Denverin Munasyndi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Nyt lähti koronevirustartunnat Suomessa lokakuun alusta räjähdysmäiseen kasvuun. Tiesin nousun tulevan, mutta en uskonut sen olevan näin nopea ja raju. Uudet 1000 todettua tartuntaa tulee täyteen aina vaan nopeammi.
Yhden vuorokauden todetyt tartunnat nousivat 227 tapaukseen. Kaikkia tartuntaketjuja ei pystytä enää selvittämäään ja ilmaantuvuusuku nousee päivä päivältä. Tällä vauhdilla sairaalassa ja tehohoidossa olevat lisääntyvät selvästi. HUS:ssa on jo nyt pitkiä hoitojonoja mm. syöpäleikkauksissa koronan aihettaman kuormituksen vuoksi tämän vuoden aikana.
Urheilun kannalta - vaikka se on maailman tärkein turha asia - tuleva talvi näyttää pahalta ja ensi kesän arvokisat ovat vaarassa.
Hirveä huuto alkaa kun taloutta täytyy tukea lisää eikä työpaikkoja kiihtyvän koronaepidemian aikana pystytä saamaan lisää vaan on yritettävä säilyttää edes entiset. Opposition mielestä korona ei saisi tietenkään vaikuttaa mitään.
Itse pääasiassa välttelen julkisia paikkoja, mutta äsken kävelin Sellon O'Leareysin ohi (tuolla oli hiljattain altistumista). Ovesta ulos röökille tuli huolettoman näköinen nuori mies, lievässä maistissa, ilman maskia. Tätä ennen kävelin (maski naamalla) Sellon läpi, vain harvalla ihmisellä maski, turvaväleistä ei välitetä paskan vertaa liukuportaissa.
Olen pessimisti ja pahoin pelkään, että valmiuslaki otetaan taas kohta käyttöön. Paska osuu tuulettimeen täällä Espoossa isosti ihan lähiviikkoina. Melko varma olen siitä, että Liigakausi päättyy. Kaikki tämä johtuu ihmisten omasta käytöksestä.
Eivät nuo yllä olevat mitään varsinaista paniikinlietsontaa ole, mutta täyttävät kyllä mielestäni tunnepohjaisen möyhötyksen tunnusmerkit. Vai viittasitko juuri tämänkaltaisiin tapauksiin?Yhtään paniikkia lietsovaa kirjoittajaa ei tässä ketjussa ole, mutta muutama tunnepohjaista möyhötystä oksentavaa nimimerkkiä täältä kyllä löytyy. Jonkinlainen itsekritiikki voisi olla paikallaan.