Korona – vaikutukset elämääsi

  • 51 558
  • 360

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Ei ole oikeastaan ollut mitään vaikutusta vieläkään. Ihan normisti ollaan tultu ja menty, ilman maskeja. Velipojat ja kaverit käy puntilla/saunomassa/kaljottelemassa. Yksi kaveri tuon sairasti, niin palloili ja kaljotteli sitten sen viikon kotona, punttia normaalisti siitä sitten seuraavalla viikolla. Taisi tehdä jopa pelkästään hyvää hälle tuo viikon tauko, pääsi kroppa vähän palautumaan.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Nyt olen alkanut käyttään kasvomaskia yleisemmin, kun koronatilanne täällä Joensuussa paheni. Huomenna laitan kangasmaskin kasvoille, kun lähden jakaan Karjalan heiliä ja mainoksia.
 

Sassa Barkov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulin täksi viikoksi Pasilaan Tampereelta kurssille. Pieni pelko persiissä kieltämättä. Iso yllätys, täällä melkein jokaisella maski naamassa, jopa ulkona liikkuessa. Kova!

En muista, että olisin nähnyt kadulla kulkiessa maskeja kuin harvalla ennen, tosin empä Tren keskustassakaan kesän jälkeen oo käynyt kävelemässä.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ei pääse Venäjälle tankkaamaan ja kiekko pelissä täytyy pitää maskia. Muuten elellään ihan niinkuin ennen tautia. Tosin eipä tuota tule muutenkaan käytyä kuin töissä, punttisalilla, kaupassa ja kalassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Keväällä vitutti kun kirjasto oli kiinni sen 2-3kk. Ja vituttaa kun uutisista niin suuri osa hukkuu ton koronapaskan alle. Lisäksi ei pääse jouluks kauas vittuun sukulaisista ja kaikesta jouluperseilystä, vaikka kummallakin olis sopivasti vapaita. Jos jotain positiivista niin ainakin risteilyjä tuputetaan puali-ilmaseks. Nyt sitten pääsee jouluks kolmen päivän risteilylle ihan polkuhintaan, ja koska paateilla on matkustajarajotukset niin eivät oo lähellekkään edes pualillaan.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Kanssakäyminen ystävien ja tuttujen kanssa on vähentynyt, koska porukka ei uskalla vierailla toistensa luona. Yksinäisyys on lisääntynyt huomattavasti ja varsinkin eläkeläisten terveys on huolestuttavasti huonontunut.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Stadissa osataan käyttää maskia aika kurinalaisesti.
Ei saisi yleistää, juuri kävin kääntymässä kierrätyskeskuksessa niin siinä taas sellainen paikka missä suurin osa ilman maskia ja luvalla sanon että kaiken maailman lonnijat pääosin ilman maskia. Perkele.

Tänään kaupassa ja ratikassa oli kyllä miltei kaikilla maski naamalla. Tuntui viimeiset pari viikkoa, että jengi alkaa lipsumaan niiden käytöstä, mutta nyt on taas ryhdistäydytty. Aikamoinen muutos ihmisten käyttäytymisessä, kun maskeista on tullut tapa.

Koronan takia nyt sitten höntsäsählykin jää. Syksyn kausimaksu on jo maksettu ja käytännössä ei varmaan pelattu kuin puolet mahdollisista peleistä hallilla. Ärsyttää tälleen työttömänä maksaa turhasta, vaikka se maksu olikin syksyn osalta alle satasen. Kyllä se silti kirpäisee. No kevään osalta ei olla nyt vuoroa ottamassa, joten se pelivuoro on sitten vapaata riistaa. Saa nähdä sitten kun pelejä voitaisiin taas jatkaa, että saako mitään hyvää vuoroa enää edes. Löysin tämän sählyporukan tämän vuoden alussa ja se on ollut itselleni hyväntasoinen ja olisi harmi, jos pelejä ei päästäisi jatkamaan.

Työmarkkinoihin korona on tietenkin vaikuttanut ja tehnyt elämästäni haastavampaa, kun alan perushommiin on nyt sitten normaalia enemmän hakijoita. Yritä siinä sitten erottautua joukosta. Kotona tuli muutenkin oltua aika paljon jo ennen koronaa, niin nyt ollaan sitten vieläkin enemmän. Jos kirjastotkin nyt menee kiinni, niin ei ole niihinkään asiaa mennä tekemään työhakemuksia. No toivottavasti ovat vain vähän aikaa poissa käytöstä. Tekee hyvää, kun menee muualle tekemään hommia edes kerran viikossa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ole vielä vaikuttanut mun elämään muuta kuin:

- Baarissa ei ole tullut käytyä kuukausiin. Viikonloppu törpöttelyt on tullut suoritettua 100% neljän seinän sisässä.
- Desifioin käsiä aina kun näkyy pullo julkisilla paikoilla, ja vähän enemmän tulee desifioitua käsiä töissä.
- Joutuu etsimään mielenkiintoisia uutisia noiden saatanan koronauutisten seasta. Tämä ehdottomasti isoin haitta.

Me erakot jotka ollaan äärimmäisen vähän ihmisten kanssa tekemisissä (edes duunissani ei tarvi olla) taidetaan olla melkoisia supertartuttajien vastakohtia. Toki jossain kaupassa käydessä sitä saatan potentiaalisesti levittää, mutta kun ei yski eikä pärski ja desifioi kädet ennen kauppaan menoa, niin todennäköisyydet ei taida olla katossa. Välillä on tullut nenää niistettyä kaupassa, ja huvittavia reaktioita saanut ihmisiltä. Siihen päälle kun tekis jotain koronazombi örinää, niin pääsis varmaan kauppajonossa pikavauhtia eteenpäin.

En asu pääkaupunkiseudulla ja täällä tartuntamäärät per/100k on Suomen alhaisimpia, joten en ole toistaiseksi jaksanut maskia laittaa. Jos asuisin PK-seudulla niin varmasti käyttäisin. Ehkä jopa kaasunaamaria, saisi kunnolla eristettyä itsensä muulta maailmalta ja näyttäisi tyylikkäältä samalla.

Voi mennä aika kauan ennen kuin tavalliset pulliaiset tulee rokotteita saamaan. Eli ensi vuosi mennee vielä vahvasti rajoitusten kanssa. Kovaa hintaa on maksettu näistä rajoituksista, ihmiset ovat menettäneet työpaikkoja, firmat menneet konkkaan jne, mutta eipä ihmishengelle voi asettaa hintalappua, ja niitä näillä rajoituksilla faktuaalisesti säästetään. Enemmän alueellista harkintaa olisi pitänyt käyttää alusta asti rajoituksissa, muuten ei hirveästi kritisoitavaa mulla.
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mua ahistaa tilanne aikalailla. Koronan vaikutus alkaa näkyä töissä jo selvästi. Firmalla myynti sakkaa isosti ensikuussa. Marraskuu jotenkin nyt vielä pärjätty.

Tämä taas on johtanut siihen että johto panikoi ja tekee täysin selkeitä, vääriä valintoja jotka edelleen vauhdittaa alamäkeä. Eikä tietenkään kuuntele heitä jotka tietää enemmän itse työstä enemmän. Tunnelma on erittäin perseestä ja kireä kukaan ei oikein tiedä miten päin pitäisi olla.

Itse olen miettinyt pitäisikö vaan suosiolla irtisanoa itseni kun tätä paskaa ei jaksa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Viimeisetkin kemut peruttiin joulukuulta eilen. Eipä siinä mitä, varmaan järkihomma.
Mutta sitten, 3 div. säbää tässä pelaillaanja maanantaina tuli tieto että alueen toinen viikonlopputurnaus (Lahdessa) perutaan. Toisesta päätetään myöhemmin, mutta Päijät Hämeen joukkue ei siihen voi ainakaan tulla.
No tänä aamuna tuli tieto että pelataan ja porukka Päijän Hämeestä oli vaihdettu Kouvolan porukkaan. (joka on muuten kiihtymisvaiheessa) mutta noin 2 tuntia uuden turnausohjelman jälkeen pärähtää eetteriin tieto että Kymen Laakso on kiihtymisvaiheessa ja sama vatkaaminen alkoi alusta. Halle vitun lujaa.

Eipä tässä muuten mitä mutta linja-auton kuljettajalle / yhtiölle olisi ihan mukava saada ilmoitus ajellaanko vaiko ei ajella.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Katsellaan miten tilanne täällä etenee. Jos tartuntojen määrä jatkaa kasvuaan, niin ollaan tilanteessa, jossa ensimmäistä kertaa koko tämän pandemian aikana (pl. ihan alku jostain maalis-huhtikuusta) pitää aidosti ruveta miettimään omaa toimintaansa.

Esimerkiksi parturissa ja kuntosalilla käymistä meinaan jatkaa, vaikka tilanne olisi mikä, niin pitkään kunnes joku kieltää minua sinne menemästä. Haluan tukea näitä yrittäjiä, joiden palveluja normaalistikin käytän, näinä heille vaikeina aikoina.

Maskineitsyys minulta menee tänään. Menen tuossa fyssarilla käymään mehiläisessä, ja nyt tuon maskin käyttö vaan tuntuu jo jotenkin oikealta ja perustellulta. Siihen, että ruokakaupassakin rupeaisin tuota käyttämään, niin tilanne saisi pahentua vielä huomattavasti enemmän. Mitään periaatteellista vastustusta siihen ei kuitenkaan ole.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Tällä hetkellä ei suurempaa vaikutusta. Kaupassa en oo maskia käyttänyt ja yllättävän vähän täällä missä asun (Helsingin eteläinen kantakaupunki) niitä näkee kaupassa ruuhka-aikojen ulkopuolella milloin itse kaupassa pyrin käymään. Silloin saa helposti pidettyä turvavälit. Kädet pesen ulkoa tullessa ja sinne mennessä, mut näin oon tehnyt jo ennen koronaa. Samoin desinfioin kädet kaupassa. Sporassa ja Metrossa tulee käytettyä maskia, mut tämmöselle matkapahoinvoinnista kärsivälle ihmiselle on kyl epämiellyttävää, kun ei saa raikasta ilmaa. Melkein aina on hieman huono olo matkan loppuvaiheella. Se on tosi vapauttava tunne, kun saa otettua sen hiostavan rätin pois naamalla matkan jälkeen.

Pahinta ehkä tässä on ollut se ettei siitä Koronasta pääse missään lomalle, vaan aina se tulee jossain vastaan. Tykkään lukea uutisia ja seurailla maailman menoa, mut nyt ne kaikki kiinnostavat jutut häviää näiden kaikkien "tänään näin ja näin monta tartuntaa ja pohjois-kinnulan yläasteen oppilaat pistetty karanteeniin koulun opettajan siskon kaiman saatua koronatartunnan" -uutisten alle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika hankalaksi on matkailu tehty ja sillä on nyt vaikutusta elämään. Kanarialle pääsisi välilaskulla alle viidensadan, mutta hinta on lähes tuplat normaaliin verrattuna, mutta koska se ei säiden puolesta ole nyt mikään ykkösvaihtoehto, niin ehkä pitää jotain muuta miettiä. Jenkkeihin ja Aasiaan ei vaan taida onnistua ollenkaan ja Dubait ym ovat hankalia nekin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole vieläkään näkynyt omassa elämässä töiden ulkopuolella, mikä ei sinänsä yllätä.

Pitkillä vapailla kyllä unohtaa Koronan aika helpostikin. Hauskaa sinänsä, että tästä varsin verkkaisesta elämäntyylistä tuli ihan pätevä homma tähän aikaan.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Näköjään olenkin niin tottunut tähän tilanteeseen et unohtu aiemmasta listasta matkustaminen täysin. Tullut käytyä joka vuosi se 2-3 ulkomailla ja nyt viimeisimmästä reissusta on jo reippaasti yli vuosi.

Niin ja festarit jäi tietty väliin eikä keikoillakaan oo päässy käymään.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Porissa en nähnyt julkisilla paikoilla vielä ennen viime kuuta juurikaan maskeja. Ihan satunnaisilla vastaantulijoilla. Nyt tuntuu maskien käyttö ns. räjähtäneen käsiin, koska todella monella se on kasvoilla nykyään ainakin kaupoissa.

Ainoa asia mikä ärsyttää on nuo satunnaiset maskin käyttäjät, jotka pitää sitä maskia niin, että nenä on kokonaan näkyvissä. Miksi edes vaivautuu pistämään maskin, jos kerran kumoaa kokonaan sen maskin vaikutuksen?
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Viimeaikaisin merkittävin vaikutus on ollut se, että ostin kotiin vaaleanpunaisia maskeja, kun siniset alkaa olla souläästsiisön.

Muutoin alan olla koko koronaa niin täynnä, sen verran paljon se on vaikuttanut omaan ja puolison työhön ja vapaa-aikaankin. Lapset ovat kyllä olleet hämmästyttävän sopeutuvia.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Marinin ja SDP:n kannatus pysyy n. neljä prosenttiyksikköä korkeammalla kuin normaaliolosuhteissa olisi. Seurauksena on vähintään se, että veroprosenttini on kahden vuoden päästä 2-3 prosenttiyksikköä korkeammalla kuin jos maassa olisi taloudesta jotakin ymmärtävä hallitus. Pahinta skenaariota en viitsi edes kuvitella...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kotosalla pääosin mennyt aika maaliskuun jälkeen. Kaupassa käyn kerran viikossa, enkä käytä maskia. Silloin tällöin käydään kavereiden kanssa tuopposilla paikallisessa, jossa noudatetaan määräyksiä(ei todellakaan kaikissa paikoissa noudateta). Silloin tulee desinfioitua käsiä, muuten vaan pestyä saippualla, jos on ulkosalla käynyt.

Duunin jälkeen käyn ulkona lenkillä, joka on uutta minulle. Eli tämä on koronan positiivinen puoli. Minulle ei ole tullut mitään henkisiä haittoja, koska viihdn hyvin yksin. Lisäksi tykkään tehdä etätöitä ja nyt on ergonomia kohdallaan, kun hain toimistolta hissipöydän ja alkavat selkäongelmat ovat ainakin toistaiseksi historiaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ainoa positiivinen vaikutus koronalla on ollut, että käytän sitä tekosyynä olla menemättä hammaslääkäriin. Hammaskiven mahdollista poistoa ja pari viisaudehammasta olisi suussa, mutta ne saa odottaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt on sitten töissä maskit käytössä. 8-9 tuntia naamalla, niin ei se herkkua ole. Aika kireä tunnelma on muutenkin näiden takia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinällään koomista, että vuonna 2020 olen käynyt baareissa enemmän kuin koskaan aiemmin yksi Puolassa asuttu vuosi poislukien. En huomioi tässä jokamaanantaista pubivisaa. Kesällä tuli käytyä perjantaiterdellä lähes joka viikko.

Ulkoilua tullut harrastettua entistä enemmän. Kansallispuistoja yms on tullut kierreltyä.

Kunnon lomaa (vähintään viikko putkeen) ei ole ollut melkein kolmeen vuoteen, mutta eipä tuo nyt tällä hetkellä juuri harmita kun ei mihinkään täältä pääse lähtemään.

Maskia käytän asiakastapaamisissa ja lentokoneessa ym pakollisissa yhteyksissä
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt olen taas aloittanut omaehtoisen koronakaranteenin... Ollaanhan me täällä Lahdessa leviämisvaiheessa (mitä se tarkoittanee mutta pahasta se vissiin on). Pitää olla katsos tosissaan tämän koronan kanssa. Ettei kukaan ajattele että teen väärin ja olen koronariski. Itse en jaksaisi siitä koronasta välittää eikä se huoleta kovasta. Muiden takia vaan olen valmis venymään. Juuri nyt en vain jaksaisi muiden koronajauhantaa joten koti on hyvä paikka olla rauhassa. Katsotaan nyt miten kauan voin olla täällä vain mies seuranani... Joskus tulee miehen lapsi, omat lääkärikäynnit... Elämä jatkuu. Ainakin luulen niin!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä omaan käyttäytymiseen vaikuttaa paljon se että molemmat vanhemmat kuuluu koronassa pahimpaan riskiryhmään. Pelkään että jos taudin saavat niin eivät siitä sitten selviä. Olen myös muksuna maanut sairaalassa pahassa keuhkokuumeessa ja en sitä kokemusta uudestaan halua. Lisäksi tässä kun on uutisia seurannut maailmalta niin en ihan samaa menoa Suomeen halua.

Alkusyksystä käytin maskia lähinnä kaupassa käydessä. Sitten kun uusimaassta tuli kiihtyvyysalue niin rupesin käyttämään maskia myös silloin kun hain ravintolasta take-away annoksia ja kun liikuskelin urheiluhalleissa (jossa se oli myös suositus). Eipä ollut mitään vaikeuksia maskin käytön totuttelemiseen, ja itseasiassa mukavasti tuo suojaa pikkasen myös tuulelta. Kun lähden liikenteseen niin laitan maskin päähän jo kotona kun en viitsi sitä missään taskussa kuljettaa. Pitkäaikaisesta maskin käytöstä tulee joskus kurkku hieman karheaksi, mutta muuten olen kyllä aika hyvin tottunut maskin käyttämiseen.

Hyötyliikuntaa on tullu harrastettua aika paljon. Asun Helsingin keskustassa joten kaikki paikat jossa käyn on kävelymatkan päässä. Tosin se kävelymatka voi olla yhteen suuntaan sitten 45 minsaa. Julkisia olen viimeksi tainut käyttää 12.3. eli sinä päivänä kun Suomi meni koronan takia lockdowniin. Muutenkin tykkään kävellä ja entisenä koiran omistajana on paljon kokemusta ikävässä säässä kävelemisessä. Jo ennen kornaa vitutti joskus ruuhkametrossa/bussissa se kun joku flunssanen matkustaja köhi vieressä.

Olihan se kiva kesän jälkeen päästä pelamaan höntsäsählyä. Pelaan säbää 4 kertaa viikossa ja lisäksin tahkoan vitos divaria jengissä. On selkeesti se rakkain harrastus. Kun uusimaa meni kiihtymisvaiheseen niin pelaajakato alkoi olla jokaisella vuorolla n. 55% luokkaa. Nyt kun uusimaa on leviämisvaiheessa niin 3/4 vuorosta jolla käyn on lopettanut toimintansa ja harraste sarjat (johon ala divrit lasketaan) meni tauolle. Pyöritän yhtä vuoroa joten eipä tossa ollu muuta mahdollisuutta kun pistää koko vuoro vasran alle. Katellaan sitten ensi vuonna jos vuoro pistään takaisin pystyyn. Kyllä sitä tossa kiihtymisvaiheessa jo mietti että onko järkee pelata. Mutta ilmeisesti aika vähän loppujen lopuksi tulee tartuntoja itse pelitilanteessta niin kyllä sitä uskalsi pelata. Tosin kyllä mä huomasin että pikkasen varoi sitä joukkuekaveri joka reissaa duuninsa puolesta Keski-Euroopassa ja ei se ollu ihan mukavaa pelata 5.divari matsia sellaista jengiä vastaan jonka keski-ikä oli 18 v ja jonka seuran pari muuta jengiä oli karanteenissa kornan takia.

Nyt on taas Helsinki vaihtunut kesämökkiin. Jos sitä kerta joutuu olemaan neljän seinä sisällä niin mielummin sitten möksällä. Täällä kun on netti ja sähköt jne. Pari viikkoa sitten tuli jo fiilis että Uusimaa tulee vielä olemaan kusessa koronan kanssa, joten ryhdyin varautumaan muuttoon. Viime viikolla pistin varmuuden vuoksi sosiaaliset kontaktit minimiin ja tahkosin iltasin vain pleikkarilla Red dead redemption 2:sta (joka on muuten mahtava peli). Ainoa asia jonka takia ois nyt voinut Helsingissä pysyä olisi ollut kuntosali, mutta koska sekin saattaa olla kohta kiinni niin ei tosiaan ollu syitä jäädä pk-seudulle. Enpä aikaisemmin ole möksällä viihtynyt marras-joulukuussa. Aika karuahan tää on verrattuna kesään taikka keväseen. Tulis nyt edes vähän lunta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ihmetyttää erot kevään ja tämän hetken toimien välillä. Mutta nyt on niin lähellä kolissut, että eiköhän se vielä itsellekin osune.

Töissä maski päässä. Ihan hirveää. Joka ilta kurkku tuntuu kummalliselta, ja aina kelaa että koronako se siellä kolkuttaa, kunnes tajuaa että ei vaan maskin läpi hengittäminen sitä kurkkua vaan aristuttaa.

Harrastusrintamalla hiljenee. Sunnuntaina toistaiseksi viimeiset matsit. Tulee aikaa muille asioille.

Ostin uudet lenķkarit. Varmaan tulee vähän hölkkäiltyä tai ainakin käveltyä.

Pää hajoaa. Mikään ei oikein kiinnosta koska mistään ei kannata innostua kun se kuitenkin on kohta kiellettyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös