Kokoomus

  • 1 506 786
  • 12 657

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö tämä sopisi paremmin Soinin suuhun, hänenhän nykytilanteessa pitää keksiä kannatuslukuja päästään.
Tuossahan se kannatusluku ei tainnut olla jutun pääpointti. Copyright tuohon pääideaan taitaa olla Stubbilla. Laitatko linkkiä Soinin keksittyihin kannatuslukuihin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ex-pääministeristä sivutoiminen yrittäjä - "ei haittaa eduskuntatyötä" - Talouselämä

Alex Stubb on ruvennut yrittäjäksi. Hän itse sanoo, että omat bisnekset eivät haittaa eduskuntatyötä, mutta kuitenkin hän on ollut poissa noin puolista eduskunnan syyskauden täysistunnoista. Ja syynä on aina "muu poissaolo". Yhtään puheenvuoroakaan Alex ei ole pitänyt syyskauden täysistunnoissa.

Jollakin tavalla haiskahtaa aika moraalittomalta, että käytännössä katsoen lyödään laimin eduskuntatyö ja keskitytään omiin bisneksiin, mutta samalla kuitenkin nostetaan täyttä palkkaa kansanedustajan tehtävän hoitamisesta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Alex Stubb on ruvennut yrittäjäksi. Hän itse sanoo, että omat bisnekset eivät haittaa eduskuntatyötä, mutta kuitenkin hän on ollut poissa noin puolista eduskunnan syyskauden täysistunnoista. Ja syynä on aina "muu poissaolo". Yhtään puheenvuoroakaan Alex ei ole pitänyt syyskauden täysistunnoissa.

Jollakin tavalla haiskahtaa aika moraalittomalta, että käytännössä katsoen lyödään laimin eduskuntatyö ja keskitytään omiin bisneksiin, mutta samalla kuitenkin nostetaan täyttä palkkaa kansanedustajan tehtävän hoitamisesta.

Yliopistoaikainen opettajani sai aikoinaan lähteä, koska luentoja peruuntui jatkuvasti henkilökohtaisista syistä. Syiksi paljastuivat opettajan omat liiketoimet.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ex-pääministeristä sivutoiminen yrittäjä - "ei haittaa eduskuntatyötä" - Talouselämä

Alex Stubb on ruvennut yrittäjäksi. Hän itse sanoo, että omat bisnekset eivät haittaa eduskuntatyötä, mutta kuitenkin hän on ollut poissa noin puolista eduskunnan syyskauden täysistunnoista. Ja syynä on aina "muu poissaolo". Yhtään puheenvuoroakaan Alex ei ole pitänyt syyskauden täysistunnoissa.

Jollakin tavalla haiskahtaa aika moraalittomalta, että käytännössä katsoen lyödään laimin eduskuntatyö ja keskitytään omiin bisneksiin, mutta samalla kuitenkin nostetaan täyttä palkkaa kansanedustajan tehtävän hoitamisesta.

Hyvin vasemmistolainen näkökulma, kun ei ole ollut täysistunnossa paikalla, ei hoida hommiaa. Missä välissä Erkki Tuomioja kirjoittaa kirjansa? Ja taisi väitellä tohtoriksikin ollessaan kansanedustaja, ettei vaan olisi lueskellut lähdemateriaalia eduskunnan täysistunnon aikan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyvin vasemmistolainen näkökulma, kun ei ole ollut täysistunnossa paikalla, ei hoida hommiaa. Missä välissä Erkki Tuomioja kirjoittaa kirjansa? Ja taisi väitellä tohtoriksikin ollessaan kansanedustaja, ettei vaan olisi lueskellut lähdemateriaalia eduskunnan täysistunnon aikan.

Minulla ei ole tietoa Erkki Tuomiojan oheisbisnesten vaikutuksista hänen eduskuntatyöhönsä. Jos joku pystyy osoittamaan hänen merkittävällä tavalla laiminlyöneen kansanedustajan tehtäviään noiden takia, niin kyse on ihan yhtä moraalittomasta toiminnasta kuin nyt Stubbilla.

Ja minusta on täysin ilmeistä, että kansanedustajan pääasiallinen työpaikka on eduskunta. Ja eduskunnassa ollessaan on kai aina se käytäntö, että edustaja käy painamassa sitä läsnäolonappia, vaikkei koko täysistuntoa salissa seuraisikaan. Se, että Stubb ei ole ollut fyysisesti paikalla eduskunnassa kuin puolet täysistuntopäivistä, on todella kummallista, kun yhtäkään poissaoloa hän ei ole edes vaivautunut kunnolla selittämään.

