4
444
Kumppanin koiravanhus tekee parhaillaan viimeistä reissuaan eläinlääkärille. Koiran täytettyä 12 tuossa alkuvuodesta alkoi terveys mennä nopeasti huonoon suuntaan. Näihin kuukausiin on mahtunut useampi sellainen päivä, kun ei ole syönyt yhtään mitään ja juuri ja juuri on jaksanut kömpiä vesikulholle. Sitten on taas päiviä, kun tuntuu olevan nuoruuden voimissaan, mutta niitä päiviä on ollut kovin vähän.
Itse olen tuntenut koiran vasta muutaman kuukauden ajan, mutta silti suru on musertava. Ei pelkästään siksi, että tuon mahtavan otuksen maallinen vaellus päättyy, mutta myös siksi, että en voi olla siellä heidän kanssaan. Voin vain vuodattaa kyyneleitä kotonani samalla kun toisaalla mennään ikiunille. Enkä voi olla lohduttamassa surun murtamaa rakastani. On niin avuton olo. Ja niin suuri ikävä.
Itse olen tuntenut koiran vasta muutaman kuukauden ajan, mutta silti suru on musertava. Ei pelkästään siksi, että tuon mahtavan otuksen maallinen vaellus päättyy, mutta myös siksi, että en voi olla siellä heidän kanssaan. Voin vain vuodattaa kyyneleitä kotonani samalla kun toisaalla mennään ikiunille. Enkä voi olla lohduttamassa surun murtamaa rakastani. On niin avuton olo. Ja niin suuri ikävä.