Vaikeahan tästä asiasta on käydä keskustelua, jos kelpuutat valikoidusti asiaa koskevia aiheita tai vertailuja keskustelun tueksi. Kerroit aikaisemmin, että Sportilla on on homma paremmin hallussa kuin KooKoolla, mutta etkö siis tarkoittanutkaan tällä kyseisten seurojen talouden hoitoa? Kerroit aikaisemmin myös, että pelillisistä asioista ei ole tässä kyse. Jos tässä ei puhuta pelillisistä asioista eikä taloudellisista asioista niin tarkoitat ilmeisesti, että Sportilla on homma paremmin hallussa koskien joukkueen kokoamista?
Se, mistä tämä koko kuulustelu taas lähti, oli kun kirjoitin, että Sportilla tuntuisi olevan tällä hetkellä homma paremmin hallussa. Kyllä, homma oli hieman epämääräinen lausahdus, mutta olen sen jälkemmin tarkentanut koskevan taloutta. Että jos vähän jaksat lukea kirjoituksia niin se vastaus sieltä löytyy.
En mielestäni ole valikoiva jos puhun Sportin tämän hetkisestä tilanteesta enkä tätä asiaa selitellessäni halua puhua esimerkiksi Sportin taloudellisesta tilanteesta 200-luvulla (varsinkin kun olen niistä kritiikkini esittänyt) tai Jukureiden taloudellisesta tilanteesta. On vaikea keskustella, koska itse maaalaat niin lavealla pensselillä. Olen edelleen sitä mieltä, että Sportilla on paremma lähtökohdat tulevaan kauteen talouden puolelta, koska KooKoolla on taustalla miinusmerkkinen tulos, jota Sportilla ei taas taida olla. Lisäksi KooKoo ottaa minun tietojeni mukaan tulevalla kaudella enemmän riskiä kuin Sport, joten siksi siellä "homma on tällä hetkellä paremmin hallussa". En ole sinulta enkä muiltakaan saanut tähän tämän hetkiseen tilaan mitään sellaista faktaa, että minun tarvitsisi tuota käsitystä muuttaa. Ilmeisesti sinun mielestä KooKoon tilanne on yhtä hyvä tai parempi, mutta faktat tämän väitteen tueksi ovat vähissä.
Minulle et kyllä saa myytyä tuota ajatusta, sillä KooKoo on saanut kasattua paperille kovatasoisen joukkueen vaikka operoi huomattavasti pienemmällä budjetilla kuin Sport.
Kyllä, jos puhutaan pelkästään materiaalista niin olen samaa mieltä, että lähes tasoissa ollaan, mutta kun tästä ei nyt ollut kyse (kuten edellä selvensin). Makuasioita lähinnä kumman tyylisestä joukkueesta tykkää. Sportilla on omat vahvuudet sen joukkueen kasaamisessa ja KooKoolla omat. KooKoon kannattajana kannatan toki viimeiseen asti sitä.
En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on, jos kerrotaan, että Sportin ja Jukureiden taustajoukot ovat joutuneet kauden aikana pumppaamaan seuroihin lisää rahaa, kun juuri siitä asiasta syytit KooKoota.
En yhtään ihmettele, että et ymmärrä asioita, jos luet noin valikoivasti viestejä. Lueppas uudelleen mitä kirjoitin:
Jotain on mennyt aina pieleen jos ei pysytä budjetissa ja joudutaan pumppaamaan kesken kauden rahaa seuraan. No tämäkin on suht arkipäivää Mestiksessä eikä tästä ollut nyt kyse. Onneksi muutamat yritykset ovat hyvin KooKoo-henkisiä ja tämän takia eivät ole olleet niin tarkkoja noiden mennen kauden saataviensa suhteen. Toivottavasti kuitenkin sitä urheilullista menestystä tulee ensi kaudella niin päästään niistäkin eroon.
Mutta se tästä jauhamisesta, koska mulla ei ole suurta intressiä jauhaa täällä koko ajan jostain Sportin, Jukureiden tai Itä-Timorin talouden tilasta suhteessa KooKoon talouteen. Olen täällä kirjoittanut ne tiedot, jotka minulla on KooKoon tilasta ja sinä eikä kovin moni muukaan niitä osta. Turha siis jatkaa väittelyä, koska näkemyserot ja tiedot joukkueen tilasta ovat näin kaukana. Otan sitten osaa keskusteluun kun sinä tai joku muu tuo esille jotain selkeästi uutta koskien
KooKoon taloutta. Siihen asti itse suuntaan katseet tulevaan kauteen ja toivon sydämeni pohjasta nyt sitä urheilullista menestystä joukkueellemme.