Nimimerkki Kisapuistolle vinkiksi:
Täältä löytyy vastauksia ja "vastauksia".
En kysynyt siksi, ettenkö tietäisi itse, mikä noista floikkarin tai Tarinankertojan väitteistä löytyy Raamatusta ja mikä ei. Hyvinkin tiedän. Tai ettenkö tietäisi, mitä Suomen evankelisluterilainen kirkko opettaa. Senkin tiedän hyvin. Mua vaan henkilökohtaisesti ottaa päähän se, että kyseiset nimimerkit ja muut heidän kaltaisensa ihmiset heittelevät omasta päästään väitteitä, jotka eivät pidä paikkaansa. Osa kyllä noista toki pitää, mutta osa taas ei. Ja kuten huomataan, heistä kumpikaan ei tiedä, mitkä pitävät paikkaansa ja mitkä eivät. Tämänkaltainen Raamatun arvosteleminen ihmisiltä, jotka eivät selkeästi tiedä koko kirjasta juuri mitään, on kyllä niin typerää, etten keksi sille edes tarpeeksi osuvaa määritelmää.
Toisekseen ihmettelen, että miten ihmiset, jotka väittävät koko Raamatun olevan valetta, perustelevat näkemystään kertomalla itse valheita kyseisestä kirjasta. Siis käyttävät perusteluina selkeitä valheita. Raamatusta kyllä löytyy paljon kyseenalaistakin tekstiä, ei sitä voi kiistää, joten miksi niitä pitää itse vielä kehitellä lisää? En ymmärrä. Toki se vaatisi sen vaivan, että edes hieman selailisi kyseistä opusta eikä vain ottaisi kaikkea todesta mitä joku toinen on väittänyt Raamatusta löytyvän, mutta sehän nyt on tietenkin liikaa vaadittu.
Kolmanneksi en ymmärrä sitä, että kun ollaan kerta Suomessa, jossa n. 78 % ihmisistä kuuluu evankelisluterilaiseen kirkkoon, n. 3 % johonkin muuhun kirkkoon/uskonnolliseen yhteisöön ja loput n. 19 % ei sitten kuulu mihinkään kirkkoon/uskonnolliseen yhteisöön (luvut n. vuoden takaa, tuskin on oleellisesti muuttuneet), niin miksi hyökätään suomalaista kirkkoa vastaan perustelemalla näkemyksiään sillä, mitä tapahtuu jossakin muualla maailmassa katolisessa kirkossa, tai miten vanhanaikaisia jonkun mielestä ovat ortodoksien opit. Ei niillä ole mitään tekemistä suomalaisen evankelisluterilaisen kirkon tai sen opin kanssa, muuten kuin historiallisessa näkökulmassa. Jos halutaan kritisoida pätevästi ja uskottavasti suomalaista uskonnollisuutta ja suomalaista evankelisluterilaista kirkkoa ja sen opetuksia, niin siihenkin kyllä löytyy varmasti ihan oikeitakin perusteluita. Ei niitäkään tarvitsisi keksiä, tai heittää jotain typerää kuten "kirkko pitää erottaa Suomen valtiosta, koska katolilaiset papit".
Toisaalta kyseiset nimimerkit varmasti jatkavat valitsemallaan linjalla. Molemmat ovat kirjoittaneet niin paljon paskaa tällä palstalla, että mihinkäs se siitä muuttuisi. Harmi vaan muiden palstalaisten kannalta, että heidän ja muiden vastaavien pitää ajaa omaa agendaansa selkeillä valheilla, joko tietoisilla tai sitten omaa laiskuuttaan tarkistamattomilla.