Tukea pitää löytyä, jos lailla asetetaan toiminta säppiin.
Aamuisen kauppareissuni perusteella taas on onnistuttu luomaan yhteiskuntaan mukava pelon ilmapiiri
On, aivan mahtavaa. Korona kyllä varmasti talttuu näillä toimenpiteillä ja ilmapiirillä. Mietitään sitten niitä mielenterveysjuttuja myöhemmin. Se on seuraava epidemia. Siinä ei vaan kasvomaskit ja turvavälit auta.Eiks ole upeaa? Tavallaan toivoisin, että joku uusi pandemia tulis nopeasti tän jälkeen niin päättäjät vielä muistaisi, mitkä kaikki virheet tulee tämän hoidossa tehtyä. Krista Kiurun kriisi-Suomi viestintä puree - ja seuraukset on katastrofi. Eikö tuolle naiselle oikeasti saada mitään rotia?
Hänen huolensa on aito. Meidän kaikkien huoli on aito. Suhteellisuutta ei voi unohtaa, vaikka on kuinka vakavaa. Nyt on taas myöhäistä :(
Onhan tuo 50 hengen rajoitus todella tiukka siihen nähden kuinka kauan sitä on jouduttu pitämään. Monessakohan Euroopan maassa on ollut vastaava? Tanskassa ainakin Kööpenhaminassa vastaava rajoitus laitettiin vasta hiljattain. Etenkin urheiluseuroille ja tapahtuma-alalle tuo on todella haastava.
Sitten se terveydenhuolto vasta ruuhkautuu ja siltä sektorilta, jossa sitä kapasiteettia ei kliiniseen vastaanottotyöhön ei ole ollut sen enempää ennen koronaa kuin "koronan jälkeenkään". Nimittäin mielenterveystyö.On, aivan mahtavaa. Korona kyllä varmasti talttuu näillä toimenpiteillä ja ilmapiirillä. Mietitään sitten niitä mielenterveysjuttuja myöhemmin.
Miten musta tuntuu, että olet itse näitä kovimpia hysterian lietsojia?Nyt meinaan kannattaa jo kohta erkaantua - sen verran pahaa jälkeä saatte aikaiseksi tällä hetkellä hysterian levittämisellä.
Miten musta tuntuu, että olet itse näitä kovimpia hysterian lietsojia?
Yökerhot olisivat voineet ensinnäkin esiintyä ihan rehdisti vaan yökerhoina eikä "ravintoloina"
Kun tartunnat vähenivät, avattiin rajoitukset (kesä). Tartuntojen lisääntyessä otettiin ensin pehmeät toimenpiteet käyttöön (maskisuositus, turvavälit yleisötapahtumiin, etätyösuositus), kunnes todettiin, että tilanne pahenee trendinomaisesti.
Olin pääosin tyytyväinen hallituksen toimiin ja rajoituksiin keväällä, mutta olisin olettanut, että nykyisessä tilanteessa osattaisiin toimia nykyisen tilanteen ja tiedon mukaan.
"Ravitsemisliike" ja "ravitsemusliike" näyttää olevan STM:n tiedotteen terminologiaa, mutta tokihan jokainen tajuaa, että sellaiset koronan kiihtymisvaiheen rajoitukset, jotka kohdistuvat aukioloaikoihin puolenyön molemmin puolin eivät ole mitään ruokaravintoloiden tai lounaspaikkojen murheita.
Itselläni on ollut aina sellainen ajatusmaailma, että mitään mikä on todettu toimivaksi on turha mennä sorkkimaan. Siksi en ymmärrä näitä maskeja kaupoissa. Keväällä jo nähtiin, että ruokaupoissa voidaan hyvin asioida ilman maskeja, ilman että korona siitä villiintyy. Kukaan ei tiettävästi ole sairastunut kauppareissun takia. Niin on saattanut toki käydä, varmaksihan sitä ei tiedä, mutta kuitenkin se on minimaalinen riski. Nyt sitten kauppoihin pitäisi pukea maski, vaikka siitä ei käytännössä ole mitään hyötyä. Saattaa jopa olla haittaa, kun maskia hiplataan ja näpelletään samalla kädellä jolla ollaan kannettu ostoskoria tai työnnetty kärryjä, jotka ovat todellisia virus- ja bakteeripesäkkeitä.Tässä etsitään balanssia, joka on hyvä. En vain itse henkilökohtaisesti ymmärrä esimerkiksi maskien käytön laajentamista sellaisiin paikkoihin, joissa sen vaikutus on minimaalinen. Palaan taas kauppa-esimerkkiin - keväällä ei ollut maskeja kellään ja kaupoista ei tullut viruslinkoja. Mitä kaupan laajennettu maskisuositus auttaa, jos yökerhot ovat tartuntaklustereiden ytimessä? Kaikkien ravintoloiden moukaroiminen ympäri Suomen, jos ongelma on Vaasassa tai Helsingissä puolestaan ei nauti ainakaan omaa luottamusta.