Kävin tässä aika tuoreeltaan ajatustenvaihdon parin tällaisen paremman tietäjän kanssa paikkakunnan Facebook-ryhmässä. Kyllä, olen paha ihminen ja tykkään seurata tätä some-ajan toriparlamenttia ja tekstaripalstan jatketta lähinnä omaksi huvituksekseni, vaikka toki siellä käydään ihan fiksujakin keskusteluja kaupungin päätöksistä, kehityksestä ja suuntaviivoista. Mutta varmaan muidenkin paikkakuntaryhmien tilanne on se, että homma eskaloituu helposti ja varsinkin nyt tämä rokete- ja maskikeskustelu lähtee laukalle nopeasti.
No, kävin yhden paremmintietajan ja maskiskeptikon postausta kommentoimassa omasta mielestäni hauskasti, hauska mies kun olen. Alkuperäinen kirjoittaja ei asiaan reagoinut, mutta pari samanmielistä hyppäsi kehään aukomaan päätään ja huutelivat lampaaksi yms. Vastasin ensin vittuilevaan sävyyn - anteeksi vain - mutta sitten kelailin, että ehkä kokeilen ihan asiallisesti, koska siltojen rakentaminen. No, käytiin sinänsä ihan asiallinen keskustelu, mitä viestien sävyyn tulee, ja kun poikain argumentointi alkoi polkea paikoillaan ja mennä kohtalaisen diipiksi shitiksi, puhalsin pelin poikki ja toivotin hyvät joulut. Sain fist pumpit ja hyvät joulut vastineeksi, alles klar.
Hyvä kokemus sinänsä, koska harmitti itseänikin se oma vittuiluni ja keskustelukumppanien nolaaminen, olihan se vähän sellaista vammaisen potkimista ja koulukiusaamista. Lopulta nettipiuhan toisessa päässä on yhtälailla ihminen, ja ilman näitä hörhöilyjä kenties ihan mukava tyyppikin. Vaan ihan vitun sakeaa kamaa se kyllä oli, millä vastasivat kysymyksiini, että kuka tai mikä tässä taustalla juonii, mikä on "ihan selvä kuvio", miksi jokin juonii ja mitä se sillä yrittää savuttaa. YLE, HS ja vastaavat ovat juonessa mukana, hallitus tietenkin ja eliitti. Maailmanlaajuinen juoni toki, mutta Suomessa tilanne on aivan selvä, ei totuutta tarvitse todistella. No, pari youtube-linkkiä ja joitain epämääräisiä nettisivustoja sain kuitenkin lähteeksi, kun niitä penäsin.
Toinen oli yli 20 vuotta näitä asioita jo selvitellyt ja kiitti asiallisesta keskustelusta. Totesi myös, että ymmärtää hyvin minun kantani, koska vaikeaa totuutta on nähdä, kun on ollut pakotettu valtion disinformaatioon koko elämänsä ajan. Ok. Toisella taas taustalla oli uskonnollinen kokemus, jonka mukaan nykyinen kristinusko on eliitin manipuloimaa, ja aito usko löytyy King Jamesin käännöksestä. Pedon merkkiä, mikrosirua ja vastaavaa perussettiä.
Tämän jälkimmäisen kanssa vihelsin aika nopeasti pelin poikki, kun mentiin tuohon uskontosekoiluun ja jamppa selkeästi oli enemmän tai vähemmän henkisesti järkkynyt. Vittu, näiden seassa mä olen lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt ja kuunnellut ennustuksia maailmanlopusta, ihmisten käristymisestä helvetissä ja kaikkea muuta ihan ok matskua alakoululaiselle. Ihme, että olen lopulta näin hyvässä henkisessä kondiksessa niiden vuosien jäljiltä.
Mutta joo, sellainen kokemus. Ihan tervettä tietysti kurkata oman boksin ulkopuolelle välillä, mutta liian syvälle paskaan on turha sukeltaa. Ja mainittakoon sekin, että en siis harrasta trollaamista FB-palstoilla sen kummemmin kuin täälläkään. Joskus ei vain malta olla puuttumatta ja vittuilematta, ja nyt se johti tällaiseen "keskusteluun".