hulkster19
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Washington Capitals, SaiPa
Tässä on muuten hyvä kysymys. Itsellänikin on Sammallahdesta varsin kyseenalainen kuva, mutta eipä hänestä äkkiseltään mitään valtavan kohahduttavaa löydy, enkä nyt itse tarkalleen muista, mistä nimenomaista tapauksista tuon kyseenalaisen kuvan olen muodostanut. Eipä tästä tyypistä toisaalta googlailun perusteella mitenkään miellyttävää tai erityisestikään arvoliberaalia kuvaa synny. Markkinaliberalisti toki, hyvinkin vahvasti, mutta kyllä minä mieltäisin Sammallahden arvokartalla ennemmin liberaalikonservatistiksi, sanoi mies mitä hyvänsä itse kysyttäessä - toki mahtuu tällaisenakin aivan hyvin kokoomuksen sateenvarjon alle. Ja toki joku varmaan mieltää liberaalikonservatisminkin arvoliberalismin alalajiksi, vaikka itse en ihan niin tekisi. Riippuu toki aina yksityiskohdista.Edelleen tässä odottelen jotain syitä/perusteluja, miksi teresammallahet aiheuttaa näin voimakkaan reaktion. Markkina- ja arvoliberaalius on ainakin minulle melko ominaista kokoomukselle.
Arvoliberaaliksi Sammallahti siis itsensä mieltää, mutta ottaisin tämän luonnehdinnan pienoisen suolakiteen kanssa, kun tyypillä on kuitenkin ollut tapana poliittisessa retoriikassa niputtaa kaikki turvapaikanhakijat kurkunleikkaajiksi ynnä muuta rasistista öyhötystä. Eli sellaista vahvaa light-persuilua siis, jota tänä kulttuurisotien aikakautena en millään osaa niputtaa arvoliberalismin alle (voitte kritisoida minua kyllä tästä näkökannasta, jos siltä tuntuu), muttei tosiaan mitään yksittäistä todella suurta ylilyöntiä. YouTubessa ja Discordissa hän taitaa enemmän suoltaa tuota yleensä humanitaariseen maahanmuuttoon liittyvää öyhötysmatskuaan, välillä tietty myös Twitterissä. Erityisesti ensinmainituissa
sille on yleisö olemassa, eli varsin tyypillistä kaksilla rattailla ajamista. Tai toisaalta, kuten @Cobol aiemmin spekuloi, voi olla ihan varta vasten valittu taktiikka kokoomukselta, kun seuraa naapurimaidemme maahanmuuttokeskustelun ilmapiirin muutosta.
Erittäin asialliseksi tai oikeudenmukaisuutta ajavaksi hahmoksi en kyllä millään tyyppiä voi lukea, vaikka full-hd-janimäkeläksi onkin vielä jonkin verran matkaa. Kyllä minä ymmärrän (hyvinkin arvoliberaalia kaverina), että tällaisen tyypin ilmaantuminen listavaalissa oman puolueen valikkoon aiheuttaa pientä kavahdusta. Vaan tuskinpa se kokoomukselle mikään ongelma lopulta on, luultavasti tyyppi tuo kuitenkin enemmän ääniä kuin karkoittaa.