Hyvin vasemmistolainen näkökulma, kun ei ole ollut täysistunnossa paikalla, ei hoida hommiaa. Missä välissä Erkki Tuomioja kirjoittaa kirjansa? Ja taisi väitellä tohtoriksikin ollessaan kansanedustaja, ettei vaan olisi lueskellut lähdemateriaalia eduskunnan täysistunnon aikan.
Minulla ei ole tietoa Erkki Tuomiojan oheisbisnesten vaikutuksista hänen eduskuntatyöhönsä. Jos joku pystyy osoittamaan hänen merkittävällä tavalla laiminlyöneen kansanedustajan tehtäviään noiden takia, niin kyse on ihan yhtä moraalittomasta toiminnasta kuin nyt Stubbilla.
Ja minusta on täysin ilmeistä, että kansanedustajan pääasiallinen työpaikka on eduskunta. Ja eduskunnassa ollessaan on kai aina se käytäntö, että edustaja käy painamassa sitä läsnäolonappia, vaikkei koko täysistuntoa salissa seuraisikaan. Se, että Stubb ei ole ollut fyysisesti paikalla eduskunnassa kuin puolet täysistuntopäivistä, on todella kummallista, kun yhtäkään poissaoloa hän ei ole edes vaivautunut kunnolla selittämään.
Sinällään on myös melko kaksinaamaista, että Stubb oli itse valtiovarainministerinä puoltamassa jotain muutaman minuutin päivittäistä lisäystä palkansaajien työaikaan, mutta nyt itse hoitaa omaa työtään tuollaisella suurpiirteydellä. Leipäpappimeininkiä jos mikä.