Kokoomus

  • 1 518 260
  • 12 682

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Stubbin aika on toivottavasti pian ohitse, mutta Harkimo ei ole ratkaisu. Peräänkuulutan Harkimon jaksamista ja osin myös komptenssia potentiaalista pääministerin pestiä ajatellen. Vaikea kuvitella Harkimoa kiertämässä maakunnissa "kuuntelemassa kenttää".

Toivottavasti Vapaavuori pelastaa koko puolueen.

No eikös meillä ole jo se suuri muutös käynnissä, kun pääministerinä on insinööritoimitusjohtaja ja miljonääri Juha Sipilä? Ainakaan itse en ole kovin vakuuttunut tästä muutoksesta. Osmo Soininvaara totesi jo ajat sitten, että yritysmaailman huipulta politiikkaan siirtyneiden näytöt useimmiten jäävät surkeiksi. Case Sipilä vain vahvistaa Oden näkemyksen oikeellisuutta.

Jos Sipilä saa Kepun maakuntamallin läpi, niin kysehän on kepulle historiallisesta koijauksesta ja Sipilä onnistuisi toteuttamaan kepun pitkäaikaisen haaveen. Ei siinä, että itse tätä toivoisin, mutta ihan menestyksekästä toimintaa.

Hjalliksella on käsittääkseni ollut korkea elintaso koko ikänsä. Voineekin siis sanoa, että hän oli jo pikkulapsena helvetin taitava raha-asioissa, sillä lelut oli aina vimpan päälle ja vaatteet vähän parempaa seppälää.

Ei kai tämä sinua haittaa, kun olet itsekin tätä nykyä kosmopoliitti maailmanmatkaaja ja kierrät ympäri planeettaa mm. Globaalisti merkittävissä urheilutapahtumissa. Kyllä sullakin siellä pussinpohjalla löytyy.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Näitä Hjalliksen bisneksia voit kaivella itse. Mulla ei ole niistä muuta tietoa kuin se, että hyvinpä Hjallis on onnistunut rahaa itselleen tekemään. Jonkinlainen mittari onnistumisesta sekin. Mutta ei toki tällä palstalla.

Kuten aikaisemmin jo todettiin, on Hjallis lähtöisin varakkaasta taustasta, mikä helpottaa ottamaan riskejä liike-elämässä. Mikään ryysyistä Armaniin ei Hjalliksen tarina todellakaan ole. Hjallis on toki onnistunut, mutta esimerkiksi vielä tyhmempi Vesa Keskinen on menestynyt vielä paremmin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kuten aikaisemmin jo todettiin, on Hjallis lähtöisin varakkaasta taustasta, mikä helpottaa ottamaan riskejä liike-elämässä. Mikään ryysyistä Armaniin ei Hjalliksen tarina todellakaan ole. Hjallis on toki onnistunut, mutta esimerkiksi vielä tyhmempi Vesa Keskinen on menestynyt vielä paremmin.
Onko? Mä luulin, että sen faija oli Tuntemattomassa kuvaajana. Toki se ei tarkoita, etteikö olisi syntynyt kultalusikka suussa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kuten aikaisemmin jo todettiin, on Hjallis lähtöisin varakkaasta taustasta, mikä helpottaa ottamaan riskejä liike-elämässä. Mikään ryysyistä Armaniin ei Hjalliksen tarina todellakaan ole. Hjallis on toki onnistunut, mutta esimerkiksi vielä tyhmempi Vesa Keskinen on menestynyt vielä paremmin.

Vesa Keskinen on varakkaasta suvusta myöskin, Tuurin kauppa oli jo iso ennen Vesaa. Huono esimerkki, toki ilmeisesti valitsit tämän vain surkean tölväisy-yrityksen takia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vesa Keskinen on varakkaasta suvusta myöskin, Tuurin kauppa oli jo iso ennen Vesaa. Huono esimerkki, toki ilmeisesti valitsit tämän vain surkean tölväisy-yrityksen takia.

Oliko? Minä olen ollut siinä uskossa, ettei se ollut kuin Töysän suurin kyläkauppa. Se, että tulkitsit tämän tölväisy-yritykseksi, kertoo vain surullisen faktan siitä, millä asenteella sinä täällä viestejä luet. On varmasti erittäin ahdistavaa olla sinä, mutta koita jaksaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oliko? Minä olen ollut siinä uskossa, ettei se ollut kuin Töysän suurin kyläkauppa. Se, että tulkitsit tämän tölväisy-yritykseksi, kertoo vain surullisen faktan siitä, millä asenteella sinä täällä viestejä luet. On varmasti erittäin ahdistavaa olla sinä, mutta koita jaksaa.

Se oli iso jo ennen Vesaa mutta tämä on kasvattanut putiikin todella isoksi. Eli ei ole todellakaan lähtenyt mistään köyhistä oloista vaan jatkoi isänsä ja isoisänsä duunia.

Jos sinä kirjoitat että Vesa Keskinen on jopa Hjallista tyhmempi tjsp. niin onhan se nyt päivän selvää että yrität tölviä Harkimoa, se että yrität jotain päinvastaista lässyttää kertoo sinun asenteistasi kaiken tarvittavan.
 

Anzi

Jäsen
Olikohan se Ben Z tämän ketjun otsikon puolueesta joka joskus muinoin puhui siitä, että poliitikkojen palkkoja pitäisi nostaa. Ben Z (tai kuka olikin) sanoi, että toki poliitikkojen palkat olivat tuolloin hyviä ns. perustuloiseen nähden. Mutta Benin (tai jonkun muun, kuka olikin) suurin huoli oli se, että todelliset kyvyt eivät enää politiikkaan lähde, kun poliitikon tulotaso ei ole houkutteleva.

Täytyy sanoa, että Ben tai kuka olikin, oli tosiaan oikeassa. Todelliset kyvyt ja bisneskuhat tuskin poliitikkoina istuvat sekuntiakaan, kun parempi toimeentulo tulee muualta. Ja tätä nykymenoa kun katselee, niin...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ketjussa useampi on kettuilut mulle kun en ymmärrä, että Hjallis on saanut kaiken valmiina jne. No, ainakin @Daespoo ja @PeteX ovat asiaa eri tavoin avanneet. Sen verran tuosta, että päinvastoin kun moni muu ketjussa, olen Hjalliksen kanssa asioista jutellut ja aikanaan tehnyt juttuja kun hän Jokereihin tuli. Suvun osakkeet ja omistukset Hjalliksen äidin puolelta sekä Kummolan luotto mahdollistivat Hjallikselle riittävät taloudellliset resurssit alkuun. Hackman toimi myös Jokerien yhtenä pääsponsorina muutaman vuoden.

Pointti on kuitenkin muualla. Luettelin Hjalliksen vikoja mitä itse olen huomannut tai kuullut. Toisin sanoen, en nyt Hjallista ole mihinkään ajamassa. Nostin ainoastaan esille sen, kuinka huonosti Kokoomuksen puheenjohtajat ja johto ylipäätään on Suomen asioita ajanut. Oletan että yksi syy on mainitsemani: yliopistosta puolueeseen - puolueesta kansanedustajaksi - kansanedustajasta ministeriksi - ministeristä palkkiovirkaan. Suunnilleen noin se on mennyt ja menee muissakin puolueissa.

Ehkä juuri siksi porvarienemmistöisessä Suomessa ja aiemmissa hallituksissa ei ole edes tiedetty, miten taloudellisesti vaikessa tilanteessa Suomi on ja mitä vaatisi tilanteen korjaaminen. Nyt on vuosi taas istuttu ja edelleen tasan sama käsittämätön tilanne: muutama ay-jäärä pyörittää hallitusta lähes miten tahtoo eikä mitään todellista synny. Silti nämä kataiset, itälät, stubbit ja vapaavuoret istuvat tai ovat aiemmin istuneet ihan rauhassa tekemättä yhtään mitään. Paitsi hoitaneet sen palkkioviran itselleen.

Tällaiseen kaipaan välitöntä muutosta. Että Kokoomus ottaisi tilanteen tosissaan ja lähtisi sitä muuttamaan ja muuttaisi Suomen kohti samanlaista demokratiaa ja työpaikkatason vaikutusmahdollisuuksia kuin vaikkapa Ruotsissa on ollut jo pitkään. En enää usko, että ns. politiikan sisäpiiri saa mitään muuta aikaan Kokoomuksessakaan kuin palkkiovirat itselleen EU:sta tai sen liepeiltä.

Suomi tarvitsee niin ison ja radikaalin remontin, että harva edes tajuaa. Muussa tapauksessa talous sukeltaa vuosiksi tai jopa vuosikymmeniksi. Vaikka Hjallis on monessa asiassa rajoittunut, taitaapa hän olla ainoa nimeltä mainittu puheenjohtajakandi, joka tästä jotain oikeasti ymmärtää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Täytyy sanoa, että Ben tai kuka olikin, oli tosiaan oikeassa. Todelliset kyvyt ja bisneskuhat tuskin poliitikkoina istuvat sekuntiakaan, kun parempi toimeentulo tulee muualta. Ja tätä nykymenoa kun katselee, niin...

Mutta toisaalta kansanedustajan palkka on niin hyvä, että se houkuttelee ehdokkaiksi kikeelomaita, ristoautioita, janitoivoloita, sinuhewallinheimoja, sarimultaloita, mariaguzeninoja ynnä muita. Vai kuvitteleeko Ben Z palkankorotuksilla olevan vaikutusta siihen, että suomalaiset alkaisivat äänestää kyvykkäämpiä edustajia valtaan.
 

Anzi

Jäsen
Mutta toisaalta kansanedustajan palkka on niin hyvä, että se houkuttelee ehdokkaiksi kikeelomaita, ristoautioita, janitoivoloita, sinuhewallinheimoja, sarimultaloita, mariaguzeninoja ynnä muita. Vai kuvitteleeko Ben Z palkankorotuksilla olevan vaikutusta siihen, että suomalaiset alkaisivat äänestää kyvykkäämpiä edustajia valtaan.

Nii-in, mainittujen lisäksi myös mietoja, kummoloita ja jalliksia jne.jne., urheilun suoman media-ajan kautta kansantietoisuuteen tulleita yhden asian ihmeitä, ei todellisia monialaisia kykyjä. Todelliset kyvythän tekee, eikä paistattele julkisuudessa. Toki julkisuudessa on sitten jo ns. megakykyjä, mutta niitä ei esim. Suomesta löydy.

Vahinko on jo päässyt tapahtumaan. Jos tämä poliitikkojen tasosta huolestunut oli Ben Z, niin hänellä oli myös tuolloin uskottavuus mennyt paljolti liian hömppäjulkisuuden takia. Nyt Benissä toki on jo uskottavuutta taas. Mutta siis osaltaan vanhat poliitikot itse ovat luoneet tämän "mediapoliitikkouden", kun työntyivät silloin milloin mihinkin pellekisailuihin.
 

Byvajet

Jäsen
Pätevimpiä politiikkaan lienevät tutkijat, joilla on eväät hahmottaa syy- ja seuraussuhteita. Tutkijoiden palkat lienevät keskimäärin huonompia kuin kansanedustajien.

Vai kuinka poliitikon pätevyys mitataan?
 

Byvajet

Jäsen
Tätä asiaa pitänee kysyä lobbareilta.

Arvoja ei voi asettaa järjestykseen. Arvot ovat mitä ovat. Sen sijaan eri ihmisillä on erilainen mahdollisuus ymmärtää, kuinka tehdyt valinnat vaikuttavat arvojen toteutumiseen. Tämän vuoksi tutkijat ovat parhaita poliitikkoja. Eikö se näin mene?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Arvoja ei voi asettaa järjestykseen. Arvot ovat mitä ovat. Sen sijaan eri ihmisillä on erilainen mahdollisuus ymmärtää, kuinka tehdyt valinnat vaikuttavat arvojen toteutumiseen. Tämän vuoksi tutkijat ovat parhaita poliitikkoja. Eikö se näin mene?

Tutkijat menevät hukkaan, jos he istuisivat eduskunnassa. Nykyisissä päättäjissä vaikuttaa olevan liikaa sellaisia, jotka haluavat itse päteä ja kokevat paremmin tietävät tutkijat uhkaksi.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Suunnilleen noin se on mennyt ja menee Vaikka Hjallis on monessa asiassa rajoittunut, taitaapa hän olla ainoa nimeltä mainittu puheenjohtajakandi, joka tästä jotain oikeasti ymmärtää.
Ei Harkimon bisnesälyä voi kieltää, kun hän sai Putinin vasalleille myytyä Areenan ja siirrettyä Jokereiden tulevat tappiot samoille henkilöille. Vähän liioitellusti sanoen hän pystyi muuttamaan paskan rahaksi.Kokoomuksen puheenjohtajana Harkimo varmaan pystyisi edistämään muutakin Suomen Venäjän kauppaa, kun hänellä ovat pakotelistaoligarkkeihin suhteet kunnossa.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet

Anzi

Jäsen
Ei Harkimon bisnesälyä voi kieltää, kun hän sai Putinin vasalleille myytyä Areenan ja siirrettyä Jokereiden tulevat tappiot samoille henkilöille. Vähän liioitellusti sanoen hän pystyi muuttamaan paskan rahaksi.

Ovathan venäläiset väkisin yrittäneet ostaa sieltä ja täältä kiekkojoukkueita KHL:ään, mutta muissa Euroopan maissa ei ole kiinnostusta myydä. Tiedä sitten tarvitseeko venäläisille kiekkojoukkueen myynnissä olla ns. bisnesälyä. Netin syövereistä löytyi tällainen artikkeli Talouselämä-lehdestä vuodelta 2002: Ideointi on hauskaa - Talouselämä Tuosta voi sitten kukin vetää omia johtopäätöksiä, että miten bisnesälyiseltä toiminta tuntuu ja näyttää.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Netin syövereistä löytyi tällainen artikkeli Talouselämä-lehdestä vuodelta 2002: Ideointi on hauskaa - Talouselämä
Onhan tuo Harkimon bisnesura ollut melkoista sirkusta. Kuuntelin aikoinaan autossa paljon Harkimon sporttiradiota. Minusta kanavalla oli paljon hyviä toimittajia (joista monet myöhemmin ovat edenneet urallaan muissa medioissa) ja mielenkiintoisia ohjelmia. Olin pahoillani, kun kanava loppui, koska se ei ollut hyvää bisnestä.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Arvoja ei voi asettaa järjestykseen. Arvot ovat mitä ovat. Sen sijaan eri ihmisillä on erilainen mahdollisuus ymmärtää, kuinka tehdyt valinnat vaikuttavat arvojen toteutumiseen. Tämän vuoksi tutkijat ovat parhaita poliitikkoja. Eikö se näin mene?

Tottakai arvoja voi laittaa ja myös laitetaan järjestykseen. Juuri siitähän politiikassa on kyse. Mitä arvoa arvostetaan kuinkakin paljon, mikä vaikuttaa mm. rahanjaon suhteisiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Wille Rydman vaatii Facebookissa Kokoomuksen viestintäpäällikön eroa:
Tänään on sosiaalisessa mediassa herättänyt aivan ansaittua tuohtumusta se tapa, jolla kokoomuksen virallisilla fb-sivuilla ja twitter-tilillä on reagoitu Brysselin tapahtumiin. Aivan oikeutetusti on muodostunut kuva, kuin kokoomus vähättelisi terrorismia ja terroritekojen keskelläkin kantaisi huolta vain "rasismista".

Tämän johdosta haluan todeta seuraavaa. Kokoomuksen somekanavia hallinnoidaan puoluetoimistolta käsin, ja niitä käyttävät puoluevirkailijat, joita ei ole vaaleilla valittu. Olen aivan varma, että selvä enemmistö kokoomuslaisista pitää tämänpäiväistä puoluetoimistolta tullutta someviestintää erittäin epäonnistuneena. Uskallan väittää: kyseiset päivitykset kuvastavat enemmän niiden kirjoittajan henkilökohtaista ajatusmaailmaa kuin kokoomuksen valtavirtaa.

Oireellisempaa on se, että vaikka lukuisat kokoomuslaiset, minä mukaan lukien, ovat pyytäneet puoluetoimistoa poistamaan kyseiset somepostit tai ainakin pyytämään anteeksi niiden aiheuttamaa mielipahaa, ei mitään ole tapahtunut. Näin ollen katson ainoaksi vaihtoehdokseni turvautua viimeiseen oljenkorteeni asian suhteen, ja se on julkisuus.

Kokoomuksen viestintä on tällä hetkellä erittäin ammattitaidottomissa käsissä ja käytännössä täysin irrallaan eduskuntaryhmästä ja niistä kokoomuslaisista, joita joku on joskus äänestänytkin. Tilanne on täysin kestämätön. Virhearviointeja on tapahtunut jatkuvasti, ja tämä viimeisin on niistä vakavin.

Minulla ei ole minkäänlaista luottamusta kokoomuksen viestintäpäällikköä Pauliina Pulkkista kohtaan, ja toivon hänen eroavan tai että hänet erotetaan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wille Rydman vaatii Facebookissa Kokoomuksen viestintäpäällikön eroa:

Olin tulossa kirjoittelemaan samaa. Rydmanilta jälleen kerran painavaa asiaa, ja uskon, että Kokoomus on melko jakaantunut tämän asian suhteen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika kova ulostulo Rydmanilta, ei ole ensimmäinen kerta kun uskaltaa antaa palautetta myös ns. omille. Lasse Männistö sai about samanlaisen palautteen Facessa pari-kolme vuotta sitten.

Tuo Kokoomuksen some-päivitys oli täysin väärin ajoitettu, viesti sinänsä ihan ok. Ilmeisesti pinnan alla on kytenyt tätä entistä HS:n toimittajaa kohtaa jo pidemmän aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös