Eilen taas nousi vitutus pintaan kun piti käydä kirjastossa. Näämmä joulukuussa tullu taas jotain perseilyjä että 10.1. asti ainakaan ei pääse kun hakeen varattuja teoksia ja palauttaan kirjoja. Vittu mitä paskaa. Mikä järki?
Toki tämä on nyt tarjonnut aikaa omatoimiseen itsensä kehittämiseen ja jotenkin yks kaks yllättäen tekee töissä ehkä parasta jälkeä ikinä.Korona on ollut kyllä itselle mahdollisuus. Lomautus duunista, sijoitusasunnon remonttia ja jos on seinät alkanut kaatuu himassa päälle niin sitten oon siirtynyt saaristoon eteläiselle suomenlahdelle mökkeilemään..
Tämä kuvaa hyvin omia fiiliksiä koronan suhteen. Viime keväänä koko asia oli tietyllä tavalla jännittävää, kun oltiin uuden tilanteen edessä, eikä virus pelottanut enää sen jälkeen kun alkoi olla selvää minkälaisesta taudista on kyse. Lähinnä pelkäsin mitä pandemia merkitsee työtilanteelleni ja (maailman)taloudelle ylipäätään.Nyt on ensimmäistä kertaa sellainen tunne, että alkaa oikeasti jo tulemaan ensimmäisiä voipumisen tunteita. Se kun tälle ei tunnu tällä hetkellä olevan mitään päätepistettä, alkaa kyllä rassaamaan jo mieltä.
Rokotuksien piti olla se valo tunnelissa, mutta nyt niidenkin saatavuudessa on ilmennyt isoja ongelmia ja koko ajan vaan potkitaan maalitolppia eteenpäin. Ehtiikö virus jo jossain vaiheessa mutatoitumaan sillä tavalla, että tarvitaan jo uusi rokote ennen, kuin edellistäkään on ehditty antaa tarpeeksi?
Kyllä minä tajuan tuon hallituksen aseman, enkä heitä isommin lähtisi kritisoimaan. Pakko heidän on pitää tämmöistä tiukkaa linjaa, mutta tuo on huolestuttavaa, että kellään ei tunnu olevan ajatustakaan siitä, että tämä joskus loppuu.
Kesä on tällä hetkellä vielä ihan täysi mysteeri, mutta jos silloinkin vedetään vielä tätä todella tiukkaa linjaa, niin enpä tiedä, kuinka paljon tuo alkaa jo sitten päätä rassaamaan.
Helkkarin rankka vuosi ollut. Töissä joutuu venymään koko aika enemmän ilman mitään lisäkorvausta ja resursseja.
Lisää palkkaa on turha pyytää koska korona. Saa olla tyytyväinen, että saa edes käydä töissä.
Oikeasti alkaa kohta mennä maku rajoituksiin ja säädöksiin. Kevään voin vielä pitää matalaa profiilia mutta kesällä täytyy saada jotain piristystä tähän harmauteen.
Pitäisi vain olla nappi noilla sivustoilla joilla pystyisi piilottamaan uutiset jossa Saksalainen tähtiylitieteen monologistiylijohtaja ennustaa syksylle miljoonan tartunnan päivätahtia tai kun Boris Johnson maski päässä, hiukset sekaisin ja helvetin väsyneen ja vihaisen näköisenä ilmoittaa sairasvuoteelta uusista rajoituksista jossa kämpästä ei saa poistua eikä verhoja avata.Se kyllä auttaa, että ei mitenkään 24/7 seuraa näitä uutisia. Ei ne vatvomalla tai Kiurua haukkumalla siitä minnekään kuitenkaan muutu. Iltasanomat ja iltalehti ym. vastaavat lehdet totaalipannaan.
Ihan nyt vain siis siltä pohjalta, että minkä itse olen kokenut hyväksi.
Sen olen huomannut, että kun ei törsää rahaa ravintoloihin, niin käyttöä sille kuitenkin tuntuu löytyvän. Rahastoihin menee paljon isompia summia kuukaudessa ja netistä tulee tilailtua jatkuvasti kaikkea tavaraa. Tuli myös muutama viikko sitten ostettua tuliterä moottoripyörä.