KooKoo 2009-2010

  • 405 588
  • 1 564

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
KooKoon pelaajille on arvottu numerot. Jarno Kultanen saa nyt monivuotisen numeronsa #21, kun Petri Pyhäjärvi ei pelaa enää KooKoossa. Junnuista edustusjoukkueen rinkiin on nostettu tässä vaiheessa Sami Lavonen.

KooKoo 2008-2009

maalivahdit:
35 Antti Härmä
71 Mika Korhonen

puolustajat:
2 Toni Niemi
3 Kalle Hammar
4 Antti Sierman
6 Iikka Törnvall
7 Matti Hana
21 Jarno Kultanen
27 Juha Alastalo
44 Jaakko Lehtonen
87 Toni Kirén

hyökkääjät:
8 Eemeli Koskelainen
9 Iivo Hokkanen
11 Ville-Vesa Vainiola
12 Sami Lavonen
13 Mikko Liukkonen
16 Jaska Vilen
17 Mikko Mattila
19 Teemu Paakkarinen
24 Tatu Miettinen
39 Jiri Veistola
47 Matti Huilla
57 Ville-Matti Koponen
70 Kory Baker
79 Aapo Lampinen
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nuo numerot eivät ole kaikki kyllä paikkansa pitäviä. Mutta aika näyttää.
 

Fordél

Jäsen
Jos esim. Frimodigin firma palkkaisi Jaska Vilénin palvelukseensa ja samalla Vilen pelaa KooKoossa niin silloinhan Vilén sai palkkaa niin Frimodigin firmalta kuin KooKooltakin. Ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Onhan tässä nähty maailman sivu, että samalla kun pelaajia on palkattu on heille saatettu hankkia myös siviilityöpaikka, josta osa palkasta tulee.

Jep, kyse on siitä että kuinka paljon puheenjohtajamme joutuu laittamaan omasta pussista joukkueeseen. Kestävää toimintaa ei ole se, että pj:n firmasta pumpataan koko ajan kovia rahasummia joukkueeseen.

Kerroit aikaisemmin, että Vaasassa on hommat hallussa paremmin kuin Kouvolassa. Eli tarkoititko tuolla lauseella ainoastaan viime kauden tilikauden tulosta? Sen verran tiedän, että Kouvolassa homma on siltä osin hallussa, kuten KooKoon rosteristakin voidaan päätellä. Sport-fanit ovat itse kertoneet täällä, että Sport oli viime kaudella yhden maalin päässä konkurssista ja yhden maalin päästä liigassa eli tuommoinen toimintako sinusta kertoo, että homma olisi hyvin hallussa?

Jos KooKoossa tehtiin tappiota ja Vaasassa päästään vähintään nollatulokseen, kenties voitollekin sekä tämän lisäksi Sport saa tulevaksi kaudeksi kasaan suuremman budjetin kuin KooKoo niin eikö silloin Vaasassa ole talouden osalta paremmin homma hallussa? Pelilliset asiat ovat sitten juttu erikseen, mutta siitä ei ollut tässä kyse. Kyllä Vaasassakin ollaan virheitä tehty ja niistäkin olen kritiikkini antanut, mutta on meilläkin omat virheet tehty.

Käsittääkseni kerättiin ja samoin taidettiin tehdä Mikkelissäkin kauden päätyttyä. Eikö ole loppujen lopuksi ihan sama kerätäänkä yrityksltä rahaa ennen kauden alkua tai kauden aikana tai jopa kauden päätyttyä?

Jotain on mennyt aina pieleen jos ei pysytä budjetissa ja joudutaan pumppaamaan kesken kauden rahaa seuraan. No tämäkin on suht arkipäivää Mestiksessä eikä tästä ollut nyt kyse. Onneksi muutamat yritykset ovat hyvin KooKoo-henkisiä ja tämän takia eivät ole olleet niin tarkkoja noiden mennen kauden saataviensa suhteen. Toivottavasti kuitenkin sitä urheilullista menestystä tulee ensi kaudella niin päästään niistäkin eroon.

Eikö tämä sitten päde Sportiin? Jos urheilullinen menestys kiertäisi Vaasan kaukaa tulevalla kaudella niin tuskinpa sielläkään voitaisiin kauden päätyttyä pahemmin henkseleitä paukuttaa.

Pätee varmasti kaikkiin seuroihin (aivan itsestään selvä asia) ja en ole täysin perillä Sportin tilanteesta, mutta uskallan väittää, että KooKoolla olisi tuossa tapauksessa kriittisemmät paikat.

Mutta lopetaan vain näistä asioista jauhaminen, koska te ette näitä juttuja osta ja se on tullut selväksi jo aikoja sitten. Voidaan mun puolesta keskittyä tulevaan kauteen. Lupaan itsekin olla näistä asioista jatkossa hiljaa, koska olen jo kaiken tarvittavan sanonut.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuotas, pakko hieman vielä kysäistä ihan näin mielenkiinnosta Forkká, koska minulle ei vielä ole ihan täysin avautunut se, miten KooKoon olisi sinun mielestäsi pitänyt toimia kautta 2009-2010 ajatellen? Elän siinä käsityksessä, että pidät nyt kasattua joukkuetta ja yksittäisiä hankintoja varsin hyvinä, mutta toisaalta "saarnaat" tiukan taloudenpidon, pitkäjänteisyyden ja näiden käyköhän-tässä-vielä-kylmät-talousvisioiden sanomaa. Eli onko tämä satsaaminen nyt siis hyvä vai huono asia? Voi toki olla, että pointtisi on mennyt ohitse, kun kesällä näiden jutteluiden lukemiseen tulee välillä taukoja.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Jos KooKoossa tehtiin tappiota ja Vaasassa päästään vähintään nollatulokseen, kenties voitollekin sekä tämän lisäksi Sport saa tulevaksi kaudeksi kasaan suuremman budjetin kuin KooKoo niin eikö silloin Vaasassa ole talouden osalta paremmin homma hallussa? Pelilliset asiat ovat sitten juttu erikseen, mutta siitä ei ollut tässä kyse. Kyllä Vaasassakin ollaan virheitä tehty ja niistäkin olen kritiikkini antanut, mutta on meilläkin omat virheet tehty.


Täytyy myöntää, että olen Sportin tilanteen osalta täysin tiedoitusvälineiden ja tänne Jatkoaikaan kirjoittavien tietojen varassa, joten kukapa tietää vaikka siellä oltaisiin kääritty viime tilikaudelta 200.000 euron voitto. Mutta tässä puhutaan nyt kuitenkin yhdestä ainoasta tilikaudesta. Tiedoitusvälineistä olen muistaakseni lukenut, että Sportilla olisi kuitenkin pitkäaikaista velkaa 200.000 euroa, korjatkaa toki virheellinen olettamukseni, mikäli minulla on asiasta virheellistä tietoa. KooKoon tilanteesta olen kuullut, että KooKoo ei olisi ainakaan ottanut pitkäaikaista velkaa enää lainkaan 2000-luvulla ja vanhat velatkin on saatu maksettua kokonaisuudessaan pois jo keväällä 2006. Pelilliset asiat toki on juttu erikseen, mutta ei sitäkään toki voi kokonaan sivuttaa, koska pelillinen menestys heijastuu vääjäämättä myös seuran talouteen. Viime kaudella KooKoon pelillinen menestys ei ollut sitä mitä odotettiin, mutta vaikka KooKoo putosi pois pelistä jo puolivälierissä niin ei Kouvolassa ainakaan jouduttu vyötä kiristämään yhtä paljon kuin Mikkelissä. Mitä luulet mikä Sportin taloudellinen tilanne olisi ollut jos Sportin pelit olisivat päättyneet jo puolivälieriin. Veikkaisin, että tuskin nollatulokseen oltaisiin sielläkään siinä tapauksessa päästy.
 

Fordél

Jäsen
Täytyy myöntää, että olen Sportin tilanteen osalta täysin tiedoitusvälineiden ja tänne Jatkoaikaan kirjoittavien tietojen varassa, joten kukapa tietää vaikka siellä oltaisiin kääritty viime tilikaudelta 200.000 euron voitto. Mutta tässä puhutaan nyt kuitenkin yhdestä ainoasta tilikaudesta. Tiedoitusvälineistä olen muistaakseni lukenut, että Sportilla olisi kuitenkin pitkäaikaista velkaa 200.000 euroa, korjatkaa toki virheellinen olettamukseni, mikäli minulla on asiasta virheellistä tietoa. KooKoon tilanteesta olen kuullut, että KooKoo ei olisi ainakaan ottanut pitkäaikaista velkaa enää lainkaan 2000-luvulla ja vanhat velatkin on saatu maksettua kokonaisuudessaan pois jo keväällä 2006. Pelilliset asiat toki on juttu erikseen, mutta ei sitäkään toki voi kokonaan sivuttaa, koska pelillinen menestys heijastuu vääjäämättä myös seuran talouteen. Viime kaudella KooKoon pelillinen menestys ei ollut sitä mitä odotettiin, mutta vaikka KooKoo putosi pois pelistä jo puolivälierissä niin ei Kouvolassa ainakaan jouduttu vyötä kiristämään yhtä paljon kuin Mikkelissä. Mitä luulet mikä Sportin taloudellinen tilanne olisi ollut jos Sportin pelit olisivat päättyneet jo puolivälieriin. Veikkaisin, että tuskin nollatulokseen oltaisiin sielläkään siinä tapauksessa päästy.

Paljon tekstiä, mutta aika paljon aiheen vierestä. Voidaan täällä toki puhua Sportin taloudenpidosta 2000-luvulla tai Jukureista, mutta ehkä se ei ole viisasta tässä ketjussa, varsinkaan kun itse en ole siitä edes puhunut. Lopetan siis suosiolla tästä aiheesta keskustelun, koska koko ajan puhutaan aiheen vierestä ja tuodaan mitä ihmeellisempiä vertauksia mukaan. Palataan vaikka sitten kun on jotain oikeasti annettavaa tai jotain uutta tulee esille. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Tuotas, pakko hieman vielä kysäistä ihan näin mielenkiinnosta Forkká, koska minulle ei vielä ole ihan täysin avautunut se, miten KooKoon olisi sinun mielestäsi pitänyt toimia kautta 2009-2010 ajatellen? Elän siinä käsityksessä, että pidät nyt kasattua joukkuetta ja yksittäisiä hankintoja varsin hyvinä, mutta toisaalta "saarnaat" tiukan taloudenpidon, pitkäjänteisyyden ja näiden käyköhän-tässä-vielä-kylmät-talousvisioiden sanomaa. Eli onko tämä satsaaminen nyt siis hyvä vai huono asia? Voi toki olla, että pointtisi on mennyt ohitse, kun kesällä näiden jutteluiden lukemiseen tulee välillä taukoja.

Tässä on nyt sotkettu monta asiaa yhteen. Pidän ehdottomasti nykyisiä hankintoja hyvinä ja olen erittäin innostunut nykyisestä joukkueesta. Kuitenkin olen aina täällä korostanut, että pitkäjänteisyys ja toiminnan jatkuvuus ovat ne tärkeimmät seikat. Nämä seikat korostuvat tässä taloustilanteessa ja KooKoon viime kauteen peilatessa. Itse en siis olisi panostanut joukkueeseen näin paljoa enkä olisi ottanut tällaista riskia. Toivotaan kuitenkin, että Jouni tietää mitä täkee ja urheilullinen menestys on hyvää. Toivotaan myös, että yleisö palkitsee KooKoon panostukset.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itse en siis olisi panostanut joukkueeseen näin paljoa enkä olisi ottanut tällaista riskia.

Haluatko antaa ihan nimiä, joita et olisi hankkinut? Nyt mennään aika yleisellä tasolla kuitenkin.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Lopetan siis suosiolla tästä aiheesta keskustelun, koska koko ajan puhutaan aiheen vierestä ja tuodaan mitä ihmeellisempiä vertauksia mukaan.

Vaikeahan tästä asiasta on käydä keskustelua, jos kelpuutat valikoidusti asiaa koskevia aiheita tai vertailuja keskustelun tueksi. Kerroit aikaisemmin, että Sportilla on on homma paremmin hallussa kuin KooKoolla, mutta etkö siis tarkoittanutkaan tällä kyseisten seurojen talouden hoitoa? Kerroit aikaisemmin myös, että pelillisistä asioista ei ole tässä kyse. Jos tässä ei puhuta pelillisistä asioista eikä taloudellisista asioista niin tarkoitat ilmeisesti, että Sportilla on homma paremmin hallussa koskien joukkueen kokoamista? Minulle et kyllä saa myytyä tuota ajatusta, sillä KooKoo on saanut kasattua paperille kovatasoisen joukkueen vaikka operoi huomattavasti pienemmällä budjetilla kuin Sport. En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on, jos kerrotaan, että Sportin ja Jukureiden taustajoukot ovat joutuneet kauden aikana pumppaamaan seuroihin lisää rahaa, kun juuri siitä asiasta syytit KooKoota.
 

Fordél

Jäsen
Haluatko antaa ihan nimiä, joita et olisi hankkinut? Nyt mennään aika yleisellä tasolla kuitenkin.

En halua antaa, koska kuten sanoin, tässä sekoitetaan nyt asioita keskenään. Toisaalta olen lähestulkoon kokonaan tyytyväinen joukkueen kasaamiseen. Kyse on vain yleislinjauksesta, kuten siitä kuinka paljon otetaan riskiä, ja siksi kirjoitan asiasta yleisellä tasolla.
 

Fordél

Jäsen
Vaikeahan tästä asiasta on käydä keskustelua, jos kelpuutat valikoidusti asiaa koskevia aiheita tai vertailuja keskustelun tueksi. Kerroit aikaisemmin, että Sportilla on on homma paremmin hallussa kuin KooKoolla, mutta etkö siis tarkoittanutkaan tällä kyseisten seurojen talouden hoitoa? Kerroit aikaisemmin myös, että pelillisistä asioista ei ole tässä kyse. Jos tässä ei puhuta pelillisistä asioista eikä taloudellisista asioista niin tarkoitat ilmeisesti, että Sportilla on homma paremmin hallussa koskien joukkueen kokoamista?

Se, mistä tämä koko kuulustelu taas lähti, oli kun kirjoitin, että Sportilla tuntuisi olevan tällä hetkellä homma paremmin hallussa. Kyllä, homma oli hieman epämääräinen lausahdus, mutta olen sen jälkemmin tarkentanut koskevan taloutta. Että jos vähän jaksat lukea kirjoituksia niin se vastaus sieltä löytyy.

En mielestäni ole valikoiva jos puhun Sportin tämän hetkisestä tilanteesta enkä tätä asiaa selitellessäni halua puhua esimerkiksi Sportin taloudellisesta tilanteesta 200-luvulla (varsinkin kun olen niistä kritiikkini esittänyt) tai Jukureiden taloudellisesta tilanteesta. On vaikea keskustella, koska itse maaalaat niin lavealla pensselillä. Olen edelleen sitä mieltä, että Sportilla on paremma lähtökohdat tulevaan kauteen talouden puolelta, koska KooKoolla on taustalla miinusmerkkinen tulos, jota Sportilla ei taas taida olla. Lisäksi KooKoo ottaa minun tietojeni mukaan tulevalla kaudella enemmän riskiä kuin Sport, joten siksi siellä "homma on tällä hetkellä paremmin hallussa". En ole sinulta enkä muiltakaan saanut tähän tämän hetkiseen tilaan mitään sellaista faktaa, että minun tarvitsisi tuota käsitystä muuttaa. Ilmeisesti sinun mielestä KooKoon tilanne on yhtä hyvä tai parempi, mutta faktat tämän väitteen tueksi ovat vähissä.

Minulle et kyllä saa myytyä tuota ajatusta, sillä KooKoo on saanut kasattua paperille kovatasoisen joukkueen vaikka operoi huomattavasti pienemmällä budjetilla kuin Sport.

Kyllä, jos puhutaan pelkästään materiaalista niin olen samaa mieltä, että lähes tasoissa ollaan, mutta kun tästä ei nyt ollut kyse (kuten edellä selvensin). Makuasioita lähinnä kumman tyylisestä joukkueesta tykkää. Sportilla on omat vahvuudet sen joukkueen kasaamisessa ja KooKoolla omat. KooKoon kannattajana kannatan toki viimeiseen asti sitä.

En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on, jos kerrotaan, että Sportin ja Jukureiden taustajoukot ovat joutuneet kauden aikana pumppaamaan seuroihin lisää rahaa, kun juuri siitä asiasta syytit KooKoota.

En yhtään ihmettele, että et ymmärrä asioita, jos luet noin valikoivasti viestejä. Lueppas uudelleen mitä kirjoitin:

Jotain on mennyt aina pieleen jos ei pysytä budjetissa ja joudutaan pumppaamaan kesken kauden rahaa seuraan. No tämäkin on suht arkipäivää Mestiksessä eikä tästä ollut nyt kyse. Onneksi muutamat yritykset ovat hyvin KooKoo-henkisiä ja tämän takia eivät ole olleet niin tarkkoja noiden mennen kauden saataviensa suhteen. Toivottavasti kuitenkin sitä urheilullista menestystä tulee ensi kaudella niin päästään niistäkin eroon.

Mutta se tästä jauhamisesta, koska mulla ei ole suurta intressiä jauhaa täällä koko ajan jostain Sportin, Jukureiden tai Itä-Timorin talouden tilasta suhteessa KooKoon talouteen. Olen täällä kirjoittanut ne tiedot, jotka minulla on KooKoon tilasta ja sinä eikä kovin moni muukaan niitä osta. Turha siis jatkaa väittelyä, koska näkemyserot ja tiedot joukkueen tilasta ovat näin kaukana. Otan sitten osaa keskusteluun kun sinä tai joku muu tuo esille jotain selkeästi uutta koskien KooKoon taloutta. Siihen asti itse suuntaan katseet tulevaan kauteen ja toivon sydämeni pohjasta nyt sitä urheilullista menestystä joukkueellemme.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Toisaalta olen lähestulkoon kokonaan tyytyväinen joukkueen kasaamiseen.

Itsekin olen tyytyväinen joukkueen kasaamiseen. Todella hieno nippu saatu kasaan tässä taloustilanteessa. On myös selvää, että jos halutaan menestyä Mestiksessä, on satsauksia tehtävä ja jonkinlaisia riskejäkin otettava. Ilman riskinottoa on aika vaikea saavuttaa kärkisijoja Mestiksessä, saatika sitten taistella tulevaisuudessa tosissaan liigapaikasta. Se on osa urheilun maailmaa. Frimodigille ainakin rohkeudesta hatunnosto. Nyt vain täytyy toivoa pelillistä menestystä, joka taas houkuttelee paljon väkeä katsomoon.

Edit: toki riskeissäkin pitää aina olla järki mukana, mutta kun minulla ei ole sen kummempaa tietoa KooKoon talousluvuista, niin en lähde sen enempää arvuuttelemaan. Tyytyväisenä kannattajana tässä vain odottelen kauden alkua.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyse on vain yleislinjauksesta, kuten siitä kuinka paljon otetaan riskiä, ja siksi kirjoitan asiasta yleisellä tasolla.

Niin ainakin minä haluaisin KooKoon olevan enemmän luokkaa viime vuosien Jukurit, TuTo tai Hokki. Niissä oli jatkuvuutta ja huippuluokan valmentajat. Lisäksi joukkueet kasvattivat pelaajia vahvasti samaan aikaan kun menestyivät. En nyt puhu pelkästään omista kasvateista, mutta esimerkiksi Dufva nosti Jukureiden kautta monta pelaajaa liigaan. Oletettavasti talouskin pysyi näillä joukkueilla hyvin kontrollissa, vaikka lopulta liigapaikkaan ei kenenkään eväät riittäneetkään.

KooKoo taas menee vähän Sportin tavalla, josta ei oikein löydy pitkäjänteisyyttä. Ensi kauden joukkue on hyvä ja mielenkiintoinen, mutta jotain tässä toiminnassa on sellaista, mikä ei minuakaan ihan vielä vakuuta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itse en siis olisi panostanut joukkueeseen näin paljoa enkä olisi ottanut tällaista riskia.

Toisaalta olen lähestulkoon kokonaan tyytyväinen joukkueen kasaamiseen.

Ymmärrän kyllä tavallaan pointtisi tästä pitkäjänteisyydestä ja siitä mitä sillä haet, mutta itse kysyin nyt vain alkavasta kaudesta. Eli ymmärränkö nyt oikein, että:

a) Et itse olisi kasannut tällaista joukkuetta, vaan säästänyt palkkakuluissa.
b) Olet kuitenkin tyytyväinen joukkueenjohdon kasaamaan joukkueeseen.
c) Joukkueenjohto on ottanut liian suuren riskin kasatessaan joukkuetta.
 

Fordél

Jäsen
Eli ymmärränkö nyt oikein, että:

a) Et itse olisi kasannut tällaista joukkuetta, vaan säästänyt palkkakuluissa.
b) Olet kuitenkin tyytyväinen joukkueenjohdon kasaamaan joukkueeseen.
c) Joukkueenjohto on ottanut liian suuren riskin kasatessaan joukkuetta.

Ymmärrät täysin oikein. Sekoittaminen tapahtuu kun unohdetaan asioiden priorisointi. En kuitenkaan lähde valittamaan joukkueen kasaamisesta (poislukien omat nuoret pelaajat) ja toivon, että tämä riskinotto nyt kannattaa. Muuta tässä ei voi enää tehdä kun omat mielipiteet on täällä jo lauottu ja tähän joukkueeseen on nyt sitouduttu tässä taloudellisessa tilanteessa.

Itse olisin aikoja sitten panostanut enemmän junioritoimintaan, jonka myötä meillä olisi nyt enemmän omia nuoria pelaajia joukkueessa. En usko, että tämän panostuksen myötä meillä olisi ollut yhtään huonompaa urheilullista menestystä kuin mitä olemme saavuttaneet Kolekin aikana. Toisaalta meillä olisi ainakin vähemmän vaihtuvuutta vuodesta toiseen mitä tulee joukkueen runkoon. Ei tästäkään kuitenkaan sen enempää, koska kaikki tarvittava on sanottu eikä ajatuksiani ole juuri ostettu.

KooKoo taas menee vähän Sportin tavalla, josta ei oikein löydy pitkäjänteisyyttä. Ensi kauden joukkue on hyvä ja mielenkiintoinen, mutta jotain tässä toiminnassa on sellaista, mikä ei minuakaan ihan vielä vakuuta.

Juuri näin.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Niin ainakin minä haluaisin KooKoon olevan enemmän luokkaa viime vuosien Jukurit, TuTo tai Hokki. Niissä oli jatkuvuutta ja huippuluokan valmentajat. Lisäksi joukkueet kasvattivat pelaajia vahvasti samaan aikaan kun menestyivät. En nyt puhu pelkästään omista kasvateista, mutta esimerkiksi Dufva nosti Jukureiden kautta monta pelaajaa liigaan.

Dufvan aikana mestis oli kuitenkin puhtaasti farnisarja verrattuna tähän päivään nyt kun liiga on avattu. Monien joukkueiden satsaukset mm. KooKoon osalta oli minimaalisia verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Dufvan Jukurit tosiaan kasvatti paljon pelaajia liigaan, mutta nimenomaan muiden joukkueiden kuin Jukureiden lupaavia pelaajia. Sama tilanne oli oikeastaan Kajaanissakin, kun Hokkiin hankittiin lupaavia pelaajia mm. Lukosta ja Kärpistä. Ihan oikeastiko haluaisit KooKoon roolin olevan jatkossa tämmöinen, että tyydytään menestykseeen mestiksessä samalla kasvattaen pelaajia liigajoukkueelle, ilman vakavampaa nousuhalukkuutta? En nyt tiedä onko tuo Jukureiden tilannekaan kadehtimisen arvoinen. Joukkue tuntuu heikkenevän vuosi vuodelta ja tilanteen siellä kruunaa nyt ryhtiminen jo peräti SaiPan farmijoukkueeksi.
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vai että riskin on KooKoo ottanut kun on 200000€ halvemman joukkueen kasannut. Onhan se ajatus tuokin. Kannattais ottaa asioista selvää ennenkun kirjoittaa. No eiköhän KooKoo tuon budjetin julkaise sitten siellä Mestiksen avaus gaalassa, niin näätte mustaa valkoisella.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
KooKoo taas menee vähän Sportin tavalla, josta ei oikein löydy pitkäjänteisyyttä. Ensi kauden joukkue on hyvä ja mielenkiintoinen, mutta jotain tässä toiminnassa on sellaista, mikä ei minuakaan ihan vielä vakuuta.

Juuri näin.

Kertokaapa nyt viisaammat millä tavoin Jukureiden ja Hokin toiminnassa on enemmän pitkäjänteisyyttä kuin KooKoossa tai Sportissa? Ihan oikeastiko haluaisitte vaihtaa KooKoon nykyisen joukkueen päittäin vaikka Hokin tai Jukureiden joukkueeseen? Täytyy varmaan jossain vaiheessa paremmalla ajalla laskea ihan vertailun vuoksi kuinka paljon pelaajat ovat vaihtuneet viimeisen viiden vuoden aikana Jukureissa, Hokissa, KooKoossa tai Sportissa kun nyt niin ihailette tuota Hokin ja Jukureiden valitsemaa toimintalinjaa. Täytyy tässä vaiheessa myös muistuttaa, että ainakin Jukureiden viimeinen tilikausi meni lehtitietojen mukaan pahasti pakkaselle. Mutta hyvin Kymenlaaksolainen piirrehän on aina vähätellä omaa joukkuetta kuvitellen ruohon olevan vihreämpää aidan takana.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kannattais ottaa asioista selvää ennenkun kirjoittaa.

Ja sä tiedät sitten kaikesta kaiken ja omaat pääsyn KooKoon kirjanpitoon, erilaisiin taloudellisiin järjestelyihin ja suoraan johtoryhmään. Saanen muistuttaa, että myös herra itse on täällä suoltanut aikamoista tuubaa, näin olen tehnyt itsekin ja aika suuri osa käyttäjäkunnasta. Tämä on keskustelupalsta, täällä ei aina liiku absoluuttinen totuus, vaan täällä keskustellaan asioista erilaisista näkökulmista. Jos joku spekuloi sillä, että ottaako KooKoo riskejä tulevalla kaudella jne. Niin onko tämä jotenkin sinulta tai joltain muulta pois? Pitääkö tälläisen keskustelun syödä niin paljon, että pitää egoilla "sisäpiiritiedollaan" ja kikkailla allekirjoituksellaan 24/7? Ilmeisesti. Jos tämä kaikki saa sinulle paremman mielen ja tunteen siitä että olet saavuttanut jotain suurta, niin tämä sinulle suotakoon.

Itse olen Hescun viestin loppun linjoilla, eli itsekin olen vain kautta tyytyväisenä odottava fani. Hieno rosteri, kausi edessä ja kesää jäljellä - mitäpä tässä muuta tarvisikaan.

Keskustelu jatkukoon.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan oikeastiko haluaisit KooKoon roolin olevan jatkossa tämmöinen, että tyydytään menestykseeen mestiksessä samalla kasvattaen pelaajia liigajoukkueelle, ilman vakavampaa nousuhalukkuutta?

En, mutta haluaisin että suunta olisi sama kuin noilla kolmella joukkueella. Sillä erotuksella vaan, että se tie kuljettaisiin loppuun saakka. Nyt ainakin TuTolla ja Jukureilla olisi ollut lisäpanostuksella mahdollisuus tavoitella liigapaikkaa, mutta siihen ei organisaation eväät riittäneet. Pohja oli kuitenkin molemmilla kunnossa. KooKoolta puuttuu sitä pohjaa, mihin rakentaa. Sen verran kovaa on vaihtuvuus ollut pelaajistossa ja organisaatiossa. Valmentajana on Kolek, jonka pesti ei varmaankaan jatku enää kovin pitkään ja siinäkin tulee taas yksi iso muutos lisää.

Jukurit kasvatti liigaan pelaajia, mutta silti joukkueen runko säilyi kasassa paremmin kuin tämän hetken KooKoolla.

Putte kirjoitti:
En nyt tiedä onko tuo Jukureiden tilannekaan kadehtimisen arvoinen. Joukkue tuntuu heikkenevän vuosi vuodelta ja tilanteen siellä kruunaa nyt ryhtiminen jo peräti SaiPan farmijoukkueeksi.

En kirjoittanut tämän hetken Jukureista, TuTosta tai Hokista. Jukureilla tuli tilanne, jossa mestistä dominoinut mutta kunnon panostukseen(liiganousu) haluton organisaatio ei voinut mennä muuta kuin alaspäin. Lisäksi Dufvan kausi oli liian pitkä ja Dufva liian ainutlaatuinen valmentaja, jotta tuosta olisi hyvää jatkoa saatu aikaan.
 
Käsi sydämmelle! Kuinka moni teistä käyttää tätä: http://puppulausegeneraattori.fi/

Nimittäin ei jumalauta näistä teidän viesteistä enää ota tolkkua, kun teksti on käsittämätöntä jargonia, jossa pointti puuttuu totaalisesti. En tiedä mistä nyt kiistelette - eikä jaksa kiinnostaa, kun eihän se ole edes oleellista. Sen mitä olen selville saannut on se, että jotkut kirjottajat taitavat olla aika maanisdepressiivejä, kun kaikki asiat menee päin vittua saatana.

Käytännön täytyy turvautua tarkoituksenmukaisiin keinoihin, jos KooKoon taloudellinen tila yksinkertaistaa yleisesti sovittuja ja toimiviksi todettuja organisaatio- ja johtamismallin muodollisuuksia. Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että KooKoon taloudellinen tila pakottaa kohderyhmää huomioimaan yhä enemmän meitä haittaavia taakkoja.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Sen verran kovaa on vaihtuvuus ollut pelaajistossa ja organisaatiossa. Valmentajana on Kolek, jonka pesti ei varmaankaan jatku enää kovin pitkään ja siinäkin tulee taas yksi iso muutos lisää.

Täällä on muutaman kirjoittajan toimesta arvosteltu, että KooKoossa ei ole toiminnassaan tarpeeksi pitkäjänteisyyttä verrattuna Jukureihin, TuToon ja Hokkiin. Toisaalta kun kysyin lisäselvityksiä tähän asiaan selvisikin, että myös näiden seurojen taustaorganisaatiot eivät saa toiminnastaan puhtaita papereita. Lisäksi mielestäni on aika absurdia kertoa, että Jukureissa, TuTossa ja Hokissa olisi toiminnassaan enemmän pitkäjänteisyyttä kuin KooKoossa. Jos nyt sitten aletaan tarkastelemaan asiaa todella pitkältä aikaväliltä niin hommahan on juuri päinvastoin. I-divisioonaa/mestistä on pelattu vuodesta 1975 alkaen. Divarin/mestiksen maratontaulukon kärjessä tällä hetkellä on KooKoo, toisena on Sport, kolmantena TuTo, kahdeksantena Jukurit ja Hokki on kyseisessä tilastossa 17. Ei KooKoo ja Sport vahingossa ole tuon maratontaulukon kärjessä. Jos taas tarkastellaan vaihtuvuutta vaikka valmennuksen osalta, niin KooKoossa on vuodesta 2001 alkaen ollut ainoastaan kaksi päävalmentajaa eli Reijo Mansikka ja Vladimir Kolek. Jukureissa Risto Dufva toimi pitkään päävalmentajana, mutta sen jälkeen niin Reijo Ruotsalainen kuin Kari Makkonen ovat saaneet kenkää kyseisestä tehtävästä. Pelaajston osalta esim. tulevalle kaudelle vaihtuvuus on ollut enemmän kuin tervetullutta, jos toimintaa halutaan viedä eteenpäin vai olisitteko välttämättä halunneet, että oltaisiin jätetty Vilen, Vainiola ja Mattila hankkimatta ja tehty jatkosopimukset vaikka Poutaselle, Vilkmanille ja Pyhäjärvelle ihan sen takia, että toiminnanssa olisi enemmän pitkäjänteisyyttä ja jotta joukkueen vaihtuvuus jäisi mahdollisimman pieneksi?
 

Fordél

Jäsen
Vai että riskin on KooKoo ottanut kun on 200000€ halvemman joukkueen kasannut. Onhan se ajatus tuokin. Kannattais ottaa asioista selvää ennenkun kirjoittaa. No eiköhän KooKoo tuon budjetin julkaise sitten siellä Mestiksen avaus gaalassa, niin näätte mustaa valkoisella.

Eli KOOKOOBOY:n logiikka on, että jos kasataan 200.000€ halvempi joukkue, on se riskitöntä. Onhan se logiikka tuokin. Harmi vaan, että siinä jätetään kaikki taustamuuttujat ja muut kriteerit huomioimatta, mutta myönnän, että tuolla ajattelutavalla asiat ovat paljon helpompia käsittää. Lisäksi tuo 200.000 voi kyllä pitää paikkaansa, mutta asia on voitu tehdä myös niin, että tuo säästetty raha maksetaan KooKoon budjetin ohi. Näin tuo todellinen pelaajabudjetti ei sitten selviä talousarviosta. Itse veikkaan tätä vaihtoehtoa enkä jaksa uskoa, että joukkue on noin paljoa halvempi kuin viime kautinen, koska sen verran kovia nimiä on kiinnitetty. Tietysti toinen vaihtoehto voi olla se, että viime kaudella on pätäkkää tuhlattu aivan helvetisti, jota kautta taas ne viime kauden taloudelliset vaikeudet ovat syntyneet. No tähän en niinkään jaksa uskoa.

Jep, mutta nyt jäsen F. alkaa suuntaamaan katseita kohti tulevaa. Kohta alkaa harkkapelitkin ja erittäin suurella mielenkiinnolla lähden sinne katsomaan miltä KooKoon joukkue näyttää jäällä Kolekin piiskaamana. Paperilla se on suorastaan erinomainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös