Kertoo vaan susta paljon. Itsekkin ehtiny turhia maksella matkan varrella hätäillessäni...
Äskettäinen punkki tarkistusta tehdessäin löysin akalta lonkan ulkosyrjästä ylimääräisen nännin. Mikälie mutta olkoon. Iän tuomia juttuja, kuten kuvailemasi pattikin yleensä. Kun ei vaan oo taipeissa ni tuskinpa menoa haittaa.
12 nakkia oli kesällä kakussa.
Tässä on myös oltava inhorealisti ja samalla kiitollinen. Vähemmän matkaa jäljellä kuin sitä edessä.
Tämä dreeveri eli 3 vuotiaaksi saakka levotonta elämää ja siskoni luovutti koiran minulle 2014. Minulla ei ollut mitään aikomusta ottaa koiraa, mutta niin tuo itselleni jäi.
Kyseessä on leikkaamaton narttu ja onneksi oli tietoa siitä ettei esimerkiksi ravinnon suhteen ollut rajoitteita. Olen huolehtinut neidistä nyt 8 vuotta ja tuo oppi heti syömään normaalia ruokaa. Luonnollisesti herkut kuuluvat yhtälöön, mutta yhtälailla säännöllinen liikunta jopa reilummin.
Eli olen käsittääkseni ollut aika onnekas ettei kaveri ole sairastanut näitä mainittuja asioita enemmän vuosien aikana. En itseäni kehu, mutta kaikkeni olen tehnyt hyvän elämän eteen.
Ja raha ei nyt kynnyskysymys ole, mutta sain tosiaan kaksi vuotta sitten hyvin tiukan palautteen ja myös selvityksen leikkaamattoman nartun mahdollisista ongelmista. Ja tietty sitten on luonnollisia syitä kun ikä alkaa kaksinumeroisiin mennä.
Eli mielelläni pidän tuon kaverin tyytyväisenä kun reagoi poikkeukselliseen toimintaan vahvasti. Muuten rauhallinen kuin mikä.
Vastaavasti tarpeen tullen lääkäriin kyllä mennään. Iän karttuessa on omallekin pääkopalle hyvä tietää missä mennään, mutta tervettä koiraa ei houkuta viedä lääkäriin.
Tämän vuoksi tätä rasvapatti-asiaa pohdin että parempi luottaa eläinlääkärin puheisiin, muiden kokemuksiin ja pitää valot päällä tilanteen suhteen.