Hyvin teidän ottamat rokotteet toimii ku pitää taas alkaa rajoittamaan :D naurettavaa
Taisi viikko toisen rokotteen jälkeen olla se suoja jo kunnossa, että ei tarvitse toista viikkoa odotella.
Hyvin teidän ottamat rokotteet toimii ku pitää taas alkaa rajoittamaan :D naurettavaa
Luonnollisesti tässä vaiheessa toivoisin jo päästämistä irti päivittäisten tartuntalukujen kauhistelusta/juhlimisesta. Nyt laajan rokotekattavuuden (+myös itse sairastamalla saavutetun immuniteetin) myötä 100 tartuntaa tai 300 tartuntaa ei ole enää niin iso "deal", kuin vielä vuodenvaihteessa.
Tuossa sulle varmaan oikeampi linkki tulvien sijaan.Tulvat | Länsi-Euroopan kaltaisista suurtulvista ei ole pelkoa Suomessa, sanoo asiantuntija – Kartta näyttää Helsingin tulvariskialueet
Helsingin ja Espoon rannikko on yksi Suomen 22 tulvariskialueesta. Länsi-Euroopan kaltaisia suurtulvia ei tarvitse kuitenkaan pelätä pääkaupunkiseudulla.www.hs.fi
Hesarissa Krista ”Krista” Kiuru puhuu siitä, että on pyytänyt THL:ää tarkistamaan 2. Rokotteen aikaistamista ja ehdottaa walk-in rokotuksia kakkosrokotteelle. Muutenkin, Krista puhuu rokotusten nopeuttamisesta.
Kiitoksia, helle sekoittaa pään.Tuossa sulle varmaan oikeampi linkki tulvien sijaan.
Rokotukset | Ministeri Krista Kiuru: Toisen rokoteannoksen antamista pitää nopeuttaa ja harkita myös rokotevälin muuttamista – ”Walk-in-palvelu” voisi soveltua myös kakkospiikkiin
Perhe- ja peruspalveluministerin mukaan on suuri ongelma, että ihmiset siirtävät rokotevuoroaan samaan aikaan, kun deltamuunnosta tulee ”ovista ja ikkunoista”.www.hs.fi
Tästä on näkynyt erilaisia arvioita. Muistan nähneeni ainakin sellaiset kuin 1 viikko, 7-10 päivää, 1-2 viikkoa ja 2 viikkoa. USA:ssa annettiin jossain vaiheessa helpotuksia täysin rokotetuille ja täysin rokotetut olivat saaneet toisen piikin, josta oli kulunut 2 viikkoa.Taisi viikko toisen rokotteen jälkeen olla se suoja jo kunnossa, että ei tarvitse toista viikkoa odotella.
Tästä on näkynyt erilaisia arvioita. Muistan nähneeni ainakin sellaiset kuin 1 viikko, 7-10 päivää, 1-2 viikkoa ja 2 viikkoa. USA:ssa annettiin jossain vaiheessa helpotuksia täysin rokotetuille ja täysin rokotetut olivat saaneet toisen piikin, josta oli kulunut 2 viikkoa.
Muistan nähneeni jonkin Pfizerin käyrän, jossa suoja nousi tasaisesti, mutta 2 viikon kohdalla taittui jyrkästi melkein vaakasuoraan. Saattoi kuvata ensimmäistä rokotusta, mutta sama saattaisi päteä myös toiseen.
Minä pidän itsekseni täysin rokotettuna, kun tehosteesta on kulunut 2 viikkoa. Kunnes joku toisin todistaa.
Rokotukset Tokmanneihin yms. halpahalleihin ja rokotetulle ilmainen ämpäri kaupantekijäisiksi. Kyllä alkaisi tossut vipattaa viimeisilläkin vastarannankiiskeillä. Tosin siinä tulisi sellaiset mellakat että saattaisi mennä terveydenhoidon kannalta persneton puolelle kokonaisuus.Tuolta vaan hakemaan vinkkejä millä Suomessakin saataisiin ihmisiä ottamaan rokote. En nyt tiedä miten kova houkutin olisi Thaimaan tapaan mahdollisuus voittaa lehmä palkinnoksi, mutta jollain pitäisi saada suomalaisiakin vastarannankiiskejä menemään piikille. Tietysti on tietty osa idiootteja sekä ties mihin salaliittoteorioihin uskovia, mutta jotkuthan eivät näinkään pientä asiaa saa hoidettua joko laiskuuttaan tai muuten vaan saamattomuuttaan. Onhan tuo ilman ajanvarausta kokeiltava rokotus jo ihan hyvä alku, kuitenkin jotain muutakin porkkanaa voisi suunnitella.
Ota piikki, saat silliä ja kaljaa! Koronarokotuksiin houkutellaan maailmalla nyt kaikin keinoin
Eri puolilla maailmaa ihmisiä houkutellaan nyt koronapiikille hyvin monenlaisilla porkkanoilla.www.iltalehti.fi
Nämä mitkään eivät ole vain tainneet oikein missään toimia mitenkään merkityksellisesti. Hauskoja otsikoita niistä on saanut, ehkä ihan kourallinen lisää on saatu rokotettuja ja muutenkin rokotuksiin tulevat ovat saaneet jonkun palkinnon.Tuolta vaan hakemaan vinkkejä millä Suomessakin saataisiin ihmisiä ottamaan rokote.
Täällä ei vissiin ole ollut puhetta asiasta?, mutta ainakin joissakin PK-seudun kaupungeissa aletaan nyt rokottamaan ilman ajanvarausta. Lisäksi suunnitteilla on, että avataan pop-up rokotuspisteitä. Nämä toimet ovat tärkeitä, kun aletaan taistelemaan näistä viimeisitä rokotuskattavuus -prosenteista.
Rokotteet pitää tuoda sinne missä ihmisiä on. Kuten @Flonaldo jossain vaiheessa veisteli.
Ilmeisesti nykyään kaikki pitäisi saada valmiina kotiovelle ettei itse vaan joudu tekemään asian eteen yhtään mitään. Saatiinhan sitä kaiketi aika hyvä kattavuus sille polisokeripalallekin aikanaan. Ja kyllä tässä elämässä moni muukin asia on vaatinut ja tulee vaatimaan ihan sitä omaakin vaivannäköä ja aktiivisuutta. Itse näen rokotteen ottamatta jättämisen jonkinlaisena tyhmyyden, laiskuuden ja välinpitämättömyyden yhdistelmänä.Mutta kyllä se voi joillakin jäädä hoitamatta ihan vain sen takia, että vaatii vaivannäköä ja omaa aktiivisuutta.
Siksi minä viestissä totesinkin, että vaiva ei ole liian suuri, mutta silti asia voi monilla siirtyä määrittelemättömään tulevaisuuteen tai jäädä kokonaan hoitamatta.Ilmeisesti nykyään kaikki pitäisi saada valmiina kotiovelle ettei itse vaan joudu tekemään asian eteen yhtään mitään. Saatiinhan sitä kaiketi aika hyvä kattavuus sille polisokeripalallekin aikanaan. Ja kyllä tässä elämässä moni muukin asia on vaatinut ja tulee vaatimaan ihan sitä omaakin vaivannäköä ja aktiivisuutta. Itse näen rokotteen ottamatta jättämisen jonkinlaisena tyhmyyden, laiskuuden ja välinpitämättömyyden yhdistelmänä.