No koska rokotettukin voi tartuttaa, niin tähän tarkoitukseen se on aika turhaa. Mutta tietenkin hoitohenkilölle siitä on hyötyä ettei hän esim. itse joudu sairastuvalle sen vuoksi ja vaadi sijaista.
Tämä on sinänsä niin paska argumentti, että tähän on nyt viimein pakko puuttua.
Rokotettukin voi tartuttaa, samoin voit kuolla auto-onnettomuudessa vaikka käyttäisit turvavyötä.
Mekanismi on käytännössä täysin sama, joskin turvavyökriittisyydestä on viime vuosikymmeninä pääosin jo päästy.
Rokotus ehkäisee tartuntoja tietyllä teholla sekä ehkäisee vakavia tautimuotoja erittäin kovalla teholla.
Tuo ajattelumalli, että jotain ei pidä tehdä, koska sen teho ei ole 100% on aivan kestämättömän typerä.
Tällöin suurin osa asioista tulisi/voisi jättää tekemättä, koska ainoastaan kuolema tulee 100% varmuudella.
Hoitoalalla tulee tehdä tietyt seikat, vaikka ne voivat olla epämiellyttäviä ja vaikka niiden teho ei olekaan 100% (kuten pestä säännöllisesti kädet, käyttää maskia, käyttää suojavarusteita kun käsitellään esim. koronapotilaita...) ja mielestäni korona- sekä influessarokotteen ottamisen tulisi olla alalla pakollista, se työ kun on kirjaimellisesti sitä potilaiden suojelemista.
Ei ole mitään rationaalista syytä olla vaatimatta minimissään hoitohenkilökunnalta (minä toki vaatisin koko kansalta, koska uuvattihöpönassuilla ei ole 99% kerroista mitään rationaalista syytä olla ottamatta rokotetta) rokottautumista ja tämä argumentti siitä, että "rokotettukin voi tartuttaa" on ihan täyttä uuvattiutta joka on suomennettuna "minä olen niin itsekäs, että minua ei vähääkään kiinnosta potilaiden turvallisuus, kunhan vain en joudu kokemaan pientäkään epämiellyttävyyttä".
Pääosin tämä on sitä porukkaa joka on aina vinkumassa oikeuksia, mutta jolla ei ole koskaan mitään velvollisuuksia.