Vaikka viesti ei olekkaan osoitettu mulle niin vastaan silti. Olet oikeassa, rokotteesta saatava haitta on aika paljon pienempi paha kuin kuolema. Toisalta rokottamaton ei välttämättä saa koronaa ainakaan kahden rokotteen voimassaoloaikana. Toki jos korona jyllää täällä vuosikymmenet niin todennäköisesti sen jossain vaiheessa saa ellei sitä ennen ehdi suojautumaan koronalta kuolemalla. Toisalta myös rokotteita joutuu siinä ajassa ottamaan aika paljon enemmän kuin kaksi, jolloinka altistuu näille mahdollisille joskin todella harvinaisille haittavaikutuksille useammin kuin kerran. Myöskin rokotettu voi saada koronan joskin tuossa mainitussa ikäluokassa kuoleman riski varsinkaan rokotettuna ei ole mikään kovin iso riski.Ymmärränkö minä nyt jotain väärin vai ymmärsitkö sinä jotain väärin? Minusta lainaamassasi tekstissä sanotaan, että riski rokotteesta saatavalle sydänlihastulehdukselle on suurempi kuin (rokottamattoman) koronatartunnasta seuraava kuolemanriski. Käsittääkseni sydänlihastulehdus ei kuitenkaan tarkoita kuolemaa. Ja siitä itse koronastakin voi seurata jälkitautina vaikkapa se sydänlihastulehdus.
Pointtini on kuitenkin se että rokotteen ottaminen ja koronaan varmasti sairastuminen ei ole kovin hyvin vertailukelpoisia vaikkakin rokote vähentääkin riskiä sairastua.
Viimeksi muokattu: