Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 259 139
  • 10 614

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kerro mikä tekstissäni on salaliittoa.

Tässä viestissä on monta asiaa väärin, mutta niiden kumoaminen ei edistä keskustelua mihinkään suuntaan. Jatkat tätä samaa jankuttamista ilmeisesti vaikka maailman tappiin välittämättä faktoista, joita sinulle on esitetty jo useita viikkoja kerta toisensa jälkeen. Onkohan tämä nyt sitä trollaamista sitten?

Minun nähdäkseni tämä sinun keskustelusi täällä kumpuaa nimenomaan pelosta koronaa ja rokotetta kohtaan. Eikä siinä ole mitään väärää, ei sitä tarvitse hävetä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tässä viestissä on monta asiaa väärin, mutta niiden kumoaminen ei edistä keskustelua mihinkään suuntaan. Jatkat tätä samaa jankuttamista ilmeisesti vaikka maailman tappiin välittämättä faktoista, joita sinulle on esitetty jo useita viikkoja kerta toisensa jälkeen. Onkohan tämä nyt sitä trollaamista sitten?

Minun nähdäkseni tämä sinun keskustelusi täällä kumpuaa nimenomaan pelosta koronaa ja rokotetta kohtaan. Eikä siinä ole mitään väärää, ei sitä tarvitse hävetä.
Olet oikeassa. Pelkään koronaa ja rokotetta. Jännä miten helposti ihmiset tietävät mitä esimerkiksi minä tunnen tai ajattelen. Kiitos kun kerroit tuon minulle. Nyt kun olen sen tunnustanut asian itselleni voin elää asian kanssa ja jatkaa valitsemallani tiellä.
 
No ei ole ja lisäksi korona leviää tehokkaammin. Muutenkin kirjoutksissasi esiintyy usein sana "minä", mikä kertookin oleellisen ymmärryksestäsi. Kyse ei ole vain sinusta. Vastuullinen ja muitakin kuin itseään ajatteleva, ottaisi rokotteen, vaikka tietäisi selviävänsä taudista ilman oireita. Olet siis itsekäs kusipää ja luultavasti heikkolahjainen.

Mielummin itsekäs kusipää, kun lammas joka nielee purematta kaiken mitä media vaahtoaa.
 
Ei tuo media ole edes pahin vaahtoaja. Tuntuu että täällä vaahdotaan enemmän, kuin moni toimittaja.

Sitäpä. Mutta ei nämä keskustelut liity rokottamiseen nyt enää millään lailla. Me ollaan vääräuskoisia joilta pitäisi viedä mahdollisuus sairaalahoitoon jos jotain piikkiä perseeseen ei ota.

Hitto ku mun mieleni olisi niin sairas, että kokisin jotain ylemmyyden tunnetta ton piikin ottamisesta, argh.
 
Suosikkijoukkue
KK
Sitäpä. Mutta ei nämä keskustelut liity rokottamiseen nyt enää millään lailla. Me ollaan vääräuskoisia joilta pitäisi viedä mahdollisuus sairaalahoitoon jos jotain piikkiä perseeseen ei ota.

Hitto ku mun mieleni olisi niin sairas, että kokisin jotain ylemmyyden tunnetta ton piikin ottamisesta, argh.
Tältä se tuntuu. Ihan luin rokotemyönteisistä olisi kehkeytynyt jokin lahko. Jos olet erimieltä sinut tulisi lynkata ja merkitä saastaiseksi. Tää on kyllä mennyt hyvin sairaaksi tämä keskustelu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tältä se tuntuu. Ihan luin rokotemyönteisistä olisi kehkeytynyt jokin lahko. Jos olet erimieltä sinut tulisi lynkata ja merkitä saastaiseksi. Tää on kyllä mennyt hyvin sairaaksi tämä keskustelu.
Eli teidän kanssa kun ollaan eri mieltä ja perustellaan ja lähteistetään näkemykset tunti, päivä, kuukausi ja viesti toisensa jälkeen, niin se on sitten sairasta keskustelua? Yli 30 pinnaa suomalaisistakin on saanut jo rokotteen käteen, niin mä veikkaan, että se lahko löytyy ihan muualta.

Lisätään vielä sekin, että mulle tämä ei ole mikään uskon asia sen varsinaisessa merkityksessä, vaan ihan järjen sanelemaa käytäntöä. Ainoa asia mihin minä uskomalla uskon on se, että Suomi kävi erillissotaa, eikä ollut mikään natsivaltio, mutta se ei ole nyt tän ketjun asia.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ja kaikki tuon influenssan takia jota koronaksi kutsutaan. Odotellaan nyt 1,5 vuotta ja katotaan miten maailma makaa silloin ja moniko makaa pinnan alla.
Kyllä, koko maailma sekaisin ihan tavallisen influenssan takia, ja vain siksi, että media nosti sen esille ja lampaat uskoi. Onneksi omilla aivoillaan ajattelevat pysyvät lujana.

Oikeasti, tuolle rokotevastaisuudelle ei tässä yhteydessä ole mitään järkevää syytä. Mahdollisimman suuri kattavuus auttaa ihan kiistatta kukistamaan pandemian nopeammin, ja kaikki koronarokotteeseen liittyvät riskit ovat perusterveellekin moninkertaisesti pienemmät kuin itse koronaan liittyvät riskit.
 
Suosikkijoukkue
KK
@Lapajäähän @Lätkä-Bongari Iso-E hei kuulkaas, löydätte paljon samoin ajattelevia tästä FB-ryhmästä: Koronakapina

Lämmin suositus tälle, niin ei tarvitse keskustella mediauskovaiden lampaiden kanssa. Great reset ja sitä rataa!
En ole FB:ssä. Ei meillä (tai minulla ainakaan) ole tietääkseni mitään koronakapinaa. En ole rokotteita vastaan. Riskiryhmät sitä tarvitsevat. Ne alkaakin olla jo rokotettu, joten on vain ajan kysymys, kun sairaalassa on enää muutama hassu potilas silloin tällöin. Toki jotain huono-onnisia ns perusterveitä joutuu hoitoon tai kuolee. Mistä lie johtuen. Ylipainoa (bmi yli 25) edustaa 86% kaikista sairaalaan joutuneista. Sattumaa? En usko. Loput ovat enemmän tai vähemmän sairaita muuten.
 
Suosikkijoukkue
KK
Eli teidän kanssa kun ollaan eri mieltä ja perustellaan ja lähteistetään näkemykset tunti, päivä, kuukausi ja viesti toisensa jälkeen, niin se on sitten sairasta keskustelua? Yli 30 pinnaa suomalaisistakin on saanut jo rokotteen käteen, niin mä veikkaan, että se lahko löytyy ihan muualta.
Kerro nyt vielä tai linkitä se seikka, josta olen kirjoittanut paskaa. Erimieltä me olemme vain siinä, onko minun rokotteen otosta mitään hyötyä kenellekkään. Ainoa asia joka helpottuisi olisi Teidän mielenrauha.

Ja kuten sanoit, me ketkä ei rokotetta oteta ollaan niin pieni määrä suomalaisia, ettei se vaikuta kokonaiskuvaan millään tavalla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ainoa asia joka helpottuisi olisi Teidän mielenrauha.
Ehkä sitten kandeis varmaan antaa olla, kun kumpikin osapuoli on omissa poteroissaan ja 100 metriä miinoja ympärillä. Toki koskee myös meitä muita, mutta keskustelun leimaaminen sairaaksi, tai keskustelijoiden haukkuminen lampaiksi, mitä tuo sun siipimies harrastaa, ei varmaan edistä sitä?
 
Suosikkijoukkue
KK
Ehkä sitten kandeis varmaan antaa olla, kun kumpikin osapuoli on omissa poteroissaan ja 100 metriä miinoja ympärillä. Toki koskee myös meitä muita, mutta keskustelun leimaaminen sairaaksi, tai keskustelijoiden haukkuminen lampaiksi, mitä tuo sun siipimies harrastaa, ei varmaan edistä sitä?
Kyllä tämä keskustelu on mennyt sairaaksi. En sano, että keskustelijat ovat sairaita. Tässä on aika usein ollut jostain vääntöä ja sitten yhtäkkiä tulee joku palstasisko kirjoittamaan vastauksia irrottaen asiayhteydestä yhden viestin mikä sitten väännetään niin, että kokonaiskuva häviää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
En ole FB:ssä. Ei meillä (tai minulla ainakaan) ole tietääkseni mitään koronakapinaa. En ole rokotteita vastaan. Riskiryhmät sitä tarvitsevat.

Tiedän tähän vastaamisen ihan turhaksi mutta sanotaan nyt edelleen että se laumasuoja jonka avulla yhteiskunta palaa takaisin lähemmäksi normaalia ilman rajoituksia saavutetaan vain kahdella tavalla, joko sairastamalla tauti tai n. 70% rokotuskattavuudella, kun rokotteella saavutetaan ~90% suoja tautia vastaan ja lähes 100% suoja vakavaa tautia vastaan. Vaikka perusterveitä joutuukin koronan yhteydessä sairaalaan huomattavasti riskiryhmiä vähemmän niin siltikin se kuormittaa huomattavasti terveydenhuoltoa jos taudin annetaan vain mennä läpi perusterveen populaation siis tämä siinä tapauksessa ettei rokotetta haluttaisi laajamittaisemmin ottaa. Ruotsi on hyvä esimerkki mihin siellä on menty kun tuota laajamittaista sairastamista lähdettiin alunperin tavoittelemaan.

Yhteiskunnan avaaminen ja paluu normaaliin vaatii laumaimmuniteetin, mitkä sinun keinosi on tuon saavuttamiseen ja mitä sinä teet tuon asian saavuttamiseksi?
 
Suosikkijoukkue
KK
Tiedän tähän vastaamisen ihan turhaksi mutta sanotaan nyt edelleen että se laumasuoja jonka avulla yhteiskunta palaa takaisin lähemmäksi normaalia ilman rajoituksia saavutetaan vain kahdella tavalla, joko sairastamalla tauti tai n. 70% rokotuskattavuudella, kun rokotteella saavutetaan ~90% suoja tautia vastaan ja lähes 100% suoja vakavaa tautia vastaan. Vaikka perusterveitä joutuukin koronan yhteydessä sairaalaan huomattavasti riskiryhmiä vähemmän niin siltikin se kuormittaa huomattavasti terveydenhuoltoa jos taudin annetaan vain mennä läpi perusterveen populaation siis tämä siinä tapauksessa ettei rokotetta haluttaisi laajamittaisemmin ottaa. Ruotsi on hyvä esimerkki mihin siellä on menty kun tuota laajamittaista sairastamista lähdettiin alunperin tavoittelemaan.

Yhteiskunnan avaaminen ja paluu normaaliin vaatii laumaimmuniteetin, mitkä sinun keinosi on tuon saavuttamiseen ja mitä sinä teet tuon asian saavuttamiseksi?
Vältän kontakteja, käytän julkisissa maskia, pidän turvaetäisyyttä, odotan, että sairaalat tyhjenevät riskiryhmäläisistä ja että rokotekattavuus saavutetaan. Tämä todennäköisesti saavutetaan enne kuin vuoroni edes tulee. Käykö tää sulle? Tällä hetkellä voi jo huomata, että sairaalat tyhjenevät. Vaikka koronatesteistä saatuja positiivisia olisi vielä syksyllä yli 200, mutta sairaalat tyhjinä ei ole mitään syytä olla avaamatta yhteiskuntaa.
 

Tuamas

Jäsen
Jänniä aina nämä höpönassujen lammas-vertaukset, kun niissä se oma maailmankuva useimmiten perustuu mutuun, youtube-videoihin ja "omaan järjenkäyttöön", joita sitten uskotaan kritiikittä, kun se sopii siihen omaan narratiiviin ja maailmankuvaan.

Sitten kuitenkin lampaita ovat ne, jotka perustavat näkökulmansa tutkittuun tietoon ja asiantuntijoiden lausuntoihin.

Ja itsenäisiä ajattelijoita ovatkin ne, joiden ajattelu ei perustu faktaan vaan tunteeseen.

Jännä yhtälö.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän näissä keskusteluissa näyttää olevan kolme porukkaa:
- nämä tyypit, joissa paistaa Dunning-Gruger - "tutkikaa itse" ja muuta paskaa peruskoulupohjalta
- nämä jotka pelkäävät aidosti uusia asioita. Käyttävät osittain samoja argumentteja kuin nämä DG:t mutta rajatummin tyyliin "ei ole testattu tarpeeksi" mutta jotka eivät lähde väittämään vastaan. Eräs tuttu rouvahenkilö sanoi, että ei halua puhua asiasta.
- normaali-ihmiset jotka joko ymmärtävät asiasta tai tietävät etteivät tiedä ja uskovat järkeviin lähteisiin. DG kutsuu näitä lampaiksi, ikään kuin kriittisyyden ainoa johtopäätös olisi uskoa jotain Lindaa pohjanmaalta, joka tekee tiliä paskanpuhumisella. Itse ajattelen että Lindaa ei kannata uskoa edes kakkuresepteissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös