Siis mitä ihmettä? Koivulta vaisu finaali, -> ulos joukkueesta? Aha, just joo...Itse olen muuten totaalisen kyllästynyt tähän maajoukkuepelaajien vastakkainasetteluun, mutta kun nyt oli näin tärkeä peli, niin Ollin järjetön sooloyritys puoliminuuttia ennen loppua sai vereni lievästi sanottuna kiehahtamaan. Tuloshan oli se, että OJ menetti kiekon, ja Suomi pääsi Kanadan alueelle vasta viisi sekuntia ennen loppua.
Totta on, ettei Saku pelannut etenkään pudotuspelejä omalla tasollaan, lukuunottamatta USA-peliä, jossa palkittiin Suomen parhaana. Mutta, nyt unohdetaan se, että esim. Tshekki pelissä olin aivan häikäistynyt Sakun pelistä. Jakeli passeja kuin Lemieux, liikkui kuin Niedermayer, yms.
Varsinkin Jerelle Koivu järjesti pari aivan selkeää maalipaikkaa, itseasiassa täysin identtisiä tilanteita, joista Jere maalasi Naganossa niin Venäjää kuin Kanadaakin vastaan. Mielestäni Jeren suoritus oli koko turnauksessa huono, okei, on puolustava pelaaja, mutta vaikka kuinka olisi puolustava, niin silti ei saisi olla noin näkymätön.
Molemmat Saksa-pelit menivät ykkösketjulta täysin penkinalle, mutta Ruotsi-ottelussa Saku oli taas hyvässä vedossa. USA:ta vastaan oli taas pilkahduksia vanhasta Sakusta, ja jälki sen mukaista. Finaalissa petyin Sakun, ja ennenkaikkea ykköskentän panokseen pahasti. Thorntonit pimensivät Sakut täysin.
Mielestäni Sakun paikka maajoukkueen ykkössentterinä ei ole uhattuna ainakaan ennen Torinoa, mikäli siellä parhaat pelaavat. Siellä nähdään taas, mikä Saku on miehiään, kun pelataan isossa kaukalossa. Muistakaa kuitenkin (ei mixu, et sinä, sinun mielestäsi tämä on päivänselvä salaliitto), että Saku teki viime kaudella suomalaisista parhaiten pisteitä per ottelu, ja playoffsien 11 pistettä 11 ottelussa ei ole mikään tusinataiturin suoritus. Haluaisin kuulla, miten OJ on pärjännyt playoffseissa?
Saku Koivu 3+1
Olli Jokinen 2+1
Vincent Lecavalier-Saku Koivu-Fredrik Modin
Kimmo Timonen-Adam Foote
Martin Brodeur.
Semmosta...