Joitakin ihmisiä ei voida suojata rokotteilla virukselta. Sen takia suojataan toiset ihmiset, jotta he eivät tartuta näihin ihmisiin sitä virusta. Ajatus on toki mykistävän monimutkainen.
Sen takia ketään ei voida pakottamaan ottamaan rokotetta, josta ei näyttöä pitkän aikavälin toiminnasta.
Millä esimerkiksi rokot ovat sammuneet? Ei vesirokko kadonnut mihinkään, tuhkarokko ei kadonnut mihinkään. Taisi sitten vasta lähteä laskuun kun rokotteet tulivat.
Ja kun nyt osaat kertoa, että rokotteet voivat aiheuttaa ongelmia jopa vuosia rokotuksen jälkeen kerro muutama tapaus jossa näin on käynyt.
Sars, Mers yms sammuivat itse ja ovat nimenomaan koronan tyyppisiä tauteja.
Niin niitä rokotteita tutkittiin ja et ilmeisesti ymmärrä, että ei minulla ole mitään rokottamista vastaan vaan tätä järjetöntä aikataulua jossa tätä tehdään silloin tulee väkisin ongelmia.
Sen takia niitä testataan pitkään, että nähdään niiden toiminta.
Kuten olen itsekin sanonut suurin ongelma tässä on kehitystyön nopeus se tarkoittaa, että sitä jotain jää huomaamatta ja se ilmenee myöhemmin.
Tässä on se ajatusvirhe, että sikainfluenssan aikana ei ollut minkäänlaisia rajoituksia. Nyt kovillakin rajoituksilla koronavirus leviää - sairastuneiden, sairaalahoitoa vaativien ja kuolleiden määrät olisivat toista luokkaa ilman mittavia rajoituksia.
No kerrotko sitten mitä ne olivat?
Ai niin niitä ei ollut ja silloin oli korote, joka aiheutti isommat haitat kun itse tauti mm. Suomessa. 2018 talvella mm. TAYS:ssa oli enemmän potilaita influenssan takia osastoilla kuin nyt koko Suomessa Koronan takia, kannattaa hiukan suhteuttaa asioita.
Kuolleiden määrät eivät Suomessa olisi nykyisestä kasvaneet kovinkaan paljoa vaikka rajoitteita ei olisi ollut se on ihan kansasta kiinni se.
Kaikella kunnioituksella, mutta tämä kommentti on kohtalaisen lapsellinen.
Olen pannut merkille, että koronaa vähättelevät vastustavat aika monasti myös koronarokotetta. Leviävä muoti-ilmiöhän se on kaikkine salaliittolahkoineen ja se arveluttaa itseäni aika paljon enemmän kuin rokote.
Niinhän ne Sars ja Mers tekivät ilman rokotetta.
Ei ole kyllä ongelmaa minkään salaliitto lahkon kanssa vaan enemmänkin tämän hysterian mikä Koronasta pidetään, koko Suomen kuolleisuus luvut eivät eroa mitenkään viime vuosista vaikka nyt piti kaikkien tämän tappajan takia kuolla.
Jos Korona olisi niin tappava ja vaarallinen niin näillä tautimäärillä olisi kuollut tuhansia ihmisiä, ainiin mutta se ei ole tartunnan saaneista alle 1% saa vakavan muodon ja se on todella pieni määrä varsinkin kun niistä suurin osa on ollut ikäluokka +70v ja monisairaita.
Terveelle ei siis ole mitään erityistä syytä pelätä koronaa.
Tähänhän liittyy vielä se logiikka (?), että jos koronatartunnasta ja koronan sairastamisesta saa jonkun jälkitaudin, jopa saman tai pahemman kuin mitä rokotteesta saisi, niin se on ihan jees. Ongelma on vain se rokotteesta saatava jälkitauti. Tai tauti, joka tuli esiin rokotteen jälkeen, vaikka sama tauti olisi vähän myöhemmin puhjennut ilman rokotettakin.
Ottaen huomioon, että rokotteesta saatavan / seuraavan taudin todennäköisyys on pienempi kuin tartunnan seurauksena tuleva tauti, niin eihän tuota enää järkisyillä pysty perustelemaan. Noh, eipä tämä ole ainoa asia, missä iso joukko ihmisiä tekee päätöksiä tunne edellä.
Tiedän useamman ihmisen, joka on saanut influenssan jälkitautina sydänlihastulehduksen ei niistä ole uutisoitu kuten nyt Koronan aiheuttamista jälkitaudeista.
Ongelma on rokote, josta ei ole vielä pitkän aikavälin tuloksia.
Minusta tämä rokotevastaisuus, oletettavasti jopa myös korkeasti koulutettujen lääkärituttujen (siis täällä ketjussa kerrottujen) keskuudessa, on erittäin huolestuttava ilmiö jolla ollaan saatu jo hävitettyjä tauteja takaisin. Ja sit tän akuutin kriisin hoitoon kehitetty rokotetta ei oteta ellei pakoteta, kun MINÄ itse.
Sivuhuomatuksena jos olette joskus lukeneet lääkkeiden tuoteselosteita niin kaikilla niillä on haittavaikutuksia, varsin hurjiakin mutta pääsääntöisesti silti hyödyt on niitä harvinaisia haittoja isommat. Tai jos pelkää haittavaikutuksia niin ei varmaan käytä ikinä mitään lääkkeitä.
Tuskin olen ensimmäisten joukossa koronarokotetta saamassa mutta otan kyllä sen heti kun saan.
Ei minulla ole mitään rokote vastaisuutta kaikki normaaliin ohjelmaan kuuluvat rokotteet ja pari ylimääräistäkin.
Ero vaan korona rokotteeseen on se testausaika, ehkä sitten kolmen tai viiden vuoden päästä voin ottaa tuonkin mutta en todellakaan tässä seuraavan vuoden tai kahden aikana.
Sivuhuomautuksena noita lääkkeitä on harvemmin työnnetty markkinoille väkisin reilussa puolessa vuodessa.