Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 259 685
  • 10 614

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On melkoiseksi mennyt tämä ketju. Meitä on joka junaan, ei voi muuta sanoa. Vilpittömästi toivon, että kaikki salaliittoja, sivuoireita yms. miettivät tutustuisitte virallisten ja luotettavien lähteiden kautta saatavaan tutkimustietoon. Tai vaikka tämän ketjun asiaan eniten vihkiytyneen Flonaldon kirjoituksiin. Uskon ja toivon, että edes joku teistä ymmärtää kuinka älytöntä on pelätä koronarokotetta.

Ja toki ymmärrän, että syvään päätyyn sukeltaneet eivät pidä virallisia ja luotettavia lähteitä oikeasti luotettavina. Siihen kannattaa ehkä hakea apua sitten jo lääkäriltä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tähän asti on ollut ties mitä viruksia ja kulkutauteja, ja niihin rokotteita, viimeisimpänä se kuuluisa sikaflunssa ja kausittainen influenssa. Tähän asti se on ollut kaikkien yksityisasia, ottavatko rokotuksia vai eivät, eikä se muille kuulu. Tarjottu on.

Nyt jotenkin tästä viimeisimmästä taudista joka oikeasti ei ole edes kovin vakava kuin ehkä viidelle ihmiselle tuhannesta - on leivottu niin iso maailmanlaajuinen mustasurma, että kaikki jotka eivät tätä hemmetin piikkiä (ja sen uusintaa ja uusinnanuusintaa ja sen vahvistusta) syystä tai toisesta ota, pitää laittaa mustalle listalle ja sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle. Ehkä keltainen hihamerkki vielä olisi paikallaan? Tai vaikka sulkeminen aidatulle iloisuus-leirille, jonne mennään ryhmäsuihkutilan kautta, jossa kuolee kaikki "pöpöt"?

Vain henkilö jolla on iloinen uusi perseenpäristin, jolla voi osoittaa olevansa isoveljensä iloinen palvelija vihreää merkkivaloa esittelemällä - saa elää melko vapaasti.

Ensimmäistä kertaa juuri tätä rokotetta on alettu painostamaan ihmisille suoneen, ja nyt ollaan tuomassa ensimmäistä kertaa jotain digitaalisia mukana kannettavia todistuksia, samalla kun ko. rokotuksen vaikutuksia ei edes tunneta vielä kunnolla, eikä se edes anna absoluuttista suojaa. Aika monessa maassa ihmetellään jo nyt sivuvaikutuksia eri rokotteiden kanssa.

Jos joku haluaa tämmöiseen kontrolliyhteiskuntaan niin siitä vaan, minä en osallistu. Sataprosenttisen varmasti tämä ei jää ainoaksi asiaksi mihin vaaditaan seuraavaksi "vihreä status" että voi tehdä jotain. Pitäkää tunkkinne, mutta minä vedän rajan tähän. KAIKKI "tilapäinen" kurja jää AINA pysyväksi.

Tässä samalla on hyvä pitää mielessä, että maailmassa on ihan aikuisten oikeasti olemassa hörhöjä, rikkaitakin hörhöjä, joiden tavoitteena on maapallo jolla on 500 miljoonaa hyvin kontrolloitua asukasta, ja he itse istuisivat sen huipulla. Tämä ei ole salaliittoteoria, vaan fakta. Se miten pitkälle he ovat ideassaan päässeet voi olla salaliittoteoria. Nämä hörhöt eivät tarvitse yhtään ideaa eikä käytännön esimerkkiä unelmaansa tukemaan.

Minä otan mieluummin sen taudin, jos kohdalle osuu. Saa sen kuuluisan immuniteetin niinkin, ja jos henki menee, en tiedä mitkä fiilikset mutta kerron mieluusti jälkikäteen.
Sairastunut on tosin immuuni noin puoli vuotta vain.

Oleellista rokotekattavuydessa olisi se, että näitä saatanan rajoituksia päästäisiin helpommin purkamaan. Mihin muuhun sitten vedät rajan? polio-, tuhkarokko ja jäykkäkouristusrokotteet ok?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tähän asti on ollut ties mitä viruksia ja kulkutauteja, ja niihin rokotteita, viimeisimpänä se kuuluisa sikaflunssa ja kausittainen influenssa. Tähän asti se on ollut kaikkien yksityisasia, ottavatko rokotuksia vai eivät, eikä se muille kuulu. Tarjottu on.

Nyt jotenkin tästä viimeisimmästä taudista joka oikeasti ei ole edes kovin vakava kuin ehkä viidelle ihmiselle tuhannesta - on leivottu niin iso maailmanlaajuinen mustasurma, että kaikki jotka eivät tätä hemmetin piikkiä (ja sen uusintaa ja uusinnanuusintaa ja sen vahvistusta) syystä tai toisesta ota, pitää laittaa mustalle listalle ja sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle. Ehkä keltainen hihamerkki vielä olisi paikallaan? Tai vaikka sulkeminen aidatulle iloisuus-leirille, jonne mennään ryhmäsuihkutilan kautta, jossa kuolee kaikki "pöpöt"?

Vain henkilö jolla on iloinen uusi perseenpäristin, jolla voi osoittaa olevansa isoveljensä iloinen palvelija vihreää merkkivaloa esittelemällä - saa elää melko vapaasti.

Ensimmäistä kertaa juuri tätä rokotetta on alettu painostamaan ihmisille suoneen, ja nyt ollaan tuomassa ensimmäistä kertaa jotain digitaalisia mukana kannettavia todistuksia, samalla kun ko. rokotuksen vaikutuksia ei edes tunneta vielä kunnolla, eikä se edes anna absoluuttista suojaa. Aika monessa maassa ihmetellään jo nyt sivuvaikutuksia eri rokotteiden kanssa.

Jos joku haluaa tämmöiseen kontrolliyhteiskuntaan niin siitä vaan, minä en osallistu. Sataprosenttisen varmasti tämä ei jää ainoaksi asiaksi mihin vaaditaan seuraavaksi "vihreä status" että voi tehdä jotain. Pitäkää tunkkinne, mutta minä vedän rajan tähän. KAIKKI "tilapäinen" kurja jää AINA pysyväksi.

Vaikka itse olenkin verrattain rokotemyönteinen pystyn näkemään tämän tulokulman. On ihan totta, että nykyisellään rokotteen ottamiseen painostetaan sillä perusteella, että se tuo laumasuojaa toisin kuin vaikka influenssan kanssa. Ja tarkoituksena ei ole lähteä vertailemaan influenssaa ja koronavirusta itsessään keskenään.

Mutta totean kuitenkin, että tässä koronarokotteessa ei sinällään ole kyse siitä, että "minä päätän, minun kehoni". Koska suuri väestöllinen rokottamattomuus saattaa asettaa myös muita ihmisiä vaaraan. Sen takia tämä koronarokotteen ympärillä käytävä keskustelu on haastavaa, koska samalla pyöritään itsemääräämisoikeuden ympärillä, mutta yksittäiset valinnat ja päätökset voivat vaikuttavat myös ulkopuolisiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä samalla on hyvä pitää mielessä, että maailmassa on ihan aikuisten oikeasti olemassa hörhöjä, rikkaitakin hörhöjä, joiden tavoitteena on maapallo jolla on 500 miljoonaa hyvin kontrolloitua asukasta, ja he itse istuisivat sen huipulla. Tämä ei ole salaliittoteoria, vaan fakta. Se miten pitkälle he ovat ideassaan päässeet voi olla salaliittoteoria. Nämä hörhöt eivät tarvitse yhtään ideaa eikä käytännön esimerkkiä unelmaansa tukemaan.
[Citations required]

Mutta siis toki eihän maailmassa ole ikinä mitään vastaavaa rokotekampanjaa ollut. Paitsi kun pyrittiin eroon isorokosta. Ja poliosta. Ikävä kyllä monista muista taudeistakin on liitetty päästä eroon mutta sinunkaltaisesi ihmiset levittämässä salaliittoteorioita sitten pilaavat maailman.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
[Citations required]

Mutta siis toki eihän maailmassa ole ikinä mitään vastaavaa rokotekampanjaa ollut. Paitsi kun pyrittiin eroon isorokosta. Ja poliosta. Ikävä kyllä monista muista taudeistakin on liitetty päästä eroon mutta sinunkaltaisesi ihmiset levittämässä salaliittoteorioita sitten pilaavat maailman.
Meinasin tosiaan samat esimerkit pistää lainaten @Carlos in viestiä, mutta kerkesit ensin. Tuo on taas niin suurta paskapuhetta ettei mitään rotia. Isorokko poistettiin maapallolta (tutkimuslaitoskantoja lukuun ottamatta) ja siinä ei paljoa individualismi painanut kun globaalisti näytettiin ensimmäistä kertaa kunnolla hauista ikuiseksi oletettua varmaa tappajaa vastaan. Polio saatiin käytännössä poistettua maailmasta samaan tyyliin eikä senkään tiimoilta paljoa tainnut hörhösiipi kampittaa toimintaa. Tämä individualismi yhdistettynä siihen että kaikki salaliittohörhöilijät saavat levitettyä paskeliaan ennennäkemättömän tehokkaasti on aiheuttanut ihan reaalista uhkaa, mitä toki globalisaation myötä pienentynyt maapallo moninkertaistaa, kun ne salaliittoänkyrät pääsevät vielä matkustelemaan ympäri maailmaa, tai vähintään kontaktoimaan ihmisiä ketkä matkustelevat ympäri maailmaa.

Sinänsä olisi toki ihan kiva maapallon kestokyvyn tiimoilta jos väkimäärä rajoitettaisiin kymmenykseen. Missä voin tsempata billgateseja ja georgesoroseja tämän saavuttamiseen? Vai oliko se orjarobottiväestön toivova eliitti joitain muita henkilöitä? No pahoittelut tästä, kuuluu ennemmin tuonne salaliittohörhöketjuun (kuten tosin harmillisen moni viesti tästä ketjusta).
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Eka piikki tuli tänään käsivarteen n. 7 tuntia sitten, oli mallia pfizer comirnaty. Hieman on käsi arkana tuosta mihin 5G-siru (ois kätevä ku ois lähimaksu samassa) iskettiin mutta muuten olo on normaali ainakin toistaiseksi. Kyselin siinä että miten salilla käymisen suhteen kannattaa toimia niin hoitsut meinasivat että tämä päivä ja huominen kannattaa ottaa iisisti ja oloa kuulostellen.
 
Suosikkijoukkue
KK
On melkoiseksi mennyt tämä ketju. Meitä on joka junaan, ei voi muuta sanoa. Vilpittömästi toivon, että kaikki salaliittoja, sivuoireita yms. miettivät tutustuisitte virallisten ja luotettavien lähteiden kautta saatavaan tutkimustietoon. Tai vaikka tämän ketjun asiaan eniten vihkiytyneen Flonaldon kirjoituksiin. Uskon ja toivon, että edes joku teistä ymmärtää kuinka älytöntä on pelätä koronarokotetta.

Ja toki ymmärrän, että syvään päätyyn sukeltaneet eivät pidä virallisia ja luotettavia lähteitä oikeasti luotettavina. Siihen kannattaa ehkä hakea apua sitten jo lääkäriltä.
Kuka täällä pelkää mitään? Nyt on jo tiedossa, että rokote ei suojaa sinua saamasta virusta. Nyt tiedetään, että voit saada ja levittää virusta vaikka olisit rokotteen ottanut. Ajatellaan että otan rokotteen. Miten minun elämä muuttuu?
Minun ei tarvitse käyttää kasvomaskia? Väärin. Voin silti kantaa virusta ja levittää sitä.
Minun ei tarvitse pitää suojaväliä? Väärin. Voin silti kantaa virusta ja levittää sitä.
Minun ei tarvitse varoa riskiryhmä? Väärin. Joku riskiryhmäläinen voi olla sairautensa takia kykemätön ottamaan rokotetta.
Minun pitää ottaa rokote, että laumaimmuniteetti saavutetaan. Väärin. Rokotettuja, varsinkin riskiryhmäiliä on jo hyvä määrä. Tähän päälle jo sairastaneet niin ei ole kuin muutama viikko niin Suomessa tilanne on loistava. Eli 70% väestöstä on pakko rokottaa, ennen kuin tämä painajainen on ohi?

Kerro minulle oikeasti se syy, miksi minun PITÄÄ ottaa rokote? Jotta en kuolisi tuohon virukseen? Jotta suojelisin muita? Mutta kun en suojele vaikka minut rlkotettaisiinkin. Vaikka ottaisin rokotteen niin se ei muuta mitään mihinkään, paitsi tilastoihin, johon nyt kaikki halutaan.

Nyt kerro mikä tekstissäni on salaliittoa.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Ei oo tainnut Curevacista ollut juttua onko se aikataulussa, että kesäkuussako saadaan sitäkin käyttöön?
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minä sen tiedän ja ymmärrän. Sitä en tiedä kuinka joku 20-vuotias Ville-Valtteri jaksaa kantaa huolta kokonaisuudesta. Toiveissa olisi tietysti mahdollisimman laaja rokotekattavuus, mutta en siltikään lähde päätä aukomaan ja vittuilemaan yhtään kenellekään jos kieltäytyy piikistä. Saatika jotain ääliömäisiä ehdotuksia, että nyt menee oikeudet sairaalahoitoon. Minun silmissä tällainen möyhöäminen menee samaan laariin kuin toisen laidan hopeavesijengi.
Häh, eikö juuri tuo valinta olisi sitä autuasta yksilönvapautta? Ja jos kerran kokee, että korona ei ole itselle vaarallinen, niin eihän sitä tehohoitoa sitten varmasti tule tarvitsemaankaan. Vai mitä?
 
Suosikkijoukkue
KK
Häh, eikö juuri tuo valinta olisi sitä autuasta yksilönvapautta? Ja jos kerran kokee, että korona ei ole itselle vaarallinen, niin eihän sitä tehohoitoa sitten varmasti tule tarvitsemaankaan. Vai mitä?
Aivan. Vaikkei koe kävelyä vaaralliseksi niin joskus sitä kävellessä jotain sattuu kaatumat ja lyöt pääsi. Et silti kävele kypärä päässä joka paikkaan vaikka riski on.

Edit: Millainen riski minulla on joutua teholle, jos tai kun koronan saan? Todennäköisesti jos tai kun saan koronan se ei näy voimissani mitenkään ja olen valmis ottamaan sen riskin, että vakavan tautimuodon tullessa voin joutua teholle.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Edit: Millainen riski minulla on joutua teholle, jos tai kun koronan saan? Todennäköisesti jos tai kun saan koronan se ei näy voimissani mitenkään ja olen valmis ottamaan sen riskin, että vakavan tautimuodon tullessa voin joutua teholle.
Pieni. Toisaalta rokotettuna riski olisi olematon ja koronan saamisen riski olisi pieni. Näissä hommissa pelataan todennäköisyyksillä ja rokotteen ansiosta se päävoiton (viikkoja teholla/henki pois) saamisen sauma tippuu jo niin olemattomaksi että todennäköisempää kuolla kolarissa matkalla rokotustilaisuuteen.

Eli jos nyt heittää arvion että perusterveistä prosentti joutuu teholle, niin se tarkoittaa kuitenkin 200 sairastuneen päivävauhdilla kahta teholle joutuvaa perustervettä. 1/100 on erittäin pieni todennäköisyys, mutta kuitenkin niin iso etten tahtoisi omalla tuurillani niihin arpajaisiin osallistua jos vaihtoehtona on mitättömällä vaivalla itselleni tiputtaa tuo todennäköisyys johonkin 1/100000 luokkaan ja jo pelkän sairastumisen todennäköisyys tiputtaa rokotteesta riippuen esim. kymmenykseen samalla altistumisella, jolloin henkilö x altistumisella y saisi rokottamattomana 1/100 ja rokotettuna 1/1000000 saumat päästä sinne teholle, jos altistuminen olisi minimiannos minkä rokottamaton tarvitsee sairastuakseen.

Sinänsä en ole ketään pakottamassa piikille, ihmetyttää vaan yleisesti tämä useiden henkilöiden kykenemättömyys todennäköisyyksien hahmottamiseen. Toki montaa muutakin perusmatematiikan tiimoilta ilmenevää puutetta olen ihmetellyt.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuka täällä pelkää mitään? Nyt on jo tiedossa, että rokote ei suojaa sinua saamasta virusta. Nyt tiedetään, että voit saada ja levittää virusta vaikka olisit rokotteen ottanut. Ajatellaan että otan rokotteen. Miten minun elämä muuttuu?
Minun ei tarvitse käyttää kasvomaskia? Väärin. Voin silti kantaa virusta ja levittää sitä.
Minun ei tarvitse pitää suojaväliä? Väärin. Voin silti kantaa virusta ja levittää sitä.
Minun ei tarvitse varoa riskiryhmä? Väärin. Joku riskiryhmäläinen voi olla sairautensa takia kykemätön ottamaan rokotetta.
Minun pitää ottaa rokote, että laumaimmuniteetti saavutetaan. Väärin. Rokotettuja, varsinkin riskiryhmäiliä on jo hyvä määrä. Tähän päälle jo sairastaneet niin ei ole kuin muutama viikko niin Suomessa tilanne on loistava. Eli 70% väestöstä on pakko rokottaa, ennen kuin tämä painajainen on ohi?

Kerro minulle oikeasti se syy, miksi minun PITÄÄ ottaa rokote? Jotta en kuolisi tuohon virukseen? Jotta suojelisin muita? Mutta kun en suojele vaikka minut rlkotettaisiinkin. Vaikka ottaisin rokotteen niin se ei muuta mitään mihinkään, paitsi tilastoihin, johon nyt kaikki halutaan.

Nyt kerro mikä tekstissäni on salaliittoa.
Tämä väitteesi on yksinkertaisesti väärä. Rokotteet suojaavat koronavirukselta hyvin ja vakavalta tautimuodolta erittäin hyvin.


Aivan. Vaikkei koe kävelyä vaaralliseksi niin joskus sitä kävellessä jotain sattuu kaatumat ja lyöt pääsi. Et silti kävele kypärä päässä joka paikkaan vaikka riski on.

Edit: Millainen riski minulla on joutua teholle, jos tai kun koronan saan? Todennäköisesti jos tai kun saan koronan se ei näy voimissani mitenkään ja olen valmis ottamaan sen riskin, että vakavan tautimuodon tullessa voin joutua teholle.
Hohhoijaa, olipa hassun hauskaa. Tuollainen järjetön roska ei ansaitsisi vastausta, ellei tässä olisi juuri nyt joutohetki.

Ilman kävelemistä (tai muuta liikkumistapaa) minkäänlainen normaalia ihmiselämää muistuttava toiminta ei olisi yksinkertaisesti mahdollista. Lisäksi riittävällä rokotuskattavuudella pääsemme koko yhteiskunnan tasolla jälleen vähitellen kiinni muuhunkin elämään kuin tähän jatkuvaan koronataisteluun. Rokotusta välttelemällä ei saa mitään etua sen enempää yksilönä kuin yhteisönäkään ( jos ei yksilön omien ajatusvinoumien itsetyydytystä lasketa mukaan).
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kuka täällä pelkää mitään? Nyt on jo tiedossa, että rokote ei suojaa sinua saamasta virusta. Nyt tiedetään, että voit saada ja levittää virusta vaikka olisit rokotteen ottanut. Ajatellaan että otan rokotteen. Miten minun elämä muuttuu?
Minun ei tarvitse käyttää kasvomaskia? Väärin. Voin silti kantaa virusta ja levittää sitä.
Minun ei tarvitse pitää suojaväliä? Väärin. Voin silti kantaa virusta ja levittää sitä.
Minun ei tarvitse varoa riskiryhmä? Väärin. Joku riskiryhmäläinen voi olla sairautensa takia kykemätön ottamaan rokotetta.
Minun pitää ottaa rokote, että laumaimmuniteetti saavutetaan. Väärin. Rokotettuja, varsinkin riskiryhmäiliä on jo hyvä määrä. Tähän päälle jo sairastaneet niin ei ole kuin muutama viikko niin Suomessa tilanne on loistava. Eli 70% väestöstä on pakko rokottaa, ennen kuin tämä painajainen on ohi?

Kerro minulle oikeasti se syy, miksi minun PITÄÄ ottaa rokote? Jotta en kuolisi tuohon virukseen? Jotta suojelisin muita? Mutta kun en suojele vaikka minut rlkotettaisiinkin. Vaikka ottaisin rokotteen niin se ei muuta mitään mihinkään, paitsi tilastoihin, johon nyt kaikki halutaan.

Nyt kerro mikä tekstissäni on salaliittoa.
En tiedä onko tuossa salaliittoa, mutta kriitikoille tyypillistä typeryyttä ja itsekkyyttä tuossa on paljonkin.

Ensinnäkin, se rokote todellakin suojaa sinua. Tiputtaa mahdollisuutta saada tartunta huomattavasti, ja vakavan muodon estää jo todella tehokkaasti. Logiikkasi tässä vastaa sellaista päättelyä, että turvavyöt tai kypärä ei suojaa liikenteessä, voinhan silti loukkaantua onnettomuudessa. Täysin samasta syystä se suojaa myös muita, mitä enemmän rokotettuja, sitä vähemmän tautia kantavia väestössä, sitä vähemmän tartuntoja mahdollistavia kontakteja.

Itsekkyys tulee sitten tuossa laumaimmuniteetin saavuttamisessa. Lasket, että muut ovat rokottaneet ja sairastaneet jo varsin hyvän määrän, joten se sinun henkilökohtainen yksi rokote ei muuta enää mitään. Voit köllötellä tulevaisuudessa näiden rokotettujen ja sairastaneiden suojassa. Kuten @Wiljami tuossa yllä toteaa, tämä on tilastopeliä. Suuren joukon toimiessa vastuullisesti ja oikein, pieni osa voi sitten olla indivisualistia. Jos valtaosa toimisi noin, saisimme tosiaan pitää maskeja ja turvavälejä vielä todella paljon pidempään.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mahatavaa dialogia bongattuna.

Itsellä kuukausi aikaa toiseen piikkiin ja tulen siis kuulumaan kohtuullisen harvinaiseen joukkoon, joka on varsinainen tutkimaton koelaboratorio, kun ensimmäinen piikki oli AZ ja toinen Pfizer tai Moderna. *Pelottavaa musiikkia*

Kyllä tämä rokote oli itselle ihan ehdoton juttu, vaikka en ole yhtään influenssapiikkiä koskaan ottanut, niin tässä on kuitenkin se elementti että haluaa perheen ja itsensä elämän normalisoituvan mahdollisimman nopeasti ja paras mitä siihen voi tehdä on ottaa rokotteen. Ja sama toki pätee yhteiskuntaan laajemmin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tästä lähtien käytän HIFK:sta palstalla aina nimitystä Maria Nordin. Onnea pronssista Maria Nordin. Mitenhän Veikkausliigassa, ottaisikohan Maria Nordin tällä kaudella vaikka mitalin. (No en)

Kontrolliyhteiskunnasta valittaminen nykyisellä vihreän kortin, kännykköiden ja somen aikakaudella on kai sama kuin oluesta valittaminen Oktoberfestin kaljajonossa.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Häh, eikö juuri tuo valinta olisi sitä autuasta yksilönvapautta? Ja jos kerran kokee, että korona ei ole itselle vaarallinen, niin eihän sitä tehohoitoa sitten varmasti tule tarvitsemaankaan. Vai mitä?
Varmaan olisi ollut parempi pitää mölyt mahassa alunperin. Tarkoitus ei ole pilata hyvää ketjua tällaisella miekkailulla.
En itse tunne ketään joka piikistä kieltäytyisi, mutta näitä varmasti riittää.
Peräkammarin vanha poika on iltapäivälehtien toimesta peloteltu tai sitten se parikymppinen kolli jossain Volvon vänkärinä sixpackin kuoret päässä. Ei taida olla piikkiasiat mielessä enaimmäisenä.
Ihmiset tekee vääriä valintoja tai ovat välinpitämättömiä. Sen verran olen kuitenkin vasemmalle näköjään kallellaan, että en lähtisi ehdottelemaan mitään hoitokieltoja.
Alunperin vaan hämmästelin ihmisten jyrkkyyttä ja ääripäitä keskusteluissa. Tätähän se nykyään on.
 

Carlos

Jäsen
[Citations required]

Mutta siis toki eihän maailmassa ole ikinä mitään vastaavaa rokotekampanjaa ollut. Paitsi kun pyrittiin eroon isorokosta. Ja poliosta. Ikävä kyllä monista muista taudeistakin on liitetty päästä eroon mutta sinunkaltaisesi ihmiset levittämässä salaliittoteorioita sitten pilaavat maailman.

Vaikka tässä: Georgia Guidestones - Wikipedia

On selvää että noiden tekeminen maksoi ihan hemmetin paljon, ja joku hörhöjoukko siinä halusi ikuistaa tavoitteensa jälkipolvillekin. Ei ole salaliittoteoria. Joku tämän teki. Kuka se on, ja mitä he sitten saavat aikaan, voi olla teoriaa.

Gatesin ja Soroksen puuhista minulla ei ole tietoa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tämä väitteesi on yksinkertaisesti väärä. Rokotteet suojaavat koronavirukselta hyvin ja vakavalta tautimuodolta erittäin hyvin.



Hohhoijaa, olipa hassun hauskaa. Tuollainen järjetön roska ei ansaitsisi vastausta, ellei tässä olisi juuri nyt joutohetki.

Ilman kävelemistä (tai muuta liikkumistapaa) minkäänlainen normaalia ihmiselämää muistuttava toiminta ei olisi yksinkertaisesti mahdollista. Lisäksi riittävällä rokotuskattavuudella pääsemme koko yhteiskunnan tasolla jälleen vähitellen kiinni muuhunkin elämään kuin tähän jatkuvaan koronataisteluun. Rokotusta välttelemällä ei saa mitään etua sen enempää yksilönä kuin yhteisönäkään ( jos ei yksilön omien ajatusvinoumien itsetyydytystä lasketa mukaan).
En ole väittänyt, ettei rokote suojaa vakavalta tautimuodolta. Et selvästi halua ymmärtää sitä, että vaikka minulla on rokote niin se ei suojaa muita saamasta virusta. Joten se minulle annettava suojelee vain minua, ei sinua.

Laumasuoja tulee vaikkei kukaan ottaisi rokotetta. Älä pelkää. Syksyllä rokotekattavuus on Euroopassa siellä tasolle, ettei passilla enää te hevon vittua. Otin rokotetta tai en.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oireet täysin samat, mutta jokainen tyylillään.
No ei ole ja lisäksi korona leviää tehokkaammin. Muutenkin kirjoutksissasi esiintyy usein sana "minä", mikä kertookin oleellisen ymmärryksestäsi. Kyse ei ole vain sinusta. Vastuullinen ja muitakin kuin itseään ajatteleva, ottaisi rokotteen, vaikka tietäisi selviävänsä taudista ilman oireita. Olet siis itsekäs kusipää ja luultavasti heikkolahjainen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Millä tavalla laumasuoja tulee, vaikkei kukaan ota rokotetta? Siis silläkö, että taudin annetaan vapaasti kulkea läpi? Toki näinkin, mutta rumaa jälkeä tulee kyllä sillä keinoin, mutta jos se on parempi vaihtoehto kuin kauhea, tuntematon rokote käsivarteen, niin ole uskossasi vahva.
 
Suosikkijoukkue
KK
Niin ne tarinat muuttuu aina omaa agendaa tukemaan.
Olen alusta asti kritisoinut vain ja ainoastaan korona rokotetta. En mielestäni ole esim aivokalvontulehdusrokotetta vastaan. En ole poliorokotetta vastaan. En ole koronarokotetta vastaan. En yritä ketään kieltää tai kertoa kenellekkään, ettei rokotetta tarvitse ottaa. Se nyt vain on minun henk koht asia, otanko rokotetta, joka vasta on tullut markkinoille. Juuri MTV:ssä alkaa lähetys rokotteista. Siinä taidetaan puhua siitä, onko rokote turvallinen. Jään seuraamaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Et selvästi halua ymmärtää sitä, että vaikka minulla on rokote niin se ei suojaa muita saamasta virusta. Joten se minulle annettava suojelee vain minua, ei sinua.

Laumasuoja tulee vaikkei kukaan ottaisi rokotetta. Älä pelkää. Syksyllä rokotekattavuus on Euroopassa siellä tasolle, ettei passilla enää te hevon vittua. Otin rokotetta tai en.
Tuo eka virke juuri osoittaa, ettet tätä kokonaisuutta ymmärrä lainkaan. Kyllä se epäsuorasti suojaa muitakin, kun sinä et todennäköisesti sairastu ja levitä sitten eteenpäin. Yksilön kohdalla vaikutus tietysti marginaalinen, mutta edelleenkään tämä ei ole yksilölaji, vaan isot numerot puhuvat. Toki oma ajattelusi näyttää keskittyvän vain omiin hyötyihisi ja haittoihisi, joten ymmärrän asenteesi. Jälkimmäinen virke alleviivaa tämän jälleen, muut hoitaa, mä voin tehdä mitä mä haluan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös