Mulle itselleni tulee mieleen lähes kaikesta Suomen terveydenhuoltoon liittyvästä, että työt on yksinkertaisesti huonosti organisoitu ja johtaminen on huonoa.
Pohjimmiltaan tossa jäljityksessäkin on kysymys vain ja ainoastaan siitä, että printataan listat ulos, jaetaan soitettavat, kirjataan kysyttävät tiedot ylös ja toimitetaan listat joillekin, jotka tekee niistä yhteenvedon ja nämä tekee tarvittavat toimeenpiteet (jakaa eteenpäin, kirjaa järjestelmiin, jne.). Nämä vaiheet toistetaan niin pitkään, että tarvittava data on kasassa. Työt pitää jakaa niin, että yksinkertaisimmat yksilöt tekee sellaisia hommia, missä ei tarvitse miettiä muuta kuin tehtävää duunia. Asiakasrajapintaan laitetaan sellaiset ihmiset, jotka osaavat soveltaa ja kysyä oikeat lisäkysymykset, jos tarvetta. Sitä kaikkein vittumaisinta tyyppiä ei kannata laittaa soittamaan, koska ihmiset eivät jaksa asioida nuivien ihmisten kanssa ja tällöin tietoja jää kertomatta.
Ei tää oikeasti voi olla niin vaikeaa.