Sinällään on myös melko kaksinaamaista, että Stubb oli itse valtiovarainministerinä puoltamassa jotain muutaman minuutin päivittäistä lisäystä palkansaajien työaikaan, mutta nyt itse hoitaa omaa työtään tuollaisella suurpiirteydellä. Leipäpappimeininkiä jos mikä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Sinällään on myös melko kaksinaamaista, että Stubb oli itse valtiovarainministerinä puoltamassa jotain muutaman minuutin päivittäistä lisäystä palkansaajien työaikaan, mutta nyt itse hoitaa omaa työtään tuollaisella suurpiirteydellä. Leipäpappimeininkiä jos mikä.

Sinulla ei näköjään ole minkään näköistä käsitystä kansanedustajan työstä. Pääasia, että käy painamassa sitä nappia, näin toimii vasemmisto.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinulla ei näköjään ole minkään näköistä käsitystä kansanedustajan työstä
Eduskunnan ulkoasiain valiokunta seurasi USA:n presidentin vaaleja paikanpäällä.. Ai niin, Stubbin Aleksi ei jaksanut lähteä mukaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eduskunnan ulkoasiain valiokunta seurasi USA:n presidentin vaaleja paikanpäällä.. Ai niin, Stubbin Aleksi ei jaksanut lähteä mukaan.

Stubbin motivaatio kansanedustajan työtä kohtaan on varmasti kohtuu matala ministeriuran päätöksen jälkeen. Häntä voi varmasti moittia huonosta työmoraalista, mutta jos perusteena on eduskunnan täysistuntojen väliin jättäminen, ollaan hakoteillä. Kansanedustajan työ on mielestäni muutakin kuin napin painamista ryhmäkurin mukaan. @erku nyt vaan löysi kokoomuslaista koskevan uutisen ja päätti tulla moralisoimaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kansanedustajan työ on mielestäni muutakin kuin napin painamista ryhmäkurin mukaan
Tätä en mitenkään kyseenalaista, mutta mitä mahtaa olla se eduskuntatyö mikä Alexia nappaa?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tätä en mitenkään kyseenalaista, mutta mitä mahtaa olla se eduskuntatyö mikä Alexia nappaa?

Nolla puheenvuoroa, nolla lakialoitetta, nolla kirjallista kysymystä. Noin puolet täysistunnoista poissa. Tässä ovat ne julkiset tiedot, jotka ovat saatavissa Stubbin eduskuntatyöstä tältä syksyltä. Kenties Alex on sitten ollut aktiivinen ulkoasiainvaliokunnassa. Harmi kun poissaolotilastoja ei ole vielä päivitetty tältä syksyltä tuon valiokunnan osalta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Stubbin motivaatio kansanedustajan työtä kohtaan on varmasti kohtuu matala ministeriuran päätöksen jälkeen. Häntä voi varmasti moittia huonosta työmoraalista, mutta jos perusteena on eduskunnan täysistuntojen väliin jättäminen, ollaan hakoteillä. Kansanedustajan työ on mielestäni muutakin kuin napin painamista ryhmäkurin mukaan. @erku nyt vaan löysi kokoomuslaista koskevan uutisen ja päätti tulla moralisoimaan.

Tuskin kukaan on yllättänyt, että Stubbia kiinnostaa enemmän oma ura kuin puolue. Nykyisellä toiminnallaan kultapoika näyttää asenteensa suomalaista parlamentarismia ja oman puolueen eduskuntavaaleissa valitsematta jääneille.

Vaikea sanoa, mutta uskoisin että tämä on tällä erää hänen viimeinen vaalikausi kansanedustajana. Siirtynee kansainvälisiin työtehtäviin.

No jos näin on, niin kyllähän sitä sitten kehtaa olla töistä pois ja keskittyä muihin juttuihin.

Noin puolet täysistunnoista poissa.

Ehkä syy on siinä, että Rolexander on tänä syksynä joutunut ensimmäistä kertaa käyttämään työmatkoihinsa jotain muuta kuin ministeri-Audin takapenkkiä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators

Yrittäjät ja yrittäjyys on vituttanut Suomen vasemmistoa vuodesta 1917 asti, jopa siinä määrin että yrittäjiä ammuttiin kuoliaaksi. Nykyään teilataan vain sanalla. Tai siis yritetään teilata, paukut vaan ei riitä.

Minulla ei ole tietoa Erkki Tuomiojan oheisbisnesten vaikutuksista hänen eduskuntatyöhönsä.

Mitä tietoa sinulla on Stubbin "oheisbisneksien" vaikutuksista hän eduskuntatyöhönsä vai huuteletko taas kerran tuuleen?

Eduskunnan ulkoasiain valiokunta seurasi USA:n presidentin vaaleja paikanpäällä.. Ai niin, Stubbin Aleksi ei jaksanut lähteä mukaan.

Kerrotko itse ihan omin sanoin mitä hyötyä oli siitä että ulkoasiainvaliokunnan jäsenet seurasi USA:n vaaleja paikanpäällä? Stubbin paikallaoloa suurempi kysymys on se että mitä vittua nämä meidän kansanedustajat matkustelevat ulkomaille seuraamaan vaaleja kun tulokset näkee netissä ja telkkarissa? Taas yksi esimerkki verorahojen haaskauksesta johon puhemies Niinistö puuttui aikoinaan ja jota yhteiskunnan loiset eduskunnan vasemmalla puolella protestoivat.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrotko itse ihan omin sanoin mitä hyötyä oli siitä että ulkoasiainvaliokunnan jäsenet seurasi USA:n vaaleja paikanpäällä?
Kysy ennemmin joltain valiokunnan jäseneltä, eihän tuohon voi vastata kukaan joka ei tiedä tarkasti mitä kyseisen viikon ohjelmaan kuului. Mutta se että sinulla on vahva mielipide asiasta vaikkei mitään tietoa ei sinänsä yllätä, koska sehän on ihan normaalia daespoilua.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitä tietoa sinulla on Stubbin "oheisbisneksien" vaikutuksista hän eduskuntatyöhönsä vai huuteletko taas kerran tuuleen?

Ei varsinaisesti tietoa, mutta jatkuvat "muut poissaolot" eduskuntayöstä kielivät siitä, että oheisbisnekset estävät hoitamasta häntä leipätyötään. Toki minua ei yllätä, että sinun ja TosiFanin kaltaiset kokoomuspolitrukit eivät voi myöntää sellaista, mikä näyttää ilmiselvältä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Stubb voisi kyllä lopettaa eduskuntatyönsä ja siirtyä johonkin muuhun virkaan jos semmoinen on jo olemassakin. Voisi vähän näyttää selkärankaa. Noh Stubbia tuskin enää kiinnostaa yleinen mielipide tai rivikansanedustajan hommat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei varsinaisesti tietoa, mutta jatkuvat "muut poissaolot" eduskuntayöstä kielivät siitä, että oheisbisnekset estävät hoitamasta häntä leipätyötään. Toki minua ei yllätä, että sinun ja TosiFanin kaltaiset kokoomuspolitrukit eivät voi myöntää sellaista, mikä näyttää ilmiselvältä.

Käsittääkseni olen hyvin selkeästi myöntänyt tapahtuneen, et vaan kiihkoltasi malta lukea vastapuolen viestejä. Tartuin vain sinun tekopyhyyteesi, kun innoissasi tulit linkittämään Stubbin poissaoloja. Kansanedustajan työtä voi tehdä monella tavalla, täysistunto ei ole välttämättä se oleellisin foorumi. Joku panostaa valiokuntatyöhön, toinen toimii kansainvälisillä areenoilla ja joku taas omassa vaalipiirissä. Edelleenkään en puolustele Stubbin poissaoloja, hän on ollut paljon poissa täysistunnoista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toki minua ei yllätä, että sinun ja TosiFanin kaltaiset kokoomuspolitrukit eivät voi myöntää sellaista, mikä näyttää ilmiselvältä.
"Näin ne asiat koetaan"
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Käsittääkseni olen hyvin selkeästi myöntänyt tapahtuneen, et vaan kiihkoltasi malta lukea vastapuolen viestejä. Tartuin vain sinun tekopyhyyteesi, kun innoissasi tulit linkittämään Stubbin poissaoloja. Kansanedustajan työtä voi tehdä monella tavalla, täysistunto ei ole välttämättä se oleellisin foorumi. Joku panostaa valiokuntatyöhön, toinen toimii kansainvälisillä areenoilla ja joku taas omassa vaalipiirissä. Edelleenkään en puolustele Stubbin poissaoloja, hän on ollut paljon poissa täysistunnoista.

Minä en innoissani tullut linkittämään hänen poissaoloja, vaan tulin linkittämään uutisen, jossa kerrottiin hänen ryhtyneen yrittäjäksi kansanedustajan tehtävän lisäksi. Viestissäni kerroin kyllä poissaoloista, mutta sitä uutista en linkannut. Eli tarkkuutta nyt arvon TosiFani.

Kansanedustajan työtä voi tehdä tosiaan monella tavalla, mutta oikein mikään ei viittaa siihen, että Stubbia kiinnostaisi mikään varsinaisesti kansanedustajalle kuuluva. Poiketen monista muista rivikansanedustajista hän kuuluu vain yhteen valiokuntaan ja senkin osalta heavy kertoi jo sangen oleellisen tiedon eli Alexia ei kiinnostanut lähteä edes valiokunnan matkalle jenkkeihin.

Se on sinällään totta, että Alex toimii kansainvälisillä areenoilla, mutta henkilökohtaisten puheiden tai lehtikirjoitusten tekeminen ja niistä laskuttaminen oman firman nimiin ei ole mitään kansan edustamista, vaan omien bisnesten hoitamista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Se on sinällään totta, että Alex toimii kansainvälisillä areenoilla, mutta henkilökohtaisten puheiden tai lehtikirjoitusten tekeminen ja niistä laskuttaminen oman firman nimiin ei ole mitään kansan edustamista, vaan omien bisnesten hoitamista.

Mitä jos Stubb tekee molempia, bisnestä ja kansanedustajan hommia, vähän niin kuin Tuomioja kirjoittelee kirjoja ja Alatalo kiertää pubeissa laulamassa? Pitää puheen, laskuttaa siitä ja sen lisäksi hoitaa kansainvälisiä suhteita.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Stubb voisi kyllä lopettaa eduskuntatyönsä ja siirtyä johonkin muuhun virkaan jos semmoinen on jo olemassakin. Voisi vähän näyttää selkärankaa. Noh Stubbia tuskin enää kiinnostaa yleinen mielipide tai rivikansanedustajan hommat.

Eduskunnasta ei niin vain siirrytä johonkin virkaan. Säännökset lähtevät meillä siitä, että eduskuntatyöstä vapauttamiselle jonkun toisen duunin tieltä pitää olla painavat perusteet. Esim. Mikael Jungner ja Lasse Männistö päätyivät istumaan eduskunnassa kautensa loppuun kun yrittivät selvitellä onko eroaminen mahdollista. Toisaalta Carl Haglundille sitten myönnettiin ero.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kysy ennemmin joltain valiokunnan jäseneltä, eihän tuohon voi vastata kukaan joka ei tiedä tarkasti mitä kyseisen viikon ohjelmaan kuului. Mutta se että sinulla on vahva mielipide asiasta vaikkei mitään tietoa ei sinänsä yllätä, koska sehän on ihan normaalia daespoilua.

Ei, minä kysyin sinulta. Sinulle näyttää olevan jotenkin äärimmäisen tärkeätä että ulkoasiainvaliokunnan jäsenet ovat paikan päällä katsomassa vaaleja ja tuomitset ne jäsenet jotka eivät paikalle lähteneet.

Tai sitten voit olla ihan hiljaa, valehdella tai heilutella käsiä koska senhän sinä osaat, se on jo todistettu monessa ketjussa.

Ei varsinaisesti tietoa, mutta jatkuvat "muut poissaolot" eduskuntayöstä kielivät siitä, että oheisbisnekset estävät hoitamasta häntä leipätyötään. Toki minua ei yllätä, että sinun ja TosiFanin kaltaiset kokoomuspolitrukit eivät voi myöntää sellaista, mikä näyttää ilmiselvältä.

Ei varsinaisesti tietoa. Voisit vaihtaa tämän nimimerkiksesi koska sen parempaa kuvausta ei varmasti löydy sinulle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinulle näyttää olevan jotenkin äärimmäisen tärkeätä että ulkoasiainvaliokunnan jäsenet ovat paikan päällä katsomassa vaaleja ja tuomitset ne jäsenet jotka eivät paikalle lähteneet.
Laitatko linkin sinne missä olen tuominnut? Tai missä näkyy että koko asia olisi minusta "äärimmäisen tärkeätä"...

Ettei muut lukijat pakahdu henkeä pidätellessään tulevan viikon aikana, paljastan heille etten ole ketään tuominnut saari sitten asian olevan jotenkin tärkeä, tämähän on taas kerran daespoon harhakuvitelmia, joita siellä foliohatun alla syntyy kun vihervassarien salaliitot pelottavat.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Laitatko linkin sinne missä olen tuominnut? Tai missä näkyy että koko asia olisi minusta "äärimmäisen tärkeätä"...

Ettei muut lukijat pakahdu henkeä pidätellessään tulevan viikon aikana, paljastan heille etten ole ketään tuominnut saari sitten asian olevan jotenkin tärkeä, tämähän on taas kerran daespoon harhakuvitelmia, joita siellä foliohatun alla syntyy kun vihervassarien salaliitot pelottavat.

Ymmärrän ettet halua vastata kysymykseeni, ei ole ensimmäinen kerta kun juokset karkuun.. Kokeillaan toista kysymystä, miksi mainitsit asian jos sillä ei ole sinulle suurta merkitystä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös