Ei tässä ole tarkoitus ollut tulkita väärin, veikkaan että samaa olemme tarkoittaneet, vain katsoneet asiaa eri näkökulmista. Sinä sen mukaan mitä THL on tehnyt (reagoinut) niihin tapauksiin jotka itse on aktiivisesti olleet valveutuneita ja hakeutuneet tutkittaviksi. Minä katson asiaa siltä näkökulmalta, että miten ihmiset luonnollisesti toimii ja, että siihen ei toimi usko, toivo ja mukavat puheet, vaan pitäisi olla proaktiivinen.Täysin samaa mieltä olen siitä, että lähtökohdat on kustu jo alkuunsa. Mutta vertailussa on silti paska lähtökohta vs. umpipaska lähtökohta, joilla on mielestäni eroa. Ja näen myös, että tähän asti tehdut toimenpiteet on olleet juurikin ketjujen kontrollointia, vaikka eivät ole riittäviä alusta asti olleetkaan. Selvästikään, koska uusia tartuntoja tulee. Jos sanon, että Suomessa on ollut mahdollisuus vaikuttaa tartuntaketjuihin, niin sitä ei tarvitse tulkita tarkoituksella väärin.
THL on toiminut hyvin ja tehokkaasti todetuissa tapauksissa, sitä ei käy kiistäminen. Vaan THL ei ole tehnyt kaikkeansa estääkseen nämä tapaukset jo alkujaan.