Niin, Kokoomuksella on merkittäviä ongelmia tällä hetkellä, ainakin Lallin silmissä. Olen korkeastikoulutettu, hyvässä työssä oleva hyvätuloinen porvari, joka työnsä puolesta näkee paljon firmojen elämää sisältäpäin ja ymmärtää kilpailukyvystä ja muusta sen sellaisesta todennäköisesti enemmän kuin yksikään ministeri - niistä kaiketi kukaan ei ole koskaan edes ollut töissä joissa pitäisi kerätä rahaa, eikä vain jakaa sitä. Poislukien se yksi k-kauppiaan vaimo.
Niin, kokoomuksen ongelmat:
- Kataisen ja kumppanien rintamakarkuruus. Huonoa johtamista, huonoa tilannearviokykyä, huonoa melkein kaikki. Kun budjetteja ja rahanjakoja suunniteltiin hallitusohjelman alussa, luulin sekä itse itseäni, että useat kollegani myös itseään tyhmiksi kun emme nähneet missään sitä kasvua ja hyviä näkymiä joiden varaan hallitusohjelma optimistisesti tehtiin. Tuskinpa muuten olisi tosin vasemmistoa saanutkaan mukaan hallitukseen, Arhinmäki kun ei hallitukseen lähtisi ongelmia ratkomaan tai kurjuutta hoitamaan, vaan ainoastaan jos näkymät positiiviset ja jaettavaa lisättäisiin. En ole jälkiviisas, en todellakaan tiennyt tai osannut perustella muutama vuosi sitten miksi en nähnyt taloudessa mitään positiivista. Nyt ymmärrän sen, ettei hallituskaan. Se toivoi, se luotti virkamiehiin. Se halusi luottaa virkamiehiin. Se ei osannut. Sen oli miehittänyt huonot ja väärät henkilöt. Ja tilanne näyttää menevän vain huonompaan suuntaan.
- Kokoomuksen nuoriso. En tunnista näistä broileri-männistöistä, puliveivari-rädyistä, rydmaneista ja muista mitään sellaista johon aidosti assosioisin rehellisen, ahkeran ja oikeudenmukaisen porvarin. Ja se, että puolue ilmeisesti imagosyistä on miehittäny avain- ja ministerinpaikat ensisijaisesti nuoruus, sukupuoli, kasvot, stubbintiimi edellä, ja osaaminen, vastuunottokyky ja isänmaan etu vasta kaukana perässä tekee tästä puolueesta minulle mahdottoman äänestää. Olen äänestänyt vaaleissa yli 20 vuoden ajan, ja tähän asti aina Kokoomusta. En tee niin ensi vaaleissa.
- Reaalipolitiikka, eli kuten jo Lenin sanoi: "Älä kuuntele mitä suu sanoo vaan mitä kädet tekevät". Tämä osaamattomien broilerien hallitus(-puolue) on viisaiden ratkaisujen sijasta valinnut veronkorotuksia, -kiristyksiä ja yleistä tempoilua niin että tänne asti näkyy että paniikkinappulaa on painettu aikaa sitten, mutta edelleenkään kukaan ei ole aidosti ohjaksissa ja tietäisi mitä tehdä. En tiedä minäkään, mutta uskon että tältäkin palstalta löytyisi oikeasti kymmeniä, ellei peräti satoja ihmisiä jotka yhden hallituskauden harjoittelun jälkeen ja hallituksen resursseilla olisivat saaneet Suomen nousuun. Etenkin jos olisimme/olisitte talkoohommissa Suomen puolesta vailla pelkoa vaaleista ja vaalitappioista...
Tässä nyt oli vain pieni alku, mutta jotenkin minulla tuo räty-männistö -puliveivaus oli kamelin selän taittanut tekijä. Äänestän vaikka persuja sitten.