Kokoomus

  • 1 533 611
  • 12 745

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Näissä vaaleissa tuli ensimmäistä kertaa annettua ääni Kokoomukselle. Toveri sai äänen ihan turpo perustein. Sekä tietenkin piti antaa ääni joka on persuilta pois. EK vaaleissa on Oulussa ollut sen verran heikko tarjonta, että ei ole iskenyt.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Seuraavat kunta- ja aluevaalit tulevat olemaan mielenkiintoista seurattavaa. Hyvinvointialuiden tilanne ei ole paras mahdollinen tällä hetkellä. Täällä on kuntien taloustilanne aikalailla huono. Vaalikeskusteluissa voi olla aikalailla kiivas tunnelma.

Itse uskon siihen, että Kokoomus ja demarit pärjäävät hyvin näissä vaaleissa.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavat kunta- ja aluevaalit tulevat olemaan mielenkiintoista seurattavaa. Hyvinvointialuiden tilanne ei ole paras mahdollinen tällä hetkellä. Täällä on kuntien taloustilanne aikalailla huono. Vaalikeskusteluissa voi olla aikalailla kiivas tunnelma.

Itse uskon siihen, että Kokoomus ja demarit pärjäävät hyvin näissä vaaleissa.

Niin ensi vuonna onkin sitten ne kunnallis- ja aluevaalit samaan aikaan, joten tämä tuntuu kyllä hieman sekavalta, että miten äänestäjät oikein mahtavat tämän kokea ja ottaa vastaan. Entä äänestävätkö ihmiset molemmissa vaaleissa, vai jäävätkö ne aluevaalit kenties hieman kunnallisvaalien varjoon. Mutta itse aion äänestää kyllä molemmissa vaaleissa.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Niin ensi vuonna onkin sitten ne kunnallis- ja aluevaalit samaan aikaan, joten tämä tuntuu kyllä hieman sekavalta, että miten äänestäjät oikein mahtavat tämän kokea ja ottaa vastaan. Entä äänestävätkö ihmiset molemmissa vaaleissa, vai jäävätkö ne aluevaalit kenties hieman kunnallisvaalien varjoon. Mutta itse aion äänestää kyllä molemmissa vaaleissa.
Itse aion äänestää molemmissa vaalissa. Kyllä kunnallisvaalit ovat mielestäni tärkeämmät vaalit. Oman kunnan asiat kiinnostaa minua todella paljon.

Hyvinvointialuiden ongelmat ärsyttävät minua todella paljon. Sote- ja terveysalan palvelutuotanto pitää saada toimimaan kunnolla Suomessa.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse aion äänestää molemmissa vaalissa. Kyllä kunnallisvaalit ovat mielestäni tärkeämmät vaalit. Oman kunnan asiat kiinnostaa minua todella paljon.

Hyvinvointialuiden ongelmat ärsyttävät minua todella paljon. Sote- ja terveysalan palvelutuotanto pitää saada toimimaan kunnolla Suomessa.


Oon itse oikeastaan pitänyt aina kaikkia vaaleja jollain tavalla tärkeänä, joten siksi olen kaikissa aina äänestänyt, kun vaan ikä on siihen riittänyt.

Onhan tämä Sote-uudistus ollut kieltämättä aika farssi koko homma, kun tuntuu siltä, ettei mitään ole saatu muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan ja varsinkin se julkinen terveydenhoito ollut pitkään todella surkealla tasolla. Tämän vuoksi olenkin itse käyttänyt mieluummin niitä yksityisiä lääkäripalveluita ja toivoisin todella sitä, että näitä yksityisen puolen palveluita voitaisiin hyödyntää nykyistä huomattavasti paremmin, että sillä saataisiin purettua niitä sairaanhoidon potilasjonoja.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse aion äänestää molemmissa vaalissa. Kyllä kunnallisvaalit ovat mielestäni tärkeämmät vaalit. Oman kunnan asiat kiinnostaa minua todella paljon.
Toisaalta näinä aikoina isompi osa ansiotulojen veroista menee alueen kuin kunnan laariin. Että sikäli aluevaalilla on merkitystä silläkin. Tehtävät toki alueilla pitkälti lakisääteisiä, mutta esim. palveluverkon muutokset, siis käytännössä toimipisteiden sulkeminen, voi koskettaa paljonkin.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Toisaalta näinä aikoina isompi osa ansiotulojen veroista menee alueen kuin kunnan laariin. Että sikäli aluevaalilla on merkitystä silläkin. Tehtävät toki alueilla pitkälti lakisääteisiä, mutta esim. palveluverkon muutokset, siis käytännössä toimipisteiden sulkeminen, voi koskettaa paljonkin.
Juuri näin. Toisaalta vähävaraiset kunnat ovat pulassa jokatapauksessa. Palveluita lopetetaan tai supistetaan rahapulan takia. Miten turvataan esimerkiksi kirjastojen palvelut ja muut tärkeät palvelut.

Siinä olet oikeassa, että hyvinvointialuiden tehtävät ovat erittäin tärkeitä jokaisen henkilön kannalta. Mielestäni hyvinvointialueilla pitäisi olla verotusoikeus jolla turvataan palveluverkon toimivuus. Nythän hallituksen velvollisuus on turvata hyvinvointialuiden palvelukyky (rahoitus). Käytännössä näin ei kuitenkaan ole. Sote- ja terveysalan palvelutuotanto ei toimi kuten pitäisi.
 

Beeam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Huomenna äänestetään varapuheenjohtajat ja puoluevaltuuston pj. Lähden mukaan rivillä Häkkänen, Ikonen ja yllättäjä Partanen. Autto jatkaa toki.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Sopisi kai myös puolustusvoimaketjuun, mutta laitetaan tänne:


Nyt siis myös kokoomus kannattaa tasa-arvoista asevelvollisuutta. Oikea kehityssuunta, mielestäni.
 

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens

Muutaman vuoden päästä ihmetellään kun hupsista, kävikin massiivinen tietovuoto. Kukaan ei koskaan olisi voinut arvata että näin voi käydä. Grahn-Laasonen jää varmasti historiaan yhtenä suomen surkeimmista ministereistä. Vieläpä useamman kerran.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tietoja ja henkilöitä voi tulla datalla yhdistää. Julkisella puolella tietoturva oli aikoinaan vielä 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alkuvuosina heikkoa. Parannuksia tehtiin paljon. Jo silloin tuli esille, että ihmisten ajattelua on koulutuksesta, perehdyttämisestä ja valvonnasta huolimatta vaikea muuttaa. Osa meistä vaan on sinisilmäisiä ajattelematta sen enempää kun dataa kysytään tai sen antamisesta pitää tehdä päätös. Ei tämä ole tainnut vielä muuttua vaikka 100 % varmuudella tiedetään mm. Kiinan tavoitteet.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Muutaman vuoden päästä ihmetellään kun hupsista, kävikin massiivinen tietovuoto. Kukaan ei koskaan olisi voinut arvata että näin voi käydä. Grahn-Laasonen jää varmasti historiaan yhtenä suomen surkeimmista ministereistä. Vieläpä useamman kerran.

Ihan näin teoriassa kun on tiedossa mihin tämä SGL:n kohdalla tulee päättymään, voisiko GDPR:n nojalla vaatia omien tietojensa poistoa FinRegistryn tiedoista?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Porvarihallitukset saivat varmaan jossain saunaillassa idean, että mitäs jos laitetaan kaikki kansalaisten tiedot yhteen paikkaan ja ruvetaan myymään niitä. Ja laitetaan Sanni hoitamaan homma, kun on liian tyhmä ymmärtääkseen mitään. Mikä voisi mennä pieleen?
 

Baldrick

Jäsen
Tuo on kyllä niin hasardi rekisteri kuin olla ja mahdollista. Eiköhän 5 vuoden päästä ihmetellä, kun jollain Pirjolla oli salasanana lemmikkinsä nimi, jota mainostaa Facebookissaan jatkuvasti.

Ja ihmetyttää kyllä kovasti, että miten tuollainen on laillista kerätä. Kyllähän tämä GDPRää huutaa ja lujaa.
 
Ja ihmetyttää kyllä kovasti, että miten tuollainen on laillista kerätä. Kyllähän tämä GDPRää huutaa ja lujaa.
Tämä voi mennä metsään kun ulkoa muistelen, mutta olikohan niin että julkisella puolella GDPR rikkeet eivät ole sanktioitu vastaavasti kuin yksityisellä. Vaikka on sinällään voimassa, niin jos siitä ei saa potentiaalisesti rankkua, niin ei ilmeisesti tartte ottaa ihan niin tosissaan.

EU säätänyt lain, jota ei itse (rangaistuksen uhalla) tarvitse noudattaa.
Siitä kulmasta että sanktiot menisi kuitenkin kansalaisten pussista tuon kyllä ymmärtää, mutta erikoinen ja monisyinen laki, kuten yleensä ovat.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Petteri Orpo ja Kokoomus on kyllä menettänyt meikäläisen silmissä kaiken arvostuksensa. Joskus olen miettinyt heidän äänestämistään ihan vakavasti, mutta en enää. 100 kertaa sadasta äänestän vaikka Keskustaa ennemmin jatkossa.

Arvostan silti edelleen useita kokoomuslaisia tai entisiä kokoomuslaisia kuten Niinistö, Stubb, Annakaisa Ikonen, Kale (en ennen, mutta Tampereen pormestarina ansainnut arvostukseni) ja on muitakin. On monta kokoomuslaista ystävääkin.

Mutta rasismin, groomaamisen hyväksyntä kyllä katkaisee kamelin selän.

Haluaisin tietää mitä esimerkiksi Susanne Päivärinta ajattelee journalistina ja naisena tämänpäiväisestä istunnosta ja siitä että äänestää Rydmanin luottamuksen puolesta?

En vain voi käsittää miten Petteri Orpo voi puolustaa ja antaa luottamuksen tyypille, joka ensin groomaa ja koittaa juottaa alaikäisiä päästäkseen harrastamaan seksiä heidän kanssaan ja sen jälkeen maalittaa oikeuslaitosta ja mediaa aiheesta yli 50 x-viestin vimmalla. Eikä kyse ole yksittäisestä tapauksesta vaan ihan systemaattisesta toiminnasta.

Poliisitutkinta osoittaa että media on toiminut oikein uutisoinnissaan, eikä ole valehdellut. Esitutkintamateriaali kertoo, mitä tuo meidän eduskunnan ja valtioneuvoston jäsen, kauppa- ja teollisuusministeri Ville Rydman on tehnyt.

Ja kykypuolue, pääministeripuolue ja vielä johdossa pääministeri Petteri Orpo sekä muu eduskuntaryhmä puolustaa tätä toimintaa ja on sitä mieltä, että tämä ministeri ansaitsee eduskunnan luottamuksen. Tuo toiminta ei vaikuta Ville Rydmanin luottamukseen toimia ministerinä.

Ei voi käsittää.

Sama puolue, joka potki aiemmin itse Ilkka Kanervan ministerin paikalta kun tämä oli lähetellyt viestejä Johanna Tukiaiselle.

Tulkaa nyt joku selittään tää juttu please?
 

Virgil Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Petteri Orpo ja Kokoomus on kyllä menettänyt meikäläisen silmissä kaiken arvostuksensa. Joskus olen miettinyt heidän äänestämistään ihan vakavasti, mutta en enää. 100 kertaa sadasta äänestän vaikka Keskustaa ennemmin jatkossa.

Arvostan silti edelleen useita kokoomuslaisia tai entisiä kokoomuslaisia kuten Niinistö, Stubb, Annakaisa Ikonen, Kale (en ennen, mutta Tampereen pormestarina ansainnut arvostukseni) ja on muitakin. On monta kokoomuslaista ystävääkin.

Mutta rasismin, groomaamisen hyväksyntä kyllä katkaisee kamelin selän.

Haluaisin tietää mitä esimerkiksi Susanne Päivärinta ajattelee journalistina ja naisena tämänpäiväisestä istunnosta ja siitä että äänestää Rydmanin luottamuksen puolesta?

En vain voi käsittää miten Petteri Orpo voi puolustaa ja antaa luottamuksen tyypille, joka ensin groomaa ja koittaa juottaa alaikäisiä päästäkseen harrastamaan seksiä heidän kanssaan ja sen jälkeen maalittaa oikeuslaitosta ja mediaa aiheesta yli 50 x-viestin vimmalla. Eikä kyse ole yksittäisestä tapauksesta vaan ihan systemaattisesta toiminnasta.

Poliisitutkinta osoittaa että media on toiminut oikein uutisoinnissaan, eikä ole valehdellut. Esitutkintamateriaali kertoo, mitä tuo meidän eduskunnan ja valtioneuvoston jäsen, kauppa- ja teollisuusministeri Ville Rydman on tehnyt.

Ja kykypuolue, pääministeripuolue ja vielä johdossa pääministeri Petteri Orpo sekä muu eduskuntaryhmä puolustaa tätä toimintaa ja on sitä mieltä, että tämä ministeri ansaitsee eduskunnan luottamuksen. Tuo toiminta ei vaikuta Ville Rydmanin luottamukseen toimia ministerinä.

Ei voi käsittää.

Sama puolue, joka potki aiemmin itse Ilkka Kanervan ministerin paikalta kun tämä oli lähetellyt viestejä Johanna Tukiaiselle.

Tulkaa nyt joku selittään tää juttu please?
Mä voin imitoida kohta paikalle saapuvia palstan päivystäviä kokoomuslaisia, se menee näin:

- Loistava hallitusohjelma
- Ei voisi olla kokoomuksen ministerinä (mutta samassa hallituksessa se on ihan ok)
-En vastaa kysymykseen
-Jos Rydmanille osoitettasiin epäluottamusta, koko hallitus kaatuu (olen pettynyt sinuun Ben)
-Rydmanin luottamuksesta on jo kertaalleen äänestetty (toki eri asiassa, mutta ei nyt tartuta lillukanvarsiin)
-Muistakaa myös äärivasemmistolainen väkivalta

Sama pätee RKP:een. Hävetkää.
 

Baldrick

Jäsen
Huvittavinta tässä on se, että käytännössä eilisen istunnossa mm. Benkku ja Orpo totesivat, että Rydman ei nauti täyttä luottamusta, mutta ns. teknisistä syistä sen puolesta valheellisesti äänestetään.

Tässä siis ihan avoimesti vedetään pöntöstä alas koko luottamuskäsitteistö, joten samahan se olisi vaikka poistaa ja ministerin pestiin asettaa jotkut objektiivisen kriteerit, kun ilmeisesti käsitykset luottamuksesta ja rehellisenä sekä taitavana tuntemisesta ovat jakautuneet salin eri laidoilla. Tai eihän ne ole, mutta hallituspuolueet ovat vain lakanneet välittämästä.

Nykyhallitus kusee niin monen luottamukseen ja neuvonpitoon perustuvan toiminnan päälle, että samahan se on suoraan vain kirjoittaa kaikki prikulleen lakikirjoihin ja lisätä oikeusjärjestelmän resursseja, niin voidaan jenkkityyliin ratkoa kaikki raastuvassa. Siinä sitten Orpon kaverit voittaa, kun saadaan tehtyä oikeudesta resurssikysymys. Seuraavan kerran, kun Kokoomus pääsee pääministeripuolueeksi, niin persuja varmasti kiinnostaa myös lähteä nakertamaan vallan kolmijakoa Puolan ja Unkarin esimerkeillä, niin saadaan taas nauttia erinomaisesta hallitusohjelmasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä voin imitoida kohta paikalle saapuvia palstan päivystäviä kokoomuslaisia, se menee näin:

- Loistava hallitusohjelma
- Ei voisi olla kokoomuksen ministerinä (mutta samassa hallituksessa se on ihan ok)
-En vastaa kysymykseen
-Jos Rydmanille osoitettasiin epäluottamusta, koko hallitus kaatuu (olen pettynyt sinuun Ben)
-Rydmanin luottamuksesta on jo kertaalleen äänestetty (toki eri asiassa, mutta ei nyt tartuta lillukanvarsiin)
-Muistakaa myös äärivasemmistolainen väkivalta

Sama pätee RKP:een. Hävetkää.
-Täydellinen hallitus Kokoomukselle. Kiitos persuille, jonka voi ostaa halvalla mukaan
-Kyllä minullekin valtiontalous on tärkeämpi asia kuin tuo yksi niljake
-Nyt tarvittavat muutokset ja sitten 2027 taas rampa sinipuna tai vasemmistokepu valtaan ja voidaan olla 4 vuotta tekemättä mitään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös