Vilenin kanssa saatiin sopimus, joka sisältää hänen lähtönsä suurlähettilään tontilta. Kyseessä on tietyllä tavalla häiriintynyt kusipää, jota on kuitenkin kohdeltava normaalien säännösten mukaan. Tämä tarkoittaa virkasuhteen arviointia ja mahdollisia virkamiesoikeudellisia johtopäätöksiä selvitysten perusteella.
Avataan nyt vielä Valtosen näkemys Vilenistä:
"Itse koen poliittisena vastuunkantajana, että on aivan oikein ja erinomaista, että yhteisymmärryksessä päädyimme ratkaisuun, jossa Jari Vilén palaa jo kesällä takaisin Helsinkiin".
Suomeksi:
Itse koen Vilenin vastenmielisenä mulkerona, joka pakotettuna palaa jo kesällä takaisin Helsinkiin ja joutuu täällä ansaitsemaansa prosessiin ja mahdollisiin virkaoikeudellisiin johtopäätöksiin.
Avataan nyt vielä Valtosen näkemys Vilenistä:
"Itse koen poliittisena vastuunkantajana, että on aivan oikein ja erinomaista, että yhteisymmärryksessä päädyimme ratkaisuun, jossa Jari Vilén palaa jo kesällä takaisin Helsinkiin".
Suomeksi:
Itse koen Vilenin vastenmielisenä mulkerona, joka pakotettuna palaa jo kesällä takaisin Helsinkiin ja joutuu täällä ansaitsemaansa prosessiin ja mahdollisiin virkaoikeudellisiin johtopäätöksiin.