Hyvin näpäytit minua, joskus tätäkin tarvitsee! Mutta minkälaista oikeistopuoluetta sinä ja palstan muut porvarit haette? Hyvähän olisi saada vaihtoehtoja, mutta mitään Suomen Republikaaneja en haluaisi nähdä. Ehkäpä jokin Perustuslaillisen oikeistopuolueen kaltainen puolue tarjoaisi oikeasti oikeistolaisen vaihtoehdon.
Keskustasta ei sellaiseksi tunnetusti ole, PS keskusta-vasemmistolainen ja Kokoomus alkaa lähestyä yhä enemmän vasemmistoa. Mutta löytyisikö uudelle oikeistopuolueelle jalansijaa kansan keskuudessa? Varmasti yrittäjät ja arvokonservatiivit löytäisivät puolueen, mutta mitä olen itse keskustellut, pidetään oikeistoa pelkkänä rikkaiden käsikassarana jota tavan tallaajan ei parane äänestää.
Minä en edes ole isossa mittakaavassa mitenkään erityisen oikeistolainen. En kannata mitään täysin sääntelemätöntä systeemiä... tai libertaarien talouslinjoja. Investointipankkiirit saivat sikailla vailla mitään sääntelyä ja kun homma karahti kiville, homma paikattiin sosialismilla. Nyt pankeilla on tiukempi sääntely kuin ikinä. Tai huostaanotto/sossupalvelujen yksityistämistä (on jo monista maista näyttöä, että kalliimaksi tulee kun näillä päästään tekemään bisnestä)... tai Ruotsin täysin sääntelemätöntä taksijärjestelmää, joka oli täysi katastrofi (olen asunut Ruotsissa ja tiedän kokemuksesta). Jne.
Minä kannattaisin vain sellaista maltillista systeemiä, missä työtä tekevän ahkeran yrittäjän taskusta ei koko ajan ulosmitata lisää rahaa työtä tekemättömän taskuun. Tuo on kai Suomessa sitten "äärioikeistolaista" ajattelua, en tiedä. Minusta tämä maa on läpeensä kateuden ja vihervasemmistolaisen sossupaskan mädännyttämä. Täällä liimanhaistelijat, tuontitavarana maahan rahdatut työnvieroksujat, narkkarit ja rikolliset ovat kingejä ja heidän eduistaan huolehditaan ilman mitään kustannuspaineita, vaikka maksajia ei enää ole.
Kaikki kahdeksan puoluetta ovat täysin yksimielisiä esimerkiksi siitä, että narkit on asutettava Suomen kalleimmille neliöille Eiranrantaan, Etu-Tölikkaan ja Kulosaareen... halvemmalla siitä ei voi selvitä, koska näillä on oltava kävelymatka Stockalle... ja asuttava ehdottomasti Suomen huumekaupan keskuksessa, samaan aikaan kun muuttotappiopaikkakunnilla asunnot mädäntyvät tyhjyyttään. Heidän elättäjänsä voivatkin sitten painua Stadista hevon v...uun vaikka Lohjalle ja ajaa kaupunkiin joka aamu Euroopan vanhimmilla autonromuillaan rahoittamaan näiden pummien mukavaa chillaamista.
Se kansanosa (25 prosenttia väestöstä), joka kustantaa tämän kaiken on täysin vailla poliittista edustusta. Päinvastoin... heitä kyykytetään koko ajan lisää niin, että omistus, investoinnit ja tuottavat työpaikat ovat kovasti vähenemään päin. Eihän tällaisessa läpeensä vasemmistolaisessa systeemissä ole järjen häivää. Sitä ei vain vielä olla konkreettisesti huomattu, koska juopolle tulee vielä pikavippejä seinästä halvalla korolla. Niin tuli Kreikallekin... aikansa.
Jos me emme leikkaa tulonsiirtoja, julkista läskiä ja madalla yrittämisen esteitä ja verotusta, olemme kohta kusessa. Ei tuo ole mitään "oikeistolaista" ajattelua minusta... se on vain fakta. Tämän Vapaavuori ja Sipiläkin eilen myönsivät. Teot vain ovat olleet tähän mennessä täysin päinvastaisia... pöhö on vain kasvanut paskapuheista huolimatta. Ei Suomi mitään ole säästänyt.
Lamahan siitä siivouksesta tulee... se on selvä. Kun julkiselta siivotaan turhaa jengiä pois, se vaikuttaa kysynnän pienenemisen kautta myös yksityiseen sektoriin... ja ottaa aikansa, ennenkuin tämä jengi työllistyy tuottaviin töihin. Tämä on vain tehtävä... mielummin itse... ja ennenkuin Troikka tekee sen meidän puolestamme.