Tunnen esimerkiksi Raumalta monta kuntosaliyrittäjää ja voin kertoa että todella vaikeaa oli. Tunnen myös muutaman ihmisen ketä omistaa/osa omistaja ravintolan ja nämä rajoitukset aiheuttivat oikeasti todella tuskaisia elämäntilanteita ja joitain irtisanomisia. Miten luulet huippuravintolan pärjäävän pelkällä lounasmyynnillä, missä kate on todella onneton ( ja samalla korkeat, monen tuhannen euron vuokrat juoksee)? Tai tilanne jossa Satakunnassa ei ollut moneen viikkoon yhtään tartuntaa mutta sait silti ottaa sisään vain 50% illalliselle? Ei mahdu minun järkeeni ainakaan. Ja tämä kaikki siis vain Raumalla!Miten ne kärsi? Kun tässä maassa ei lain mukaan voi alueellisesti pistää firmoja kiinni, koska tasa-arvo. Työssä käynti on ollut jatkuvasti sallittua jopa ulkomailla. Ei nyt oikein minulle näy miten firmat/ihmiset on siis kärsineet.
Ja jos ulkomailla työskentely olisi sallittua joka paikkaan nii kerrotko minulle miksi olen ollut Helmikuusta asti Suomessa vaikka pääsääntöinen työni on tehdä keikkoja ulkomailla? Kerran jo matkani pysähtyi Helsinki-Vantaalle koska rajavartiolaitoksen mukaan määränpääni oli kiellettyjen maiden listalla. Tässä on meinaan itsellekkin tullut monen kymmenen tuhannen euron menetykset näiden matkustusrajoituksien takia niin tuntuu aika hauskalta kun joku huutelee ”että ei siinä ole mitään rajoituksia”.