Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen tulkinnut asiaa toisin. En tunnista, että Wahlroos olisi antanut julkisuudessa ymmärtää ylinopeutta ajamisen oikeudekseen. Ihan tavallisella perheautollakin voi tulla ajaneeksi päiväsakkovauhtia, huolimattomuuttaan ja ei-tahallisesti, saati sitten Nallen Bentleyllä tms.Työllistäminen on sinänsä hyvä juttu, mutta tuo asetelma lähtökohtaisesti indikoi, että nopeusrajoitusten noudattaminen ei nyt vaan koske häntä. Kuskiakin voi vaihtaa jos on kaksi rastia alla. Hälytysajoneuvoilla on tilanteen tullessa tarve ajaa niin lujaa kun vaan pystyy. Muilla tallaajilla ei tällaista tarvetta oikeasti ole. Ei vaikka olisi pinkka kunnossa.
Minäkin olen kerran saanut päiväsakoissa lasketun ylinopeussakon. Syynä oli huolimattomuus; en huomannut kesäillan auringonpaisteessa nopeusrajoituksen vaihtumista, ja sakkorysä oli sitten siinä. Ei tullut kuislaluokan sakkoja, mutta markka-aikaa kun vielä nipin napin elettiin, niin muistaakseni 1800 markan sakko tärähti käteen. Onneksi poliisit sovelsivat maksimaalista harkintaansa antaa alennusta, kiitos näin jälkikäteen. Sakkosumma tuntui minusta suurelta, tietäen että joku toinen olisi selvinnyt samasta teosta kai alle kymmenesosan suuruisella sakkosummalla. Näkemykseni ei silti perustunut siihen päähänpinttymään, että minulla pitäisi olla oikeus ajaa autolla "niin lujaa kun vaan pystyy".
Onko Wahlroos siis osoittanut joskus taipumusta, että hänen pitäisi saada liikkua Suomessa autolla "niin lujaa kun vaan pystyy"? Jos ei ole, niin mielestäni rakennat tässä jonkinlaista olkiukkoa syyttääksesi Wahlroosia jostakin, mitä hän ei ole sanonut eikä tehnyt. Isotuloisten jättisakkojen ääneen ihmettely on sitä mitä Wahlroos on tehnyt, enkä ymmärrä, miksi häntä pitää syyllistää tämän näkökannan ääneen lausumisesta, vaikka oma näkemys olisi jotakin muuta.