Hiukan ihmettelen epidemian vähättelyä. Onhan tauti nuorelle ja terveelle ihmiselle kohtuullisen vaaraton, mutta nyt ei voi eikä saa unohtaa sitä, että meillä on Suomessa valtava määrä ihmisiä, jotka ovat riskiryhmää. Ainakin itse ajattelen niin, että jos minä tartutan taudin (toki olen itsekin riskiryhmää) johonkin sukulaiseeni tai tuttavaani, joka menehtyisi tämän vuoksi, niin kovin olisi vaikea hyväksyä. Meidän tulee antaa arvo myös heille, jotka ovat suurimmassa vaarassa tämän vuoksi. Levittäjiä voivat olla kaikki, lapset, lastenlapset, aivan kuka tahansa. Henkilökohtaisesti on tuttavapiirissäni henkilö, ei ikäloppu, joka selviytyi pienen ihmeen kautta taudista hengissä. tauti on siis todellinen ja voi tarttua missä tahansa keneen tahansa.
Nythän yritetään pitää tilanne hallinnassa, niin että sairaanhoito kestää mahdollisen tilanteen pahenemisen, mikä lienee itsestään selvyys. Kuinka hallitus tekee asian, siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta vähättelyyn ei pitäisi sortua eikä ylimielisyyteen, kuten valitettavasti on etenkin osalla nuorisoa jo nähtävillä. Varmaan osittain turnausväsymystä, mikä on ymmärrettävää sekin.