KooKoo 2009-2010

  • 405 588
  • 1 564

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
KooKoo tarvitsee puolustajia

KooKoolla ei ole vielä mitään kiirettä tai hätää puolustajatilanteen kanssa. KooKoo hankkii vielä kaksi puolustajaa ja neuvotteluja on käyty hyvässä hengessä kahden liigapuolustajan kanssa. Tietääkseni myös Iikka Törnvall ja Jani Honkanen ovat edelleen mukana valittaessa ensi kauden puolustajia. Molemmilla pienenä kysymysmerkkinä sekä mahdollisena esteenä sopimuksille on se, että molemmat ovat edelleen loukkaantuneina.
 

Smegoul

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kova on sponsorien kerääminen Kouvolassa. Tai siis Kotkassa. KooKoon edustaja siis pongattu kotkalaisessa yrityksessa neuvottelemassa yrittäjän kanssa kansioineen.

En tiedä onko etelä-kymenlaaksolaisia yrityksiä ollut mukana KooKoon toiminnassa silloin kun Titaanit taisteli mestiksessä. Nyt ainakin on huomattu, että markkina-aluetta on alettu rakentamaan myös kymenlaakson eteläosiin. Tästä on hyvä jatkaa.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lainaan KOOKOOBOY:n viestiä Sportin osiosta:

Sen verran haluan puuttua tohon siffan kommenttiin, että tuo KooKoon tulevan kauden joukkue on 200000€ halvempi kuin viime kauden joukkue. Ja tämä on kylmä tosi asia! Sitä en tiedä miten se on mahdollista, mutta näin vain on.

Vaikka KooKoon joukkue vaikuttaa nyt paperilla kovemmalta verrattuna viime kauden ryhmään niin en pitäisi tuota mitenkään mahdottomana, että KooKoo olisi onnistunut kasaamaan joukkueen viime kautta halvemmalla.

Ensinnäkin pelaajien palkat ovat kautta linjan pudonneet taloustaantumaan takia ja toisekseen KooKoo käytti viime kaudella taatusti enemmän rahaa ulkomaalaispelaajiin verrattuna millä hinnalla kotimaisia pelaajia saa tällä hetkellä kiinnitettyä joukkueeseen.

KooKoolla oli viime kaudella yhteensä ulkomaalaispelaajia joukkueessa peräti seitsemän pelaajaa kuka vähemmän aikaa ja osa viihtyi Kouvolassa jopa koko kauden (Dickenson, Ramsay, Nistas, Makway, N.Tuomi, M.Tuomi ja Toomey). Tähän lentoliput ym. kulut niin varmasti rahaa paloi aivan turhaan näihin ulkomaalaispelaajiin verrattuna siihen mikä pelillinen hyöty näistä pelaajista saatiin.
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on KooKoon runko kasassa ja on näin KooKoo-fanina ja mustaoranssienlasien takaa katsottuna helppo sanoa ennen harkkamatseja, että KooKoolla on ehdottomasti Mestiksen paras puolustus! Hyökkäyskin on ehdottomasti kovempi kuin viime kaudella, MUTTA ei valitettavasti niin hyvä kuin Sportilla. Maalilivahti osiolla ei aleta arvuuttelemaan, koska nyt on edessä kausi kun Härmä on pitkästä aikaa varma ykkösmoke. Mutta selkeys tällä osastolla tuo varmasti paremman asetelman vuosiin pelastajaosiolle.

Elikäs!
Joukkue elää ja kuolee maalivahti+puolustus -sektorilta, oli nimi seuralla mikä tahansa. Joten usko ennen harkkamatseja on kova KooKoota kohtaan.

On tosin jokaisen KooKoo-fanin muistettava, että viime vuoteenkin lähtiin ennen harkkamatseja kovalla uholla, MUTTA kuinkas kävikään... Nyt puolustuksesta löytyy varmasti laajuutta, kun uskaltaa luottaa vaan junnuihin... Sentteriosastolla on sama laajuus, mutta muuten hyökkäys on aikasta suppea, joten varmasti kauden aikana on junnuilla mahdollisuus nousta edustukseen, jos vain potkua löytyy...

Ainoa epäilys minulla on tällä hetkellä ainoastaan valmennuspuolta kohtaan. HERÄTYS KOLEK!!! Tulosta on nyt todellakin tapahduttava. Jos joulutauolla KooKoo ei ole runkkarissa kolmen joukossa, on Kolekin aikakausi ohi!?!?
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä teksti lainattu tuolta Sportin ketjusta:

Joka tapauksessa kylmä tosiasia on myös se, että KooKoolla on menossa kaikki tai ei mitään mentaliteetti, joten nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi...Liekö siis sportimainen "tekemisen meininki" vallalla siis nykyään myös Kouvolassa?

Minä ainekin haluaisin tietää jotain faktoja tuosta kirjoituksesta. Jos tollaisia juttuja kerran heittelee niin pitää olla jotain todellista tietoa myös asiasta ja en todellakaan usko että jäsen äffällä sitä on?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Joka tapauksessa kylmä tosiasia on myös se, että KooKoolla on menossa kaikki tai ei mitään mentaliteetti, joten nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi

Lainaan samaa Fordélin tekstiä, kuin KOOKOOBOY tuossa edellä. Kerrotko lisää tuosta kylmästä tosiasta, jonka mukaan KooKoon olisi pakko voittaa viiri tulevalla kaudella tai jos oikein ymmärsin niin toinen vaihtoehto lienee konkurssi. Uskoisin, että et kirjoittele tuon sävyistä tekstiä ihan lämpimiksesi vaan sinulla lienee asiasta tarkempaa tietoa? Itse olen kuullut kyllä ihan toisensuuntaista juttua KooKoosta. Tietojeni mukaan KooKoon toimintaa pyritään kasvattamaan hallitusti vuosi vuodelta kohti yhteistä päämäärää. Sehän on selvä, että jos tuolla joukkueella onnistuttaisiin jäämään vaikka playoffsien ulkopuolelle niin se olisi todella katastrofi ja ainakin joukkueen kasvu pysähtyisi siihen vähäksi aikaa, mutta siis vaihtoehdot viiri tai kylmät, en ihan usko tuohon, mutta noin rankan väitteen tuoksi esittänet myös jotakin faktatietoa.
 

Fordél

Jäsen
Tämä teksti lainattu tuolta Sportin ketjusta:



Minä ainekin haluaisin tietää jotain faktoja tuosta kirjoituksesta. Jos tollaisia juttuja kerran heittelee niin pitää olla jotain todellista tietoa myös asiasta ja en todellakaan usko että jäsen äffällä sitä on?

Olen täällä jo ne faktat esittänyt hyvin monta kertaa, joten lue näitä viestejä hyvä ihminen. Lähteinä ovat toimineet hyvin luotettavat ja KooKoon johtoa lähellä olevat tahot sekä itse KooKoon johto. Viime kausi oli taloudellisesti hyvin tiukka ja tiettyjen tahojen myötämielisyyden takia se saatiin hilattua vain vähän miinukselle. Siitäkin huolimatta tulevaan kauteen päätettiin panostaa kovasti ja täten vallalla on todellakin kaikki tai ei mitään mentaliteetti. Itse asiassa tämä kaikki tai ei mitään lausahdus on täällä KKtig:n lanseeraama, ei minun. Nyt on urheilullisen tuloksen oltava hyvää luokkaa, jotta toimintaa pystytään jatkaa samalla tasolla kuin mitä se on ollut viimeiset vuodet. Toivotaan siis, että menestystä tulee ja rahavirrat löytävät tässäkin taloudellisessa tilanteessa KooKoon.

Te voitte ihan hyvin uskoa KooKoon virallista linjaa, mutta itse en siihen usko. Tämän em. asian pystyy jo päättelemään omilla aivoillaan, mutta tueksi on tullut vielä hyvin paljon tietoja luotettavilta tahoilta. Mun puolesta tästä viime kaudesta jauhaminen voidaan jo lopettaa, koska nyt jos koskaan pitää katseet kääntää tulevaan. Teidän päätänne en saa käännettyä eikä se ole edes tarkoituskaan. Ihmettelen vaan miten teidän mielestä KooKoossa tehdään lähes virheetöntä työtä kun kritisoitavaa löytyy hyvin harvoin. Onkin hyvin kummallista, että tästä lähes virheettomästä työstä huolimatta KooKoo ei ole menestyvä seura. Mutta jatkakaa ihmeessä valitsemallanne tiellä niin ei tarvitse suotta vaivata päätä tällaisilla ikävillä asioilla.
 

Fordél

Jäsen
Kerrotko lisää tuosta kylmästä tosiasta, jonka mukaan KooKoon olisi pakko voittaa viiri tulevalla kaudella tai jos oikein ymmärsin niin toinen vaihtoehto lienee konkurssi.

Älä laita sanoja suuhuni tai tahallaan vääristele sanomisiani. Mistään viiristä en ole puhunut missään vaiheessa enkä myös konkurssista. Lue tekstejä kunnolla ennen kuin tulet tänne suoltamaan tuollaista paskaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Minä ainekin haluaisin tietää jotain faktoja tuosta kirjoituksesta. Jos tollaisia juttuja kerran heittelee niin pitää olla jotain todellista tietoa myös asiasta ja en todellakaan usko että jäsen äffällä sitä on?

Tuskin täällä kukaan alkaa nimen kanssa selittelemään, että mitä on kuullut ja mistä, eikä se lienee olekaan tarkoitus. Itse en tuosta tiedä mitään, paitsi ne muutamat asiat viime kauden ajalta, jotka eivät voi viitata hyväänkään taloudelliseen tilanteeseen. En tiedä mistä pääomaa on revitty, mutta hienoa että olemme saaneet tuollaisen porukan kasaan ja nautitaan nyt siitä. Eiköhän se johtoporras tiedä mitä tekee, mutta se on sanomattakin selvää, että tulevana kautena pitää menestyä monestakin syystä.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Älä laita sanoja suuhuni tai tahallaan vääristele sanomisiani. Mistään viiristä en ole puhunut missään vaiheessa enkä myös konkurssista. Lue tekstejä kunnolla ennen kuin tulet tänne suoltamaan tuollaista paskaa.

No älä nyt hyvä mies hermostu. Sanatarkasti kirjoitit Sportin viestiketjussa seuraavasti:

Joka tapauksessa kylmä tosiasia on myös se, että KooKoolla on menossa kaikki tai ei mitään mentaliteetti, joten nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi.

Eli nyt kerrot, ettet ole puhunut viiristä tai konkurssissa missään vaiheessa, mutta vielä eilen kirjoitit, että nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi.

Jos et siis ole puhunut viiristä niin ainakin lähes viiristä. Mitä tuo sitten mahtaa tarkoittaa? Ilmeisesti ainakin mestiksen finaalipaikkaa?

Mutta turhahan tätä on jauhaa tämän enempää. Ilmeisesti siis kuitenkin olemmekin yksimielisiä, että vaikka viiriä ei tulisikaan niin KooKoolle ei suinkaan käy kylmät sen johdosta.
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On se jännä että tuollaiset nimet mitä hallituksessa nytkin on, lähtevät tuollaiseen yhden kauden projektiin mukaan.
Kyllä minäkin tuon KooKoon taloustilanteen aika hyvin tiedän mutta ei minulla ole mitään tarvetta tulla siitä tänne Jatkoaikaan kirjoittelemaan mitään "paskaa". Missään en ole sanonut että KooKoossa tehtäsiin virheetöntä työtä, mutta ei se negatiivisuuksista kirjoitteleminen auta mihinkään asiaan yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lainaus jälleen Sport 2009-2010 viestiketjusta. Oikeampi paikka KooKoon joukkueen hinnan pohdinnalle lienee kuitenkin tämä KooKoo-osio.

Tässä on jatkoajan listaus KooKoo:n ilman sopimusta olevista hyökkääjistä, jos joku miettii miten on säästetty rahaa niin mielestäni tuosta näkee vastaus (mikäli lista pitää paikkansa ja siihen lisätään vielä Dickensonin):

11 Henri Kivioja
17 Jesse Uronen
21 Petri Pyhäjärvi
22 George Nistas
25 Jukka Sompi
27 Mikko Rautee
52 Matti Nykänen
64 Samu Vilkman
70 Panu Poutanen
75 Joni Kainulainen

Eli nyt verrataan KooKoon sopimuksettomia pelaajia tehtyihin hankintoihin ja sillä perusteella päätellään, että nykyinen joukkue olisi kalliimpi. Onkohan tässä käytetty naisen logiikka vai mitä lie logiikkaa. Entäpä jos kaikki KooKoon sopimuksettomat pelaajat olisivat tehneet Poutasta lukuunottamatta jo sopimuksen muualle niin verrattaisiinko Poutasta yksin KooKoon hankintoihin ja pääteltäisiin, että joukkue on ainakin kymmenen kertaa kalliimpi, koska Poutanen on sopimukseton pelaaja ja hankintoja on tehty näin paljon?

Huomio hyvä mies tai nainen, myös pelaajat, ketkä viime kaudella rasittivat KooKoon pelaajabudjettia, mutta eivät ole enää tuossa listassa mukana, koska ovat joko palanneet Pohjois-Amerikkaan (mm. Ramsay ja Toomey) tai tehneet muualle jo sopimuksen (mm. Flinck ja Lohtander).
 

Fordél

Jäsen
No älä nyt hyvä mies hermostu. Sanatarkasti kirjoitit Sportin viestiketjussa seuraavasti:

Eli nyt kerrot, ettet ole puhunut viiristä tai konkurssissa missään vaiheessa, mutta vielä eilen kirjoitit, että nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi.

Okei pahoittelen, eilen tuli käytettyä termiä "lähes viiri", jota en ole kyllä ennen käyttänyt. Lähes viiri tarkoittaa finaalipaikkaa, joka lienee tae sille, että saadaan tarpeeksi rahaa seuralle toiminnan jatkamiseen samalla tasolla. Kylmästi käyminen...No toivotaan että sitä ei tarvi analysoida sen tarkemmin, mutta tarkoittaa sitä, että toiminnan tasoa joudutaan tiputtamaan. Ei tarkoita siis konkurssia, mutta riskejä on silloin otettu taas liikaa.

Mutta turhahan tätä on jauhaa tämän enempää. Ilmeisesti siis kuitenkin olemmekin yksimielisiä, että vaikka viiriä ei tulisikaan niin KooKoolle ei suinkaan käy kylmät sen johdosta.

Tätä ei tiedä varmasti kukaan. Viiriä ei tarvitse tulla, mutta kova urheilullinen menestys.
 

Fordél

Jäsen
Se on helvetin hienoa et sä kuulet noita asioita läheltä seurajohtoa, kun mä kuulen ne suoraan seurajohdolta. On se jännä että tuollaiset nimet mitä hallituksessa nytkin on, lähtevät tuollaiseen yhden kauden projektiin mukaan.
Kyllä minäkin tuon KooKoon taloustilanteen aika hyvin tiedän mutta ei minulla ole mitään tarvetta tulla siitä tänne Jatkoaikaan kirjoittelemaan mitään "paskaa". Missään en ole sanonut että KooKoossa tehtäsiin virheetöntä työtä, mutta ei se negatiivisuuksista kirjoitteleminen auta mihinkään asiaan yhtään mitään.

Lueppa tarkemmin mitä kirjoitin. Kyllä mullekin on tullut tietoa suoraan seurajohdolta. En yhtään ihmettelisi vaikka kaikille tahoille ei totuutta kerrottaisi. Parempi kuitenkin pitää kulissia yllä. Ja Frimodigin puheilta on mennyt paikoin jo pohja pois, kiitos yliampuvien lausuntojen. Silti tuen häntä KooKoon johdossa. Lähteinäni on toimineet myös muut KooKoon johtoa lähellä olevat tahot sekä alueen yrittäjät. Tämän tarkemmin ei ole lähteitä syytä tuodakaan ilmi.

En ole kirjoittanut missään yhden kauden projektista enkä edes konkurssista. Ja jos sinulla ei ole tarvetta kirjoitella omista mielipitestäsi ja niistä joilla on myös totuutta takana niin älä sitten kirjoita. Anna kuitenkin muiden kertoa myös se toinen versio ja jos se ei miellytä niin lyö omat faktasi pöytään. Ja jos täällä Jatkoajassa ei olisi aikoinaan tartuttu asioihin (jopa niihin negatiivisiin) niin tämän seuran edustuskiekkoilu olisi loppunut keväällä 2005. Eli aivan turha tulla väittämään, ettei näistä kirjoituksista olisi hyötyä. Eipä olisi sullakaan seuraa mitä kannattaa, jos väki olisi ollut silloin muutama vuosi täysin hiljaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Se on helvetin hienoa et sä kuulet noita asioita läheltä seurajohtoa, kun mä kuulen ne suoraan seurajohdolta.

Ja mun lerssi on isompi kuin sun lerssis. Huh huoh - oikeasti, ja ne sun "sisäpiiritiedot" on aina osuneet ihan nappiin. Mutta hienoa, että meillä on täällä todellisia sisäpiiriläisiä. On todella mukavaa nähdä, että avoimen ja hedelmällisen keskustelun aikakausi ei todellakaan näytä olevan ohitse.

Meillä on hieno rosteri ja itse odotan taas kautta kovalla innolla. Luotan seurajohtoon, että he löytävät tarvittavat keinot vaikeasta toimintaympäristöstä huolimatta. Edelleen: viime kaudella oli selviä ongelmia niin pelillisesti, hallinnollisesti ja myös tiettyjä näkyviä probleemeja taloudessa. Nyt tällä kaudella haasteisiin tartututaan varmasti paljon kehittyneinä ja ei muuta kuin tulta päin.

Siltikin näen, että kritiikkiä pitää saada antaa ja sitä tuleekin antaan. Pelkillä jees-miehillä varustettu keskustelu olisi ensinnäkin tylsää ja toiseksi sen asiasisältökin jäisi vajavaiseksi. Ei täällä kukaan mitään herjaa seuraa kohtaan ole mielestäni yrittänyt vääntää. Lähinnä käyttäjät vain tarkastelevat asioita hieman erinäkökulmista sekä "lähteet" eivät varmasti ole ihan samat.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
KooKoon jäätreenit alkaa ensi viikon maanantaina 27.7.2009 Kuusaan jäähallissa. Löytyykö mistään harjoitusten aikatauluja tai tietääkö kukaan mihin aikaan KooKoo treenaa tuolloin ja tuosta eteenpäin, jotta voisi käydä tsekkaamassa onko mukana kenties ketään tryout-pelaajia.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Joka tapauksessa tällä hetkellä tilanne taitaa olla se, että teillä Vaasassa on hommat paremmin hallussa kuin meillä. Aika absurdia sanoa noin...

Vaasan Sportin ketjussa joka toinen viesti koskee nykyään KooKoota, mutta ehkäpä KooKoon asioita olisi parempi setviä täällä KooKoon omassa osissa.

Nyt tuli Fordélilta taas yksi täysin käsittämätön väite, johon olisi kova saada lisäselvyyttä. Hiljalleen tässä alkaa luulemaan, että Fordél on muuttanut Siffan vanavedessä Seinäjoelle ja siirtynyt sen myötä luonnollisesti Sportin kannattajaksi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Nyt tuli Fordélilta taas yksi täysin käsittämätön väite, johon olisi kova saada lisäselvyyttä. Hiljalleen tässä alkaa luulemaan, että Fordél on muuttanut Siffan vanavedessä Seinäjoelle ja siirtynyt sen myötä luonnollisesti Sportin kannattajaksi.

Ennustukset saattavat joskus toteutuakin. Kunhan Fordél saa opintonsa suoritettua (olen lukenut näistä Fordélin itsensä kirjoittamana gradu-osiossa täällä JA:ssa), niin Seinäjoki Etelä-Pohjanmaan dynaamisena keskuspaikkana olisi toivottavasti yksi varteenotettava vaihtoehto energiaa pursuavalle nuorelle maisterille. Ensin Sport SM-liigaan ja sitten Seinäjoki Mestikseen. Jääkiekkohalleja on rakennettu ja rakennetaan jatkuvasti lisää täällä päin, joten hyvältä näyttää.

Olen todennut mielihyvällä, että KooKoo on hankkinut jo nyt kovia ja Mestikseen epäilemättä kalliita pelaajia pois lähteneiden (laitettujen) tilalle. Se on minulle sivuseikka, mistä palkat pelaajille tulevat eli minkä yrityksen tai KooKoon budjetista ne maksetaan.
 

Fordél

Jäsen
Nyt tuli Fordélilta taas yksi täysin käsittämätön väite, johon olisi kova saada lisäselvyyttä. Hiljalleen tässä alkaa luulemaan, että Fordél on muuttanut Siffan vanavedessä Seinäjoelle ja siirtynyt sen myötä luonnollisesti Sportin kannattajaksi.

Mites se on käsittämätön väite? Onko sulla selviä faktoja siitä, että KooKoo on tehnyt paremman tuloksen viime kaudelta ja lähtee myös tulevaan kauteen paremmista taloudellisista lähtökohdista kuin Sport (vaikka silläkin oli viime kaudella omat vaikeutensa)? Minulla on ainakin erilaiset tiedot.

Mutta humoristista tämä, että jos toista seuraa kehuu niin johan ollaan sen seuran fania. Olen pahoillani Putte, mutta kannatan edelleen KooKoota ja Ilvesta; niin kauan kun allekirjoittaneessa henki pihisee.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Se on minulle sivuseikka, mistä palkat pelaajille tulevat eli minkä yrityksen tai KooKoon budjetista ne maksetaan.

Juuri näin. Olen tästä tismalleen samaa mieltä Siffan kanssa. Otetaan tähän esimerkkinä kouvolalainen veikkausliigaseura MyPa. MyPan budjetti on suunnilleen saman suuruinen KooKoon kanssa, mutta MyPalla lipputulojen osuus tuloista on ainoastaan 7,5 %. Se on minulle yksi lysti maksaako Myllykoski Paper ensin rahat MyPalle, joka sitten maksaa palkkaa pelaajille vai maksaisiko Myllykoski Paper suoraan palkkaa pelaajille. Tämä näin karrikoidusti sanottuna. Tämä pätee kaikkiin urheiluseuroihin. Urheiluseurojen tulot koostuvat pääosin yhteistyökumppaneilta tulevasta rahavirrasta ja lipputuloista. Jos esim. Frimodigin firma palkkaisi Jaska Vilénin palvelukseensa ja samalla Vilen pelaa KooKoossa niin silloinhan Vilén sai palkkaa niin Frimodigin firmalta kuin KooKooltakin. Ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Onhan tässä nähty maailman sivu, että samalla kun pelaajia on palkattu on heille saatettu hankkia myös siviilityöpaikka, josta osa palkasta tulee.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Mites se on käsittämätön väite? Onko sulla selviä faktoja siitä, että KooKoo on tehnyt paremman tuloksen viime kaudelta ja lähtee myös tulevaan kauteen paremmista taloudellisista lähtökohdista kuin Sport (vaikka silläkin oli viime kaudella omat vaikeutensa)? Minulla on ainakin erilaiset tiedot.

Kerroit aikaisemmin, että Vaasassa on hommat hallussa paremmin kuin Kouvolassa. Eli tarkoititko tuolla lauseella ainoastaan viime kauden tilikauden tulosta? Sen verran tiedän, että Kouvolassa homma on siltä osin hallussa, kuten KooKoon rosteristakin voidaan päätellä. Sport-fanit ovat itse kertoneet täällä, että Sport oli viime kaudella yhden maalin päässä konkurssista ja yhden maalin päästä liigassa eli tuommoinen toimintako sinusta kertoo, että homma olisi hyvin hallussa?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Heh, ei yllättäisi yhtään. Kuten olen kirjoittanut: kiitos tiettyjen yritysten KooKoo-henkisyyden viime kausi pystyttiin pelastamaan vain vähän miinukselle. Ja kiitos näiden tahojen, meillä on varaa kasata tässä taloustilanteessa näinkin kova joukkue. Mutta jos nyt vielä urheilullinen menestys kiertää Kouvolan kaukaa niin sitten en tiedä mitä tapahtuu...

Palataanpa vielä tähän aiheeseen. Jos KooKoo saa yhteistyökumppaneilta rahoitusta toimintaansa niin sekö on naurunalainen asia? Jos taas Sport kerää Vaconilta ja kumppaneilta rahaa niin se taas on hienoa asia?

Sportin viime kauden kokonaisbudjetti oli 2.100.000 €
KooKoon viime kauden kokonaisbedjetti oli 1.100.000 €

Kun arvostelet sitä, että KooKoon kausi saatiin pelastettua vain yhteistyökumppaneiden rahoituksella niin eikö Sport sitten mielestäsi ole onnistunut keräämään rahaa yhteistyökumppaneilta? Uskallan olla asiasta eri mieltä.

Kun koko ajan tunnut arvostelevan ja vähättelevän KooKoon toimintaa niin kannattaisiko KooKoolle ottaa jokin muu vertailukohta mestiksestä kuin Sport vaikkapa Hokki tai Jukurit. Näihin vertailemalla voisit saada paremman kuvan asioista onko KooKoossa mitään tehty oikein tai onko toiminnassa menty eteenpäin.

KooKoon yleisömäärät on kehittyneet neljän viimeisen kauden aikana seuraavasti:

2005-2006 yleisöä keskimäärin 1097.
2006-2007 yleisöä keskimäärin 1155.
2007-2008 yleisöä keskimäärin 1312.
2008-2009 yleisöä keskimäärin 1730.

Koko 2000-luvun alun yleisömäärät pyörivät noin 1000 katsojan paikkeilla ja uskalla väittää, että tämän vuosi tuhannen alussa myös vapaalippuja jaettiin huomattavasti avokätisemmin kuin esim. viime kaudella.

Nostan kyllä hattua Frimodigin poppoolle. Mielestäni hommassa on menty eteenpäin. Katsojamäärät kasvaneet huomattavasti sekä myös budjetti kasvanut selvästi 2000-luvulla.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oikeastaan KooKoo on kasannut yllättävän hyvän joukkueen juuri Sportiin verrattuna. Viime kaudella Sportin kassaan kilahti paljon rahaa mestisfinaaleista ja liigakarsinnoista, mutta siitä huolimatta pelilliset lähtökohdat kauteen näyttävät melko tasaisilta.

Fordel kirjoitti:
Heh, ei yllättäisi yhtään. Kuten olen kirjoittanut: kiitos tiettyjen yritysten KooKoo-henkisyyden viime kausi pystyttiin pelastamaan vain vähän miinukselle. Ja kiitos näiden tahojen, meillä on varaa kasata tässä taloustilanteessa näinkin kova joukkue. Mutta jos nyt vielä urheilullinen menestys kiertää Kouvolan kaukaa niin sitten en tiedä mitä tapahtuu...
Varmasti näin. Sama koskee oletettavasti Sportia myös. Eikös siellä viime kaudellakin kerätty yrityksiltä rahaa jo kesken kauden?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Oikeastaan KooKoo on kasannut yllättävän hyvän joukkueen juuri Sportiin verrattuna. Viime kaudella Sportin kassaan kilahti paljon rahaa mestisfinaaleista ja liigakarsinnoista, mutta siitä huolimatta pelilliset lähtökohdat kauteen näyttävät melko tasaisilta.

Olen kyllä täysin samoilla linjoilla Isaskarin kanssa. Sportilla oli viime kaudella kaksinkertainen budjetti KooKoohon verrattuna ja uskoisin, että tällä kaudella tilanne lienee sen suhteen saman suuntainen. Silti KooKoo on onnistunut pienemmillä pelimerkeillä kokoamaan joukkueen, johon ainakin itse olen tyytyväinen.


Varmasti näin. Sama koskee oletettavasti Sportia myös. Eikös siellä viime kaudellakin kerätty yrityksiltä rahaa jo kesken kauden?

Käsittääkseni kerättiin ja samoin taidettiin tehdä Mikkelissäkin kauden päätyttyä. Eikö ole loppujen lopuksi ihan sama kerätäänkä yrityksltä rahaa ennen kauden alkua tai kauden aikana tai jopa kauden päätyttyä?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Mutta jos nyt vielä urheilullinen menestys kiertää Kouvolan kaukaa niin sitten en tiedä mitä tapahtuu...

Eikö tämä sitten päde Sportiin? Jos urheilullinen menestys kiertäisi Vaasan kaukaa tulevalla kaudella niin tuskinpa sielläkään voitaisiin kauden päätyttyä pahemmin henkseleitä paukuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös