Onkohan Varg Vikernesiltä saatu karhuttua se 46 miljoonan kruunun saatava poltetuista kirkoista?...:)
Norja on sen verran vauras pitäjä, että siellä tuo erotus voidaankin tehdä. He eivät ole kaiken törsäävän huoran (Kreikka) kanssa naimisissa ilman avioehtoa. Ja muutenkin ovat täysin tämän euroseepeilyn ulkopuolella ja lähinnä niiden rusinoiden keräilijän roolissa.
Suomen tapauksessa taas diakoniatyön lakkauttaminen, joka tuosta erottamisesta seuraisi, olisi järkyttävän huono siirto suomalaisten vähä-osaisten kannalta. Toki tällä saataisiin lisärahaa sossun puolelle romanien kansallispukuihin ja somalien Karl Kani-kansallistakkeihin ja sianlihanpaistoista vapaiden uunien hankintaan. Ja tämä tietysti kelpaa vihervasureille ja Köyhät(suomalaiset) Kuoppaan-Kokoomukselle mainiosti.
Toki kantaväestöäkin tukeutuu sossuun, mutta on olemassa etenemässä määrin porukkaa, jotka elättävät itsensä kirkon ruokaostoslapuilla.
Juuri tuossa juttelin erään kaverini kanssa, joka on kova ateisti ja vihervasuri, mutta kuuluu silti kirkkoon. Hän on elänyt teini-ikänsä diakoniatyön avulla, äijä hoisi tietyt asiat ulospäin niin, ettei poika joutunut lastenkotiin. Mutta nykyään ihan kunnon ansiotyössä ja kun on itse nähnyt diakoniatyön tärkeyden, niin ei voisi kuvitellakaan eroavansa kirkosta.
Itse olen ollut aina samaa mieltä, siksi en halua kirkon ja valtion erottamista. Ja millään uskovaishömpötyksellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